sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Huawei FreeBuds (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Huawei FreeBuds (Zwart) Review

Michae 30 augustus 2018, 1.724 views Product gekregen

Huawei FreeBuds (Zwart)

Half goed geluid, leuk design, maar toch gewoon slecht chinees namaak spul.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Strak design (lol)
  • Opbergdoosje + charger
  • Helder geluid
  • Goede microfoons

Minpunten

• Zitcomfort
  • Sleeves
  • Bass
  • Overstuur bij 90 procent volume
  • Vervelende touch interface
  • Hoge lag
  • Slecht stereobeeld

Tegenvaller.
Zoals in andere reviews vermeldt, kleine sleeves van lage kwaliteit, blijven daardoor niet goed zitten en sluiten niet goed af waardoor de bass weglekt. De bass is sowieso niet goed vertegenwoordigd.

Op hogere geluidsniveaus, concurrerend met bijvoorbeeld OV- omgevingsgeluiden, raken de pods snel overstuur. Stereo is ook niet goed in orde, in mijn geval leunt het geluid naar rechts. Soms raken ze verbinding kwijt met elkaar of de telefoon, in een halve seconde wel weer recht gezet, maar toch irritant en onnodig.

Touch is traag, reageert niet alleen wanneer je tapt op het ronde gedeelte maar ook wanneer je het rechte stuk aanraakt, wat erg irritant is wanneer je ze wilt inzetten of opnieuw wilt plaatsen. Dat laatste zal je vaak gebeuren.

Geluid is niet heel slecht, qua duidelijkheid, maar is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de bose sport van 50 euro meer.

Deze heb ik gekregen bij mijn p20 pro, maar ik had liever honderd euro korting dan deze nep earpods. Jammer, Huawei, jammer.

Heb jij ook een Huawei FreeBuds (Zwart)?

Ik heb mijn freebuds ook bij mijn telefoon gekregen en het gebrek aan bas is het eerst je opvalt. Daarnaast raken ze inderdaad snel overstuurt. Het draagcomfort vind ik dan wel weer prima maar ze vallen wel snel uit je oren.
Het probleem met het wegvallen van de verbinding zou met een update verholpen moeten zijn. Ik heb hier persoonlijk geen last meer van nadat ik ze met behulp van de app geüpdatet heb.
heb je al airpods kunnen proberen, ik herken sommige van de problemen bij airpods maar vraag me af of dat deze hier echt erger zijn of ze wel meevallen.