Sitecom WL-404 Wireless Internet Security Camera Review

Earthquake 21 maart 2010, 5.894 views

Sitecom WL-404 Wireless Internet Security Camera

Pluspunten

• Goede streaming
  • Mooie vormgeving
  • Eenvoudig te configureren

Minpunten

• Het (verwaarde) voetje van de cam mist bevestigingspunten voor vaste montage.

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Wij wonen parttime in 2 landen. Om een beetje zicht te houden op beide huizen tijdens onze afwezigheid, hebben we in beide huizen een aantal van deze camera's in gebruik. Het begon met twee stuks en inmiddels hebben we er acht in gebruik.
Het juist configureren is in het begin even puzzelen, mede omdat de camera uit de doos niet herkend wordt op het draadloze netwerk met het fabrieksingestelde IP adres.
De camera moet dus eerst even via een UTP kabel worden aangesloten op een PC. Als de configuratie dan is weggeschreven in de camera, werkt het draadloze gedeelte perfect.

• D-Link router DIR855
  • Windows Vista

Heb jij ook een Sitecom WL-404 Wireless Internet Security Camera?

kun je wat meer vertellen over de eisen die je stelt aan de cam.
op welke manier stream de cams?
Streaming is natuurlijk afhankelijk van je verbinding. Op de ene locatie heb ik 10 Mbps upload en op de andere 0,5 Mbps.
Ook is het van belang of je er audio bij hebt in je stream...
Bij mijn versie zitten er gaatjes in het voetje zodat je deze aan een muur kunt bevestigen.
Hoe is deze camera met opnemen op de computer en evt FTP upload ofzo?
Camera kan opnemen dmv windows software op een PC. Je kan ook bewegingsdetectie gebruiken om de bewegende beelden te versturen via e-mail/ftp.
Kan dit ding gewoon buiten hangen of moet 'ie ergens beschermd worden opgehangen tegen de regen?
Nee, je moet er wel iets van een behuizing omheen maken.
Ik krijg de e-mail (smtp) niet aan de praat met mijn Gmail account.

Instellingen voor Gmail:
smtp.googlemail.com, poort 465
smtp authentication: on
paswoord en mailadres ingevuld

Ook een upload naar een FTP server lukt niet.
Het logboek zegt "no ftp server".
Ik gebruik daarvoor een mapje op mijn webhosting-account, maar het logboek geeft "time out".

Iemand een tip.
Als je met een ftp programma de server benadert met dezelfde login gegevens lukt het dan ook niet?
Neen ik gebruik vanaf mijn pc Filezilla en dat lukt wel, dus de ftp settings zijn volgens mij correct.
Ik heb zelf eens met CesarFTP een eigen server opgezet, maar dat lukt ook niet met de Sitecom camera.
Voor de rest is het een prima camera.
Ik ben momenteel in Spanje en bekijk dagelijks de streaming en dat werkt goed.
Daarvoor gebruikte ik een NAS (CH3SNAS) thuis, die fungeerde ook als ftp server en toen werkte alles prima. Maar er is tijdens mij afwezigheid een stroomonderbreking geweest, wegens wegenwerking, waardoor die niet meer opstart.
Daarom zoek ik een oplossing om alsnog de motion detection pictures te kunnen downloaden.

[Reactie gewijzigd door mikaya op 31 oktober 2011 15:27]