Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00G9MH)

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00G9MH) Review

simon1980 31 augustus 2018, laatste update op 31 augustus 2018, 856 views Product gekocht

Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00G9MH)

Zeer tevreden, snel, lichtgewicht en compact. Handige staande stand, kan gebruikt worden als tweede scherm om snel iets op te zoeken. Volledige tabletmodes vind ik minder, scherm glanzend, daardoor lichtgevoelig..

Pluspunten

• Snel
  • Licht van gewicht
  • Handig tochscreen

Minpunten

• Ventilator gaat soms aan
  • Glanzend scherm

Ik gebruik de laptop vooral in laptop modus en minder in tablet modus. Als tablet is hij wat groot om op schoot te leggen. Daarvoor is hij dan ook minder geschikt. Het feit dat je hem in bestaande stand kan zetten vind ik dan weer bijzonder handig, zo heb ik hem gebruikt als naslagwerk bij mijn installatie van Linux op de desktop pc.

Over Linux gesproken, daarvoor is hij minder geschikt omdat Linux niet zo gericht is op touchscreens. Windows 10 Draait er echter perfect op. Hetzelfde geldt voor de spraakherkenning software Dragon naturallyspeaking. Het is natuurlijk altijd beter een losse microfoon te kopen, maar ook zonder microfoon kun je aardig wat doen met spraakherkenning. Het scherm is een helder scherm in laptop modus en een staande stand. voor tabletmodus waarbij de laptop plat ligt is het niet zo geschikt bij veel Tegenlicht. Het scherm is namelijk glanzend. Dat maakt het een mooi scherm, maar wel lichtgevoelig. The core i7 processor is handig, Hierdoor draait alles snel soepel. wel vind ik dat de ventilator af en toe snel aangaat. Wellicht was dat met een i5 minder geweest. Toch ben ik overal zeer tevreden en ben ik blij dat mijn oude iPad 3 en waarde de opvolger heeft gevonden met deze laptop. Qua prijs-kwaliteitsverhouding had ik zeer veel geluk, heb hem gekocht tijdens de back to school aanbiedingen. Heb hem voor €799, nu is hij € 899 maar dat is hij ook nog wel waard.

Heb jij ook een Lenovo Yoga 530-14IKB (81EK00G9MH)?

klein vraagje, hoe zit het met de batterijduur?
ik ben namelijk aan het overwegen deze te kopen en ik kan nergens echt goed terug vinden wat de invloed van de I7 is op de batterijduur
Het is bij gewoon tekstverwerken en browsen een goede accu, voor gamen is deze laptop sowieso niet gebouwd vanwege de geïntegreerde GPU. Bij intensief gebruik is wel te zien dat de gebruiksuren volgens het energiebeheer flink teruglopen. Video kijken gaat ook gemakkelijk. Ik doe eenvoudig wordpreess webdesign dus geen intensieve grafische editing met bijvoorbeeld adobe, Ik gebruik dus niet vaak de gehele processorkracht. Wel merk ik dat bij het installeren van veel updates of software de processor veel gebruikt wordt, de ventilator gaat dan aan. Dan wordt er veel energie gebruikt. Het scherm gebruikt volgens mij relatief minder van de energie dan een volledig ingezette processor. In de praktijk is het voor mij ruim voldoende. Of het voor u voldoende is hangt er vanaf in hoeverre u veel processor intensieve taken als foto en videobewerking gebruikt.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5