Specificaties 23" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster XL2370 Zwart Review

Joopieboy 21 maart 2010, laatste update op 22 maart 2010, 5.262 views

Samsung Syncmaster XL2370 Zwart

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Mooie kleuren
  • Goed contrast
  • Helder
  • Grote horizontale kijkhoek
  • Hdmi

Minpunten

• Wankel / fragiebel
  • Touch knoppen
  • Verticale kijkhoek
  • Contrast (zwart lijkt donkergrijs)
  • Duur bij media markt
  • Karige handleiding op papier
  • Geen hdmi kabel bijgeleverd
  • Onzinnige vga-dvi verloopkabel
  • Aansluitingen voelen niet stevig aan
  • Niet kantelbaar
  • Stof magneet

Aangezien mijn oude beeldscherm overleden was (een van de eerste 19 inch lcd's van een paar jaar terug) ben ik gaan opzoek gegaan naar een groter scherm, 23 of 24 inch breedbeeld met het liefst een iets geknepen full hd resolutie van 1920x1080 (ipv 1920x1200) en nog een vereiste was een hdmi ingang.

Uiteindelijk heb ik bij de mediamarkt een verkoper aangesproken, mijn verhaal uitgelegd en mijn eisen. Volgens hem hadden ze niks qua computer monitoren en ook de (oudere) series die ik in mijn hoofd had waren er niet meer, maar hij kon me wel aanraden om dan een tv te kopen. Ik heb daar even staan kijken, en of ze waren te klein, of veels te duur, ik schoot er dus niet veel mee op. Toen bedacht hij zich dat hij de dag ervoor nog nieuw spul had binnengekregen. En hij kwam terug met dit scherm.

Alle opties die ik wou, en ook een led scherm, sja ik was verkocht. Na 360 euro afgetikt te hebben en mij te hebben verbaasd over hoe dun de doos was, heb ik toen ik thuis ben aangekomen direct de doos geopend.
Ik kon niet wachten!

Eerste teleurstelling/verbazing was er wel. Geen hdmi kabel, maar wel een vga naar dvi verloopkabel. 8)7 Wie gebruikt dat nu nog?

Buiten een karige handleiding op papier hoe je de voet monteert, en de rest op een lullig cd'tje (handig als je oude scherm kapot is gegaan en je die dus niet even snel kunt bekijken), verbaasde ik mij over de foldertjes en andere meuk die erbij zat.

Toen het scherm uit het beschermingsspul gehaald, en idd, super dun en weegt echt helemaal niks.
Voet monteren was wel even slikken, het erin klikken van het pootje voelde al niet lekker en dit samen met een hoop plastic gekraak , en dan nog een de dunne en fragiebele voet te hebben gemonteerd waarnaar het scherm best wel heel veel heen en weer bewoog op een stille tafel, begon ik al twijfels te krijgen of de koop wel zo goed was. :/

Aansluiten was gemakkelijk, hoewel de aansluitingen aan de achterzijde niet echt super stevig zijn.
Scherm is ook niet kantelbaar of iets, hoewel de horizontale kijkhoek echt heel groot is, is deze verticaal niet echt super, al snel heb je een flets beeld en doorlopende kleuren.

Het touch screen om het scherm te bedienen is ook niet wat je zegt geweldig, als je recht voor het scherm zit, zie je dat de lampjes dieper in het scherm zitten als het symbool wat op de rand zit, wat voor een scheve belichting zorgt. Ook de blauwe gloed tussen het pootje en de voet op het zwarte is niet echt super mooi, maar dat is persoonlijk. En het scherm trekt op mijn schone en redelijk stof vrije kamer meer stof aan dan dat er geloof ik in het hele huis aanwezig is... :X

Buiten dit, is het beeld wel fantastisch, super helder, scherp, mooie kleuren, etc. Ghosting heb ik nog niet gemerkt, contrast is echt heel goed, hoewel zwart wat meer donkergrijs lijkt. En dat maakt de mindere punten toch wel weer goed, voor een deel dan. Ik twijfel toch om het terug te brengen, ook omdat ik een dikke 100 euro meer kwijt ben als een aantal web shops. Ik voel me een beetje bekocht en eigenlijk ook teleurgesteld door de kwaliteit van samsung...

• HP 8060
  • Yamaha RX-V440 RDS
  • Windows 7

Heb jij ook een Samsung Syncmaster XL2370 Zwart?

waarom een tv, terwijl je zoveel andere schermen hebt van rond de 23" met full HD. Je betaalt voor die tv functie en het zou dan stom zijn moest je die niet gebruiken.

Of je wilt hdmi? Dan is dvi evengoed,. Dit geeft hetzelfde beeld, enkel zonder geluid ...

een ander voorbeeldje: pricewatch: LG E2350V
TV gebruikt hij ook. Toen via een TV-kaartje in z'n pc. Dit scherm heeft Joopieboy niet meer.
Leuke review met een prima uitleg van je eerste indruk. :) Wel jammer van de hoge prijs en de zeer fragiele voet. Ik ken weinig merken die een HDMI kabel meeleveren, ik had er wel eentje meegeleverd, maar dat was weer een speciale doos (HP scherm). Ook jammer dat de aansluitingen horizontaal zijn, en niet verticaal.

Als ik jou was zou ik het scherm hebben teruggebracht en em besteld hebben bij een webshop, 100 euro is erg veel geld. :)

Blauwe gloed is inderdaad niet zo geweldig mooi, rood stond mooier.
Dankjewel SChief voor je reactie. :)

Hoge prijs is ook zeker iets waar ik het moeilijk mee heb, en dan ook nog dat het scherm erg wankel is. Dan is me zelfs 100 euro minder bij een webshop teveel.

Ik zit er dus ook over te denken om dinsdagavond terug te gaan naar media markt, en deze in te ruilen voor een gewone tv, en dan een Sony 24/26 inch tv met hdmi aansluitingen. :)
Allereerst bedankt voor de review!

Even een vraagje.
Ik zie op de samsung site aan de achterkant een soort roostertje (een zwarte rechthoek met 4 vakjes) zitten met een gat erin?
Het is zwarter (op de foto althans) dan de rest van het scherm.
Is dit misschien voor de koeling o.i.d?

[Reactie gewijzigd door 1volution op 24 maart 2010 16:54]

Bedoel je het gedeelte waar je alle stekkertjes inplugt?
Ik kan geen rooster vinden namelijk
Is er een mogelijkheid om die op te hangen aan de muur ofzo? Dit is nu, ook na het lezen van je review de monitor waar ik naar zoek, maar ik vind het niet echt.
Het design is zeer mooi, en ook leuk dat je een foto van de achterkant erop zet, die geeft google namelijk niet zo gemakkelijk.