Sony HT-RT3

Specificaties Soundbar met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Sony HT-RT3 Review

Valentino1122 11 augustus 2018, 1.663 views Product gekocht

Sony HT-RT3

Het geluid is uitstekend voor deze kleine prijs. Het ziet er erg mooi uit, met de 3 speakers als soundbar onder je televisie. De achterspeakers zijn erg goed van kwaliteit en de subwoofer (bass) is goed. De 5.1 audio doet het perfect!

Pluspunten

• 5.1 audio is erg goed
  • Optical Out (Scart/SPDIF) kabel is meegeleverd
  • Subwoofer (bass) kan zachter gezet worden
  • Afstandsbediening is zeer fijn
  • Ziet er strak en mooi uit
  • Je kan de achterspeakers ophangen
  • Een kleine prijs voor een goed systeem
  • Er is een app voor het systeem

Minpunten

• De achterspeakers zijn niet draadloos

Geluidskwaliteit Score: 4
Alweer heeft Sony ons overtroffen, het design van dit systeem is uiterst mooi. Het onder je televisie plaatsen is zeer mooi, en de achterspeakers zijn ook mooi afgewerkt. Een leuke feature is dat de 3 voor speakers in 1 “soundbar” is geplaatst, zo is het compacter en mooier, dit geeft zeker niet weg dat het geluid niet langs je kan stromen links en rechts. De 5.1 audio doet het zeer goed, en is compatibel met Playstation 4. Er zit een Optical Out (Scart/SPDIF), Aux, USB en HDMI uitgang in het systeem. Ik heb de Optical Out gebruikt, en het werkte geweldig. Met de Aux is geen 5.1 audio verkrijgbaar, maar dat kan ook niet met andere systemen. Het heeft ook Bluetooth voor je telefoon of tablet om geluid af te spelen. De achterspeakers zijn bedraad (klein minpunt), maar het geluidskwaliteit van de achterspeakers is zeer goed. De subwoofer (bass) is zelf zachter of harder te zetten met de super fijne afstandsbediening die wordt meegeleverd. Op de afstandsbediening zitten ook de knoppen m te pauzeren, volgende/vorige nummer te kiezen, Night Mode (voor tijdens de nacht, wat zorgt voor minder bass maar wel helder geluid), een aan/uit knop, een input knop, een dimmer knop, om het display van je subwoofer duidelijker of minder duidelijk te maken, een menu knop, een back en enter knop voor in het menu, de volume harder/zachter knop, de bass harder/ zachter zetten knop, een geluid uit (mute) knop, een clearaudio+ knop (voor nog helder geluid), een voice knop waarmee je het geluidsbereik kan vergroten, een soundfield knop waarmee je op je systeem kan switchen voor verschillende audio bronnen voor beter geluid waarmee je kan kiezen tussen; Game, Standard, Clear, Movie, Music en Sport. Wat ook zeer fijn en luxe is is dat er een bedieningspaneel zit op de subwoofer. Door bediening van je vinger (dus geen knoppen, maar je legt je vinger op de subwoofer) kan je het geluid zachter en harder zetten, veranderen van input, het systeem aan/uit zetten, en Bluetooth pairing aanzetten. Op de subwoofer zit een NFC connectie, waarmee je alleen maar je telefoon op het logo hoeft te leggen en je al verbonden bent met Bluetooth. Op het display van de subwoofer is duidelijk te zien wat de volume is van het systeem en op welke input hij staat. Het apparaat gaat na ongeveer 20 minuten niet geluid te hebben afgespeelt op Standby, waarmee energie wordt bespaart. De 2 AAA batterijen die in de afstandsbediening zitten worden meegeleverd, en die hoef ik zelfs nu na 1 jaar bezit te hebben van het systeem nog niet te vervangen. De prijs/kwaliteits verhouding is enorm goed, je betaald weinig voor zo’n super systeem. Er is zelfs een app voor de Apple store & de Playstore genaamd Music Center, waarmee je meteen kan verbinden met je apparaat en dan meteen Spotify, Netflix, Youtube op je telefoon op tablet kan opstarten en het geluid komt uit de speakers. Samengevat is dit een uitstekend product, ik vind het mijn product van het jaar (wat betekend dat dit een van de beste koopjes zijn die ik dit jaar heb gedaan). Prijs/kwaliteitsverhouding: 9.8, Prijs: 9.5, Geluidskwaliteit: 9, Bouwkwaliteit: 9, Design en afwerking: 9.5, Afstandsbediening: 9.5, Subwoofer geluid (bass): 9.3, Gebruiksgemak: 9.5. Is er dan wel 1 minpunt hoor ik u vragen? Nou, eentje, dat de achterspeakers bedraad zijn. Dit is trouwens niet een groot probleem. Totaalcijfer: 9.6

Heb jij ook een Sony HT-RT3?

Hey. Een vraagje ik lees dat andere mensen het storejd vinden dat er een ventilator in de sub zit. Heb jij daar merkbaar last van?

Grt Leon
Nee, zeker niet. Ik hoor dit nooit en heb er verder geen last van.
Kun je dit aan sluiten op en monitor?
Er zit een optical digital cable bij de speakers die je kan aansluiten aan een optical digital cable ingang (in je Playstation, Xbox, of monitor als die de ingang hebben). Het kan ook via een AUX kabel, waarmee je bijvoorbeeld de koptelefoon ingang van je monitor verbind met de AUX uitgang van de speakers. Het nadeel van AUX hierbij is wel dat je geen surround sound krijgt, en dus alleen maar stereo (geluid links en rechts). Bij AUX had ik ook een beetje vertraging van mijn playstation en mijn speakers. Je kan ook je geluid via HDMI naar je monitor (of Playstation/Xbox) krijgen, maar dit doe ik zelf niet en dus zou je hier over moeten Googelen. Je kan dus het beste gaan voor de optical digital cable of HDMI optie, sindsdat die surround sound geven en de beste geluidskwaliteit. Ikzelf gebruik een optical digital cable voor naar mijn Playstation, en dit werkt perfect, enorm goed geluid en goede surround sound! Hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen :)
Ja gast thnx hij staat op mn wens lijst kijk maar bewijs is ter wil geen headset bouw en game pc

[Reactie gewijzigd door Kaassaus3 op 16 december 2018 21:21]

Hoi!
Je geeft als minpunt dat de "surround"speakers bedraad zijn. Hoe lang is de kabel naar deze speakers ongeveer? Ik las ergens 3meter, maar elders ook 10meter.. :?

Thanks in advance!
Als het 3 of 10 meter moet zijn is het zekersteweten 10 meter. De draden zijn extreem lang, dat verbaasde mij toen ik het systeem binnen kreeg. Super fijn, want des te langer de draad, des te meer mogelijkheden. 10 meter zou inderdaad kloppen voor de lengte. Hopelijk heeft dit je geholpen
Heeft zeker geholpen om een keuze te maken, dank je wel voor je snelle reactie! :)
Heb n vraag kun je dat op en monitor aansluiten want ik ga en gaming setup maken en is dit prima geluid voor gta en csgo en etc btw heb ook en headset
Er zit een optical digital cable bij de speakers die je kan aansluiten aan een optical digital cable ingang (in je Playstation, Xbox, of monitor als die de ingang hebben). Het kan ook via een AUX kabel, waarmee je bijvoorbeeld de koptelefoon ingang van je monitor verbind met de AUX uitgang van de speakers. Het nadeel van AUX hierbij is wel dat je geen surround sound krijgt, en dus alleen maar stereo (geluid links en rechts). Bij AUX had ik ook een beetje vertraging van mijn playstation en mijn speakers. Je kan ook je geluid via HDMI naar je monitor (of Playstation/Xbox) krijgen, maar dit doe ik zelf niet en dus zou je hier over moeten Googelen. Je kan dus het beste gaan voor de optical digital cable of HDMI optie, sindsdat die surround sound geven en de beste geluidskwaliteit. Ikzelf gebruik een optical digital cable voor naar mijn Playstation, en dit werkt perfect, enorm goed geluid en goede surround sound! Je moet wel kijken of je monitor de HDMI optie ondersteund, dit verschilt namelijk per monitor. De speakers zijn erg goed voor het gamen, ik heb er veel profijt van. Tijdens bijvoorbeeld Overwatch hoor ik vaak of er iemand achter mij is, en dit heeft mij heel vaak van de dood gered. Ik zelf heb geen csgo, maar de speakers zijn eigenlijk wel goed voor elke game. GTA had ik wel, en de speakers klinken daar heel goed voor. De geluiden van de wegen en een auto die optrekt is erg goed. Ik merk dat voor multiplayer shooters de speakers het beste zijn, omdat je dan kan horen of er iemand naast/achter je staat. Hopelijk helpt dit.

[Reactie gewijzigd door Valentino1122 op 23 mei 2019 20:13]

Kan je deze soundbar ook aan de muur bevestigen? Nette review trouwens :)

[Reactie gewijzigd door jojobos op 4 november 2019 15:25]

De soundbar kan je altijd plaatsen op een houten plankje, dan is hij ook in principe “bevestigt”. Maar, aan de achterkan van de soundbar zitten wel twee gaten die kleiner worden naarboven, waar je iets in kan zetten (schroeven, etc.). Ik weet niet of Sony officiele houders heeft, maar je kan zeker weten iets van een pin in de soundbar steken zodat hij hangt aan de muur. Bedankt voor je compliment :) :D
Bedankt voor je snelle reactie!