1 review

HP Envy x360 13-ag0140nd

Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 512GB • AMD Ryzen 5 - Bekijk alle specificaties

HP Envy x360 13-ag0140nd Review

Chrizzl 23 augustus 2018, laatste update op 28 augustus 2018, 870 views Product gekocht

HP Envy x360 13-ag0140nd

De laptop is robuust en geeft niet het gevoel te verbuigen als hij met een hand wordt opgetild. Dunne schermranden in combinatie met touchscreen (Windows Ink) en Windows Hello gezichtsherkenning. Laptop kan warm worden tijdens gemiddeld gebruik. Prima prijs-prestatieverhouding.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Toetsenbord
  • Windows Hello en Windows Ink
  • Geluidsniveau en -kwaliteit
  • Stevige behuizing
  • Relatief stille fan(s)

Minpunten

• Beeldschermkleuren en contrast niet het beste in zijn klasse
  • Temperatuur
  • Geen pen/stylus meegeleverd
  • Minder accuduur dan verwacht

Introductie

Na een jaar lang een Asus Zenbook UX360UAK gebruikt te hebben, kreeg deze problemen (vermoedelijk met de ssd-connectie met het moederbord). Omdat de reparatie bij Coolblue hiervan langer dan 3 weken duurde kreeg ik het aankoopbedrag als shoptegoed terug, en moest ik een nieuwe laptop kiezen. Helaas kon ik deze laptop niet bij Coolblue bestellen. Deze laptop heb ik gekocht voor € 899,- bij de HP Store (inclusief €100 Back To School korting). Ik was op zoek naar een kleine maar krachtige laptop die makkelijk mee te nemen is en ook bruikbaar is als laptop in de letterlijke zin van het woord: op schoot. Nadat ik deze HP gevonden had kon ik geen betere alternatief meer vinden die niet over de € 1100,- grens heen ging en besloot deze laptop te bestellen.

Eerste indruk

De eerste indruk van deze laptop was voor mij dat het een lekker stevig apparaat lijkt. Mijn vorige laptop gaf wel eens het idee te verbuigen als deze met één hand opgetild werd, deze laptop heeft daar geen last van.
Het ontwerp van de laptop vind ik goed gedaan: de laptop is prima te gebruiken als normale laptop zonder dat je in de gaten hebt dat je op een convertible aan het werk bent. Ook viel mij direct op dat deze laptop lekker dunne bezels heeft aan de zijkanten, waardoor het scherm relatief groot is.
De speakers klinken goed, zeker beter dan ik had verwacht van een laptop van dit formaat.

Bijzonderheden

Opvallend zijn de Windows Hello en Windows Ink features op deze laptop. De gezichtsherkenning bij het ontgrendelen van deze laptop werkt best goed en snel, en werkt ook in het donker. Daarnaast beschikt deze laptop over Windows Ink. Met een ondersteunde Windows Ink pen kunnen op deze manier makkelijk tekeningen en aantekeningen worden gemaakt. Helaas was de HP Tilt pen van de afbeeldingen niet meegeleverd bij mijn model.

Beeldscherm

Het beeldscherm is een standaard full-HD beeldscherm. Het beeldscherm voldoet aan mijn verwachtingen, en kan fel genoeg om leesbaar te blijven. Ook kan het scherm zeer donker afgesteld worden, ideaal om 's avonds of 's nachts in een donkere ruimte te gebruiken zonder last van je ogen te krijgen.
Het 10-punt gevoelige touchscreen is erg accuraat bij aanrakingen: ook kleine icoontjes zijn prima aan te klikken met mijn vingers.

Toetsenbord en touchpad

Het toetsenbord en touchpad zijn wat ik verwacht bij een laptop van dit formaat. De travel op de toetsen is oké, al zijn de toetsen ietwat zwaar om in te drukken. De toetsen zitten op de juiste plaatsen ingedeeld, ik heb geen moeite moeten doen om te wennen aan de toetsenbordindeling van deze laptop.

Accuduur

Op een volle accu kun je prima 8 uur werken, als je werk beperkt blijft tot browsen en programma's zoals Office. De laptop laadt snel op aan de netstroom, waardoor de laptop meestal gewoon gebruikt kan worden zoals 'ie bedoeld is: op de schoot, zonder bedrading.

Heb jij ook een HP Envy x360 13-ag0140nd?

Kan je bevestigen dat de laptop, ondanks de dedicated voedingspoort en adapter, ook via de USB-C poort te voeden is? Volgens Hardware.info en een paar andere reviews kan dat. De TechRadar review zegt van niet.
Ja, dit is een van de beste dingen waar ik na dit halfjaar nog zo happy over ben.

Ik hang de laptop via 1 USB-C kabel aan mijn LG ultrawide. Die laadt mijn laptop dan inderdaad op via die kabel. (+ Mijn muis en toetsenbord hangen aan die monitor en gaan ook via die kabel). Heb letterlijk een 1 kabel setup voor alles :*)
Exact!
Heb een Lenovo P24h, idd ook alles over 1, laden, USB apparaten en beeld :) plus je hoeft geen adapter mee te sleuren. 1 goede USB lader is genoeg. Lever m'n werklaptop binnenkort in en dan is deze laptop de enige betaalbare die hetzelfde gemak biedt.

Ik weet genoeg en wil deze laptop ook! Stoor me er alleen aan dat exact zelfde product in de US versie van de HP shop veel goedkoper is (de AMD 2700U versie is daar voor €689 te koop, zelfs als je daar 21% bij optelt kom je niet op de €999 die hij hier kost).

[Reactie gewijzigd door Jazco2nd op 19 februari 2019 22:47]

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden