sluiten

Onderzoek Tweakers

Naar het onderzoek

Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs

Specificaties 9,6" • 1280x800 (WXGA) • 16GB • Android 7.0 - Bekijk alle specificaties

Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs Review

Genosha 13 augustus 2018, laatste update op 13 augustus 2018, 992 views Product gekocht

Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs

Ik heb eigenlijk nog nooit eerder een tablet in bezit gehad. Wel eens gespeeld met de iPad of Galaxy Tab van een familielid of kennis. Aangeschaft omdat ik geen laptop wilde aanschaffen om op het vakantieadres wat minder smartphone vriendelijke dingen te doen.

Pluspunten

• Zeer solide bouw
  • Goed duidelijk scherm
  • Erg compleet voor zijn prijs

Minpunten

• Opladen duurt langer dan gewenst
  • Speaker aan de onderkant
  • Interne geheugen toch net te beperkt

De resolutie is geen Full HD, maar het scherm is (super) scherp en de helderheid is in de juiste stappen aan te passen. Het scherm pompt niet onnodig veel (blauw) licht uit zodat er ook ’s avonds in het donker zonder veel problemen gebruik van gemaakt kan worden. Misschien stoor ik mijzelf minder aan het feit dat het geen Full HD is omdat ik toch niet zo'n serie kijker/Youtube kijker ben.

Het gewicht en de bouw van de tablet zijn echt meer dan goed. Ik had best een plastic gevoel verwacht, maar de behuizing is zeer solide. Nog niet het gevoel dat ik hem zo door midden breek. Het gewicht is erg prettig, je kan hem eenvoudig langere tijd vasthouden of op je lichaam laten steunen zonder daar veel last van te krijgen.

Ik heb er een aantal games op proberen te spelen, en de echt wat grafischer games hebben toch wel een probleem, maar voor eenvoudige games en apps is het echt een top dingetje. Ik merk amper dat hij problemen heeft met het draaien en open houden van meerdere apps. Niet heel erg veel bloatware meegeleverd, wel de standaard Huawei monitoring tool die voor mij nogal overbodig voelt. Uiteindelijk wel een aantal apps verwijderd waar ik het nut niet van in zag. Jammer dat er een aantal geblokkeerd zijn van deïnstallatie.

Echter wel een aantal nadelen:
Duurt langer dan verwacht om hem op te laden. Ik heb hem gewoon op de USB van mijn telefoon lader aangesloten. Hoewel mijn telefoon (Moto X Play, 3600 mAh) binnen 2-3 uur echt wel vol is, is de tablet (4800 mAh) in dezelfde tijd amper op de helft.

De speaker zit aan de onderkant van de tablet. Liggend op bed met tablet op de buik of steunend op bovenbeen druk je al snel de speaker dicht, waardoor je niets hoort. Verder komt er wel erg goed geluid uit.

Het interne geheugen (16 GB) is wel verdomd snel vol. Ik heb inmiddels al een MicroSD kaart aangeschaft om dit probleem op te lossen. Je bent al snel 8 GB kwijt aan Android en al snel 2 GB aan opslag ruimte voor de apps die standaard staan geïnstalleerd.

Nog niet gebruikt/onnodig om te testen:
Camera (voor- en achterzijde). Ik vind het maken van foto’s met een tablet zo’n iets stoms dat ik de camera echt nog niet geprobeerd heb, en denk ik ook nooit zal gebruiken.

Heb jij ook een Huawei MediaPad T3 10 WiFi (2GB ram, 16GB opslag) Grijs?