Cooler Master Nepton 240M

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (2 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Nepton 240M Review

Ben Adar 22 augustus 2018, laatste update op 24 augustus 2018, 89 views Product gekocht

Cooler Master Nepton 240M

Goed gekoeld maar stil is anders

Pluspunten

• Cool
  • Koel
  • makkelijk te installeren
  • verlicht

Minpunten

• niet echt geluidloos

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Geluidsproductie (min) Score: 2
Installatie was simpel. ik kon mijn bestaande CPU bracket gebruiken. de fan en koelribben unit was even uitvogelen hoe deze geplaatst diende te worden maar paste feilloos. dat wil zeggen; in mijn CM kast. geen idee hoe dat in een ander merk kast past.

het koelen van de CPU is prima, zit gemiddeld tussen de 50-65c. de fans en koelribben lopen daar in tegen behoorlijk warm. zeker als je op volle toeren aan het gamen bent. tip; niet je hand er op leggen.

tot twee maand terug was het systeem fluisterstil. toen hoorde ik helaas een brommend geluid, dat werd zoemend, wat bij inspanning zelfs naar een hoge pieptoon ging. dat het om de koeler ging was a snel duidelijk als ik deze uitzette.

irritant maar mee te leven, ofwel lang leve de headset.

Heb jij ook een Cooler Master Nepton 240M?

Kort maar krachtige review! Ik zou er wel even mee terug gaan naar de winkel als hij eerst geen lawaai maakte en nu opeens wel. Wat je waarschijnlijk nu hoort is de pomp en dat er teveel lucht in zit.

Ik heb het ook gehad met een corsair setje, volgens mij twee keer terug gestuurd totdat ik weer een stil AIO systeem had.

Ohwja wat je nog kan proberen is de radiator te schudden dan uurtje wachten en je systeem weer inschakelen en aanhoren of het verschil maakt.

[Reactie gewijzigd door DutchPlayer op 22 augustus 2018 14:51]