1 review

HP EliteDisplay E233 (1FH46AA) Zilver

HP EliteDisplay E233 (1FH46AA) Zilver Review

cj1 11 augustus 2018, laatste update op 14 augustus 2018, 1.006 views Product gekocht

HP EliteDisplay E233 (1FH46AA) Zilver

Wat een mooi maar ook een shit-ding: de eerste monitor in 28 jaar die defect geleverd wordt.

Pluspunten

• in hoogte verstelbaar
  • zwenkbaar
  • roteerbaar van landschap naar portret
  • alle verstellingen lopen soepel
  • scherm eenvoudig op de metalen voet te plaatsen
  • en ook weer eenvoudig van de voet te verwijderen
  • A+ energiezuinig
  • dunne rand

Minpunten

• geen HDMI-kabel meegeleverd
  • kwaliteitscontrole is onder de maat
  • verdiept geplaatste USB-connectoren (Yubikey heeft verleng nodig)
  • made in China
  • viezigheid tussen bezel en scherm linksonder

Het pakket is schadevrij. Toch branden na het aansluiten alleen de status-LED en de achtergrondverlichting, er is geen beeld. Getest met 2 PC's en zowel met HDMI (HDMI kabel niet inbegrepen) als ook met de VGA interface, beide geven geen beeld. Als de stroom van de PC wordt uitgeschakeld, verandert wel de status-LED van wit naar oranje. Er zit ook vuil tussen het voorpaneel en het matte beeldschermoppervlak. Deze ring verschilt ook, dicht bij de randen en meer ruimte in het midden. Amazon DoA (dood bij aankomst) beleid om de klant de DoA goederen zelf en op kosten van de klant te laten retourneren is twijfelachtig: stuur de vervangende goederen sneller dan in 6 dagen en neem het DoA apparaat mee.

Heb jij ook een HP EliteDisplay E233 (1FH46AA) Zilver?

Wel informatief, maar ik snap enkel de lage twee sterren rating niet helemaal.
Lijkt vooral betrekking op DOA te hebben?
HP is een leverancier van zakelijke producten. Zakelijke gebruikers zitten al helemaal niet op DoA's te wachten. Ik neem aan dat er ergens een keer een controle heeft plaatsgevonden en dat die monitor toen beeld gegeven heeft. Als de het scherm vervolgens zo snel/gemakkelijk stuk gaat... dan belooft weinig goeds voor de toekomst. De viezigheid in die linkerhoek hoort er ook niet thuis.

[Reactie gewijzigd door cj1 op 12 augustus 2018 19:26]

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Het is onhandig als een product DOA is, maar dit betekent niet dat de kwaliteit slecht is. In het bedrijf waar ik werkzaam ben gebruiken we deze monitor ook. Voor deze prijs is dit een uitstekend product. Probeer niet te snel een voor oordeel te trekken als een product DOA is.
Wat zegt HP over een DoA aangezien HP een DoA-beleid heeft van 30 dagen?
Geen idee wat HP over DoA zegt, ik zie geen telefoonnummer op de HP website staan. Noot: ik heb de monitor niet in de HP Store gekocht.
Op de HP Inc website staan echt meerdere contactnummers vermeld. Mobiel: onderaan bij "Wie zijn wij" https://www8.hp.com/nl/nl/home.html.

Het maakt niet uit waar de monitor is gekocht.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 13 augustus 2018 12:51]

@PcDealer: Met de door u gegeven informatie over onderaan de "Wie zijn wij"-tekst heb ik nog steeds geen telefoonnummer kunnen vinden. De tekst "Mobiel" kan ik op de genoemde pagina https://www8.hp.com/nl/nl/home.html niet gevonden.

Hier het serienummer invoeren en je krijgt de contact opties met HP Nederland ;)