1 review

HP Omen 15-dc0982nd

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Omen 15-dc0982nd Review

dePorto 19 augustus 2018, 589 views Product gekocht

HP Omen 15-dc0982nd

Een fantastisch pakket. HP heeft niet alleen maar een goede processor en videokaart in deze laptop gestopt, maar heeft ook naar de andere zaken gekeken en voor deze prijs is dat erg fijn. Erg vlot, mooi scherm, goede I/O en goede prijs/kwaliteit.

Pluspunten

• GTX 1070 max-q
  • 6-core CPU
  • Mooi scherm
  • Mooie I/O

Minpunten

• Iet wat lawaaierig
  • Alleen rode back-lit key's
  • Wordt redelijk warm
  • Helderheid scherm

Een erg vlotte en compacte laptop.

Door de SSD start de laptop vlot op en zijn programma's snel opgestart. Daarnaast heb je 1TB aan HDD die draait op 7200RPM en dat is dus sneller dan veel andere hardeschijven in laptops.

Door de nieuwe processor van intel met 6 cores (i7-8750h) is dit een erg vlotte laptop, het verschil met mijn vorige laptop (i7-6700hq) is zeker merkbaar. Programma's starten en draaien soepeler. Daarnaast heb je 16GB ram, dat is voldoende voor games en grote programma's, maar ben je van plan veel in After Effects of Cinema 4D te werken, dan zou ik kijken naar 32 GB.
Ik ben videograaf, voor het monteren van 4k materiaal is dit een prima laptop, zelfs met kleur bewerking blijft alles snel genoeg. Het toetsenbord is verlicht, dus s'nachts werken is ook geen probleem.

De videokaart is in mijn model een GTX 1070 met Max-q, een erg snelle videokaart die zorgt dat je laptop toch relatief stil en klein kan blijven. Snel is hij in ieder geval zeker, als de laptop aan de lader zit draait hij alle nieuwste games op ultra.
Is voor jou 60fps of hoger een must, kan in i.i.g alles op high tot very high.

Het scherm is netjes, weinig backlight-bleeding. Contrast is goed, kleuren zijn redelijk netjes. Daarnaast kan het scherm 144 beelden per seconde laten zien, dat is bovengemiddeld goed en heeft het scherm G-Sync. G-Sync zorgt ervoor dat je beelden tijdens het gamen er goed uit blijven zien. Bij dit model heeft HP gewerkt aan het uiterlijk van de laptop, want dit scherm heeft erg dunne randen en dat ziet er fantastisch uit.

Voor mij is de I/O (input-output) erg belangrijk, dat is bij deze laptop goed voor elkaar.
Hij beschikt over voldoende USB poorten en één Thunderbold-3 poort waardoor je dat aantal nog eens kan uitbreiden. Er is een UTP-poort aanwezig en er zit ook een SD-kaart lezer in. Daarnaast heb je voldoende video-outputs, een HDMI en een mini-display poort.
Voor je koptelefoon zit er een High-res koptelefoon uitgang op (3,5 mm jack), voor hoge kwaliteit audio.

Voor de connectiviteit zit er één van de nieuwste chips van intel in, dus je hebt erg snel en stabiel internet (1GBit) en Bluetooth 5.0.

Persoonlijk ben ik niet zo van het uiterlijk van gaming laptops, vooral omdat ik ze zelf gebruik voor mijn bedrijf. Maar als je voor deze prijs een laptop wil met goede specs kom je vanzelf uit in de gaming categorie.

Al met al een fantastisch pakket. HP heeft niet alleen maar een goede processor en videokaart in deze laptop gestopt, maar heeft ook naar de andere zaken gekeken en voor deze prijs is dat erg fijn.
Erg vlot, mooi scherm, goede I/O en goede prijs/kwaliteit.

Heb jij ook een HP Omen 15-dc0982nd?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony