Specificaties 1,5TB 3.5" HDD met USB 2.0, FW800 - Bekijk alle specificaties

WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver Review

Frankster 23 maart 2010, laatste update op 24 maart 2010, 1.016 views

WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver

Pluspunten

• Schermpje

Minpunten

• Snelheid valt enigszins tegen

Mobiliteit Score: 5
Zojuist de WDBAAJ0015HSL binnengekregen en direct aangesloten op mijn Windows 7 bak.
De harde schijf wordt onder Windows niet direct herkend (het is per slot van rekening dan ook een harde schijf die bedoeld is voor OsX). Wel ziet Windows een CD/DVD partitie met daarop de WD software. Met deze software is het niet mogelijk de schijf te initialiseren onder Windows.

Na initialisatie van de schijf via computerbeheer de boel toch werkend gekregen. Het schermpje voorop de schijf is toch wel het meest in het oog springende detail. Ook wanneer de schijf van de stroom is, blijft het schermpje 'aan', vermoedelijk dus een e-paper achtige oplossing.

De HDD wordt geleverd met een firewire en een mini-USB kabel om de boel aan te sluiten. De schijf zelf ondersteunt hardwarematige 256-bit encryptie.

Wat kan ik verder van een schijf zeggen? De prestaties zijn het belangrijkste en vallen, in het licht van mijn oude, WD 500gb USB-schijf een beetje tegen. Ik had verwacht vooral met Firewire meer snelheidswinst te halen. Dit is dan ook de laatste keer dat ik een schijf zonder e-sata aansluiting heb gekocht.

Het eerste HD-tune screenshot is aangesloten via USB, de tweede op Firewire 800 Firewire 400.

Heb jij ook een WD My Book Studio Edition 1,5TB Zilver?

Ik haal met deze schijf op mijn Imac gemakkelijk via Firewire 800 75MB/sec. :)
Prima schijf dus voor de mac.
Weet je wel zeker dat het FW800 is?
Ben er, inmiddels, achter dat het FW400 moet zijn.