Acer Swift 3 SF314-54-54LB

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Acer Swift 3 SF314-54-54LB Review

Andreas23 20 augustus 2018, 2.014 views Product gekocht

Acer Swift 3 SF314-54-54LB

Compleet product voor de prijs. Toetsenbord zwaar.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Tamelijk stevig
  • Compact
  • Veel waar voor je geld

Minpunten

• Toetsenbord typt mij te zwaar
  • Licht gebrom (cpu?)
  • Prestaties cpu

Moest voor mijn studie nieuwe laptop aanschaffen, omdat mijn Acer Chromebook niet voldeed. Na lang zoeken deze gekozen: goede prijs (voor 649 gekocht) voor eigenlijk alles wat ik zoek.

Dat maakt hij al met al redelijk waar. Hij ziet er behoorlijk goed uit en voelt stevig met de aluminium behuizing op de toetsenbordzijde en bovenzijde van het scherm. Start behoorlijk snel op (vrijwel evensnel als mijn chromebook) en de vingerafdrukscanner werkt redelijk.

Grootste minpunten:
- Vanaf het allereerste begin is er (vooral bij opstarten) een zacht gebrom te horen. Mijn vriendin hoorde het amper en ik heb zelf redelijk goede oren, maar omdat ik een compleet stille laptop gewend was, werkte het behoorlijk op mijn zenuwen. De ventilator leek ook redelijk snel aan te slaan. Ik weet het niet helemaal zeker, maar dat lijkt beide wel wat minder (en dus beter) te worden na verloop van tijd.

- De prestaties uit testen op novabench en userbenchmark zijn niet geweldig. Misschien ook niet te verwachten op basis van de prijs, maar de cpu zit steevast onder het gemiddelde en vaak nog flink daaronder (Novabench: rond de 20, Userbenchmark: rond de 40 percentiel).

(Overigens doet de ssd-drive het volgens userbenchmark ook bepaalt niet best. Het is een snel ding en daarom is het relatief nog wel wat (75 %, maar volgens verwachtingen dramatisch: 5 %).

- Wat voor mij zelf erg tegenvalt is het toetsenbord. Omdat ik het toetsenbord van mijn Acer Chromebook zo fantastisch vindt, leek een acer me wel weer een goede keus. Typen voelt echter zwaarder dan ik gewend was en dat is met mijn rsi-klachten niet chill. Dat kan natuurlijk een persoonlijke voorkeur zijn, maar dat is mijn voornaamste reden om hem terug te gaan sturen.

Dat vind ik voor de rest wel zonde, want het is een mooi apparaat die voor de rest alles heeft wat ik zoek voor een prijs waar de concurrentie (bij lange na) niet aan kan tippen.

Heb jij ook een Acer Swift 3 SF314-54-54LB?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech