Voyo i8 Max Zwart Review

Techrvw 1 oktober 2018, 793 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Techrvw schreef afgelopen jaar 5 reviews, waarvan 40% gesponsord.

Voyo i8 Max Zwart

De Voyo i8 Max is een tablet welke kan aanvoelen als een laptop. Door de goede prestaties kan je gemakkelijk multitaksen. De batterijduur is iets minder en de bezels zijn wat dik, maar de prestaties zijn erg goed. De stand aan de achterkant is een fijne toevoeging.

Pluspunten

• Prestaties zijn goed
  • De stand aan de achterkant is erg fijn
  • Met toetsenbord heb je bijna een volwaardige laptop
  • Geluid in tablet mode

Minpunten

• Batterij duur
  • Redelijk dikke bezels
  • Geluid in laptop mode is niet geweldig
  • Prijs is, buiten de sale, redelijk hoog

Elke keer je laptop opstarten als je even snel wat wilt opzoeken of een paar YouTube filmpjes kijken.. Met de Voyo i8 Max hoef je niet je laptop op te starten of je telefoon erbij te pakken. Je kan gemakkelijk op de bank een Netflix film kijken, even werken aan je Google Docs document of even browsen. Met de keyboard case en stylus pen voelt het bijna alsof je een Android laptop hebt! Erg handig!

De Voyo i8 Max is de komende 29 dagen voor nog geen €150 te krijgen bij GearBest.

Introductie & Specificaties

Een 10.1 inch tablet, een compleet keyboard, een stylus en 64GB aan opslag? Nu (in de sale) allemaal voor minder dan €200. Dat klinkt als een goede deal. De Voyo i8 Max heeft veel te bieden, maar is het je geld waard? Wat kan je verwachten? Ik heb hoge verwachtingen van de Voyo i8 Max, helemaal als we kijken naar de specificaties.

Specificaties
  • ROM: 64GB
  • Support Network: Dual WiFi 2.4GHz/5.0GHz
  • WIFI: 802.11 a/b/g/n/ac wireless internet
  • 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
  • 3G: Built in 3G (WCDMA), WCDMA B1 2100MHz, WCDMA B2 1900MHz, WCDMA B5 850MHz, WCDMA B8 900MHz
  • 4G: FDD-LTE Band 1/3/7, TD-LTE Band 38/39/40/41
  • GPS: Yes
  • Bluetooth: 4.0
  • Screen type: Capacitive (10-Point), IPS
  • Screen size: 10.1 inch
  • Screen resolution: 1920 x 1200 (WUXGA)
  • Camera type: Dual cameras
  • Package size: 25.70 x 17.80 x 4.00 cm / 10.12 x 7.01 x 1.57 inches
  • Product weight: 0.5800 kg
  • Package weight: 0.8900 kg

Unboxing

De Voyo i8 Max komt in een mooie doos met een rode sleeve. Op de sleeve zien we al een foto van één van de features van de Voyo i8 Max, de aanpasbare stand aan de achterkant. Op de achterkant vinden we nog wat informatie over Voyo. Als we de sleeve eraf halen, vinden we een simpele witte doos met alleen "Voyo" erop.

In de doos vinden we de Voyo i8 Max natuurlijk, een handleiding, een garantie boekje en een Europese oplader met micro-USB kabel.

Hardware & Design

De Voyo i8 Max ziet er goed uit! Hij is wel iets dikker dan ik had verwacht, toch vind ik hem goed aanvoelen en vast houden. Het scherm heeft wel redelijk wat bezels, waar ik toch hoopte op een dunnere bezel, zoals bij smartphones. Voor nu is het nog acceptable en werkt het prettig.

Één van de eerste dingen die opvallen als je de tablet uit de doos haalt, is de achterkant. Met het schanier wat er op zit, kan je de achterkant zo verstellen dat je hem gemakkelijk neer kan zetten. Hierdoor kan je de tablet gemakkelijk in een soort laptop stand brengen wat natuurlijk erg handig is. Het schanier ziet er goed en solide uit. Laten we nu nog hopen dat het ook lang mee gaat.

De knoppen zitten aan de rechterkant van de tablet en maken redelijk wat klik geluiden als je ze gebruikt. Voor mij is het geen probleem, al zie ik toch liever iets zachtere knopjes. Aan de bovenkant hebben we een 3.5mm jack en de micro-USB poort. Ook zitten er twee cameras op de Voyo i8 Max. Ééntje aan de voorkant (3.0MP) en eentje aan de achterkant (13.0MP). Later gaan we het over de resultaten van de camera hebben.

Benchmarks

Nummertjes zeggen alles! Of niet? Hier onder zie je de resultaten van de standaard benchmark test om je een idee te geven van de prestaties. Zelf ben ik er wel tevreden over, maar het is niet de beste score voor een tablet.
AnTuTu
De AnTuTu test geeft een redelijk hoge score! Hij scoort bijna 100.000 punten tijdens deze test.
AnTuTu benchmark score: 98987

PC Mark
PC Mark score: 4391

Geekbench 4
De Geekbench 4 test, test de tablet op single core en op multi core. Zoals je kunt zien, en verwachten, scoort de tablet veel hoger op de multi core test.
Geekbench 4 score Single Core: 1239
Geekbench 4 score Multi Core: 4307

3DMark
Dit is een zware grafische test. De score is niet heel hoog en ze geven meteen de beperkingen aan van de grafische processor. Het spelen van zware spelletjes is niet iets wat je op de Voyo i8 Max kunt doen.
Sling Shot Extreme - OpenGL ES 3.1: 825
Sling Shot Extreme - Vulkan: 501

Prestaties bij dagelijks gebruik
Ik heb de Voyo i8 Max voor veel verschillende doelen gebruikt. Zo heb ik gewerkt in mijn Google Docs/Spreadsheets, TV gekeken, wat simpele spelletjes gepeeld en wat Skype gesprekken gehad. Eigenlijk werkt het allemaal goed. De Voyo i8 Max is snel en kan snel schakelen tussen verschillende apps. Ook wordt hij niet merkbaar trager als je verschillende apps open hebt staan. Voor een tablet is dat natuurlijk fijn, maar het is bijna cruciaal als je hem in de laptop stand zet met het toetsenbord erbij.

De benchmark scores zijn misschien niet de hoogste, toch ben ik wel tevreden over de prestaties van de Voyo i8 Max.

Camera

Er zitten, zoals eerder genoemd, twee cameras op de Voyo i8 Max. Een 13.0MP camera aan de achterkant en een 3.0MP aan de voorkant. Zelf zie ik het nut niet zo erg in van een super goede camera in een tablet. Het belangrijkste, lijkt mij, is dat je een goed Skype gesprek kan voeren met de selfie camera. De achtercamera gebruik ik dan ook niet op de tablet.

Hieronder vind je voorbeelden van de camera prestaties.
Front Camera
Selfies maken met je tablet, wie dat dat? (Ik, voor de review! ;)). Ik denk en hoop dat de selfie camera erin zit voor video bellen. Voor die reden heb ik de camera dan ook meerdere malen gebruikt en dat werkt redelijk goed. De microfoon en de camera werken goed samen. De kwaliteit is niet het beste, mar je kan er gerust een Skype gesprek mee voeren en goed zichtbaat zijn.

Hier is een voorbeeld van een selfie, gemaakt met de Voyo i8 Max:

Rear Camera
Waarom? Ik blijf het mezelf afvragen waarom er een camera op de achterkant van een tablet moet, maar goed, dat ben ik.

De Voyo i8 Max heeft een redelijke camera voor een tablet, een 13.0MP. Het is natuurlijk niet te vergelijken met de kwaliteit foto's van je smartphone, maar erg slecht zijn de foto's niet. Hier onder vind je een 3-tal foto's gemaakt met de Voyo i8 Max:

Audio/Geluid

Het geluid op ve Voyo i8 Max is niet slecht. Helemaal als hij in tablet mode staat, klinkt het geluid best goed. Zodra je hem in laptop mode zet, wordt het geluid wat minder en wat vlakker. Zelf denk ik dat dit komt omdat het geluid geblokkeerd wordt door de klep aan de achterkant.

Voor het kijken van films of TV is het geluid zeker goed genoeg en kan je comfortable naar een filmpje of serie kijken.

Batterijduur/Batterij Benchmark

Voor een tablet met deze prijs, verwacht ik stiekem wel een goede accuduur. Ik wil er eigenlijk een werkdag op kunnen werken. Als je korte dagen werkt, kan je dat ook met de Voyo i8 Max. Ik was in staat om ongeveer 6 tot 7 uur uit de accu te krijgen tijdens normaal gebruik. Hier was ik toen op aan het werk voor reviews, specificaties op zoeken en YouTube filmpjes bekijken van andere reviewers. Voor mij, ook gezien de prijs, is het eigenlijk niet goed genoeg. Als je zware taken aan het doen bent, zal je de 6 uur niet halen en dat is niet goed genoeg als je het mij vraagt.

De batterij test geeft het zelfde resultaat als was ik heb ervaren tijdens het gebruik van de Voyo i8 Max:

Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met de tablet. Er zijn was min punten, maar toch zeker ook goede plus punten. Zo is het design misschien wat achterhaald met de dikke bezels, maar ziet de tablet er toch mooi uit met de stand functie. Het geluid is misschien niet perfect is laptop mode, maar in tablet stand klinkt het weer goed.

De Voyo i8 Max is snel en je kunt gemakkelijk switchen tussen de apps. Als je meerdere dingen tegelijk opent wilt hebben, kan je gemakkelijk de Voyo i8 Max aanschaffen. Multitasken is namelijk geen probleem.

De prijs is misschien wat hoog (nu in de korting maar €150 trouwens!) maar toch krijg je wel waarde voor je geld. Je moet wel apart het toetsenbord en de stylus kopen, maar die kosten gelukkig niet heel veel. Toch had het beter geweest als Voyo het erbij had geleverd. Zelf heb ik de stylus er niet bij gekocht, maar het toetsenbord wel. Ik moet toegeven dat het wel een echte meerwaarde is. Het typen gaat, vanzelfsprekend, veel soepeler.

Heb jij ook een Voyo i8 Max Zwart?

Nette review! Deadpool!!! :D
Bedankt! Deadpool is de nieuwe mascotte! ;)
Kun je er ook mee bellen vroeg ik me af?