Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B

Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B Review

Ilumblack 4 september 2018, laatste update op 26 september 2018, 801 views Product gekocht

Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B

Zie uitgebreide toelichting

Pluspunten

• GTX 1060 6gb
  • Zie review voor de pluspunten
  • Robuust
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Warmte dissipatie goed verneembaar indien je niks met predator sense doet
  • Accu niet verwijderbaar
  • Vlek gevoelige behuizing/toetsenbord

Bijzonder laptop, gehaald voor €1050,- + WOW (nu kost die 1099,-)
gelijk fortnite gedownload en gedraaid. (auto settings laten regelen voor graphics en alles stond op high. (niet epic) zelf alles op epic gezet en de laptop kon dit prima verdragen.
Gemiddelde fps is 140+

Zelf speel ik niet alles op epic, maar een paar settings op off --> Check Graphics settings van Ninja fornite .
Heb flinke uren gespeeld en de laptop werd goed warm (lader was heet), maar enkel van de rij qwerty toetsen tot aan het scherm.

De fan aan de achterkant is goed aanwezig tijdens het gamen
Ik heb de Predator Sense programma/app benaderd en hierin kan je de actuele toerental van de CPU en GPU koeler zien. Je hebt een functie 'Coolboost' welke bij activatie een hogere maximum snelheid van de fan heeft en bij intensief gebruik zal die al sneller draaien dan gemiddeld.

Tevens kan je de Fan op Auto/Max of aangepast zetten. bij aangepast kan je zowel de CPU en de GPU afzonderlijk van elkaar in gewenste toerental laten draaien.
GPU core-klok kan op normaal,sneller en turbo waarbij je ter controle de temperaturen en de percentage (laden) kan aflezen van CPU en GPU.

Na het activeren van coolboost werd de laptop niet meer zo warm tijdens intensief gamen en bleef de lader warm in plaats van heet wat voorheen het geval was.

Als ik de fanbesturing op MAX zet draait de fan 6000 RPM+ en dan hoor je de fans hard draaien. Max rpm wat ik heb bereikt was rond de 4500-5000.

Na het gamen daalt de temperatuur snel en flink.

De toetsaanslagen zijn super fijn. geeft een fijn, duidelijk en gecontroleerd gevoel. positionering van de toetsen zijn ook fijn voor gaming.

Wat ik jammer vind is dat de accu er niet uit kan. Mijn 17 inch asus kan dit wel en dit is geen gaming laptop. ik game altijd met lader eraan en daarom zou ik deze feature wel fijn vinden. De laptop op accu laten presteren is een no go, voor intensief gamen heb je een consistente wattage nodig en dat kan enkel op netstroom.

Geluid van de speakers is goed en helder van kwaliteit.

De laptop heeft echt een bijzondere prijs/kwaliteit verhouding. Ik zag soortgelijke laptops van lenovo voor 1400 de deur uitgaan met minimaal verschil wellicht een i7.

Ik heb heel erg getwijfeld tussen een game laptop of game desktop, maar ben blij dat ik niet voor een desktop ben gegaan. Persoonlijk hang ik er nog een 24 inch scherm achter via HDMI. zo evenaar je een desktop met een simpele upgrade. of de bewegingen even smooth zijn laten we in het midden.

Ik vind het een absolute aanrader.

07-09-2018

Goed, Heb de laptop nu bijna een week en een kleine update kan er bij.

Ik stoor mij aan de vingervekken op de toetsenbord en dat mijn handpalm afdruk duidelijk zichtbaar is links en rechts van de mousepad (zie foto). tevens bij het vastpakken van de laptop of openen/sluiten van de klep zijn de vetvlekken ook goed zichtbaar.

Tot zover de tweede update

19-09-2018
Update 3

Bij het vastpakken van de laptop met 1 hand wil de deksel zodanig meeveren dat het scherm tegen de toetsenbord aandrukt met als gevolg: afdruk van je toetsenbord op je scherm. dus simpelweg met twee handen vastpakken.

Heb jij ook een Acer Predator Helios 300 PH317-52-571B?

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5