Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T Review

riyakuya 21 augustus 2018, 2.663 views Product gekocht

Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T

Compacte, krachtige notebook met leuke feutures.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snelle processor
  • Fijn toetsenbord
  • Leuke features

Minpunten

• weinig tot geen

Een tijd lang was ik op zoek naar een vervanger voor mijn toch wel beperkte Acer Chromebook 14. Het was een prima apparaat maar miste toch feutures die ik nodig had. Na wat zoeken viel mijn oog in de Mediamarkt op deze laptop. Hij leek alles te bieden wat ik zocht:

- Core i5 processor van de 8e generatie
- 14 inch Full HD scherm
- minimaal 8GB RAM
- een SSD schijf

Dit voorgevoel was was ook correct. Deze kleine maar robuuste laptop bied mij alles waar ik om vroeg. Hij reageert lekker snel door de rappe Core i5-8250U (4 cores, 8 threads) en de SSD er in maar geeft ook een mooi beeld weer op het 14 inch full HD touchscreen display. Het keyboard voelt fijn aan en heeft backlight en in de touchpad zit ook een vingerafdruklezer verwerkt. Voor standaard taken voldoet de laptop meer dan genoeg. Ik kan met gemak meerdere broswerschermen open hebben, ondertussen een aantal chat apps open hebben, muziek luisteren, updaten en foto's bewerken tegelijkertijd zonder enige vorm van vertraging. De laptop is stevig gebouwd en heeft een elegant maar vrij standaard design. Hier is helemaal niets mis mee en het heeft veel weg van een Macbook. Het scherm heeft een mooie kleurweergave en het touchscreen werkt prima. Al met al zeker geen miskoop en makkelijk de 794 euro waard.

Ben je niet van plan om te gamen (hoewel oudere games redelijk goed draaien) en zoek je een niet te prijzige maar toch rappe laptop? Dan is deze laptop van ASUS zeker de moeite waard om in overweging te nemen.

Heb jij ook een Asus VivoBook Flip TP412UA-EC053T?

Hoe is het met het geluid, kun je hem horen of is hij - vrijwel - alle omstandigheden stil?
Bij normaal gebruik (dus geen intensieve taken) is er zo goed als geen geluid te horen. Alleen bij orocessor intensieve taken slaat de fan aan en zelfs dan is het meestal maar een korte tijd.
Dat kan ik binnenkort bevestigen of weerleggen, ik heb hem zojuist besteld. Dank voor je review en jouw reactie.
Super! Ik heb er tot dusver nog geen enkel probleem mee gehad. Alleen de fingerprint scanner heeft heel af en toe eens wat moeite maar verder werkt de laptop lekker vlot en zonder problemen!
Is de Asus styluspen bij de Nederlandse versie eigenlijk inbegrepen? Ik kom dat nergens tegen, maar in andere talen lees ik er wel eens wat over. Zou me leuk lijken wanneer dit het geval was.
Nee helaas niet. Althans bij mij zat hij er niet bij.
Hoe zit het met de accuduur? Als je hem bij gemiddeld gebruik (in mijn geval tekstverwerken en browsen), hoe lang gaat hij dan ongeveer mee?
De accuduur valt me persoonlijk een beetje tegen maar ik was een chromebook gewend. Ik schat rond de 4 uur zoiets als je het scherm constant aan hebt.
Thanks! Is inderdaad niet heel super. Ook niet echt slecht gelukkig.

Dank je voor je antwoord.