Dell XPS 15 9570 CNX97009

Niet beschikbaar
Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Dell XPS 15 9570 CNX97009 Review

Yaron-l 1 september 2018, laatste update op 14 november 2018, 1.389 views Product gekocht

Dell XPS 15 9570 CNX97009

Deze laptop is perfect voor de all rounder.

Pluspunten

• Premium gevoel
  • Snel
  • Mooi scherm
  • Lange accu duur

Minpunten

• Weinig usb poorten(2)
  • Plaats webcam
  • Het scherm is niet met 1 hand te openen

Toen ik de keuze had gemaakt om een Dell XPS 15 te kopen had ik nog 1 optie waaraan ik twijfelde, namelijk de 4k optie.

Nadat ik veel informatie had opgezocht over beide schermen, heb ik gekozen voor de full hd optie. Omdat ik gok dat er meer mensen twijfelen over deze keuze besteed ik hier wat aandacht aan.

Ik ben veel met de laptop onderweg en na wat onderzoek heb ik ontdekt dat de 4k optie spiegelt in fel licht. Dit is wel een belangrijk dingetje voor mij omdat ik niet op een vaste plek zit. en soms last kan hebben van licht. Voordeel aan de 4k optie is wel dat die laptop er iets strakker uitziet.Zelf had ik ook het gevoel dat 4k op een 15” scherm een beetje overkill is. Om wat te kunnen zien moet je windows naar 200% schalen. En zelf vond ik de batterijduur belangrijker dan 4k. Ook zijn de levertijden van de 4k optie aanzienlijk hoog( 2 tot 3 weken op het moment van schrijven). Nadeel is wel dat de full hd optie geen 100% adobe true color heeft. Maar toch ziet het scherm er geweldig uit. Waardoor het niet echt gemist wordt.

De bouwkwaliteit geeft echt een premium gevoel en hij komt heel erg zakelijk over. De laptop heeft een erg fijn toetsenbord en hetzelfde geld voor het touchpad. De positie van de webcam is een beetje vervelend. Wanneer ik een video call heb ziet iedereen mijn onderkin.
Gamen lukt er ook makkelijk op. Gta 5 op high geeft in het begin 60FPS maar als je een tijdje speelt gaat dit terug naar 40/50 FPS. Dit zal wel te maken hebben met een down throttle.

Verder is deze laptop geweldig en ontzettend snel. Bij het gebruik van visual studio en het runnen van een android emulator had ik nog genoeg geheugen over om 20 tabs op google chrome te openen. Zie afbeelding.

In het algemeen geeft deze laptop mij een fijne ervaring en ik ben zeer blij met de aankoop.

[UPDATE]
Na een aantal weken ontdekte ik een aantal dode pixels in mijn scherm. Via de Dell support heb ik een monteur langs laten komen die mijn scherm binnen een half uur heeft vervangen.
Verder ben ik ontzettend tevreden over deze laptop en over de services van Dell.

Heb jij ook een Dell XPS 15 9570 CNX97009?

Vraag & Aanbod

Heb je toevallig Windows Hello, door middel van gezichtsherkenning werkende gekregen?
Zover ik weet is dit niet mogelijk.
ik heb ondertussen via via vernomen dat de 9570 niet is uitgerust hiervoor . Wel dom uiteraard dat dergelijk duur toestel deze optie niet heeft..
Daar heb jij inderdaad gelijk in. Ik heb het ergens in een YouTube filmpje gezien maar die kan ik helaas niet terug vinden.
Zelf mis ik de functie niet maar het is toch jammer.
Leuke review, ik zie mij zelf terug in een aantal punten!

[Reactie gewijzigd door yefox op 11 september 2018 16:50]

Kun je coil whine horen bij jou xps?
Nee, daar heb ik nog geen last van gehad.