Specificaties 2,1" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 5310 XpressMusic Zwart Review

de echte flush 20 maart 2010, laatste update op 21 maart 2010, 536 views

Nokia 5310 XpressMusic Zwart

Pluspunten

• Goede accu
  • zeer dun
  • goede kwaliteit foto's mits er voldoende licht is
  • kabel,oortjes, software meegeleverd

Minpunten

• niet zo degelijk/stevig
  • gebarsten toets
  • video's verlopen schokkerig

Deze nokia heb ik gekocht op 5 November 2008 (149) in de phone house. (Hij doet momenteel nog steeds dienst)
Er zat een verzekering bij (3 maanden, daarna natuurlijk te verlengen)

volledige productinformatie van de nokia site:

Positieve punten:
- Persoonlijk vind ik dat er over het algemeen goed nagedacht is over een nokia telefoon.
Men geheugenkaartje van 2gb kan er mooi worden uitgeklikt (zoals bij de meeste laptops/camera's).
Bij sommige telefoons moet je dan een pincet bij halen ... :s

- Er kunnen veel berichten in de inbox (soms met problemen zie verder), er is ook een map verzonden items (die er niet altijd is bij samsung, nu misschien wel ?)

- Radio ontvangst is goed, kwaliteit van de radio/muziekspeler zijn ook goed via de oortjes.
Op luidspreker is het nog steeds aan te horen al moet je er wel bijnemen dat er weinig bass overblijft. (maar de kwaliteit op luidspreker is veel beter als de nieuwe ipod nano's op luidspreker)

- batterij duur is goed, alleen hij neemt sterk af als je hem veel gebruikt als mp3 (wat ook logisch is)
Maar nu is hij al ouder als een jaar, en de originele batterij houdt het nog steeds +/-2 dagen vol.

- De wekker kan gebruikt worden als de GSM uitstaat.

- fly modus: Deze activeer je op vliegtuigen,ziekenhuizen waar gsm straling niet toegelaten is, De telefoon geeft geen straling meer maar kan wel nog gebruikt worden als camera,mp3,...

- wat valt er meer te zeggen, smse bellen en de gewone dingen zijn perfect :) Heb op de normale plaatsen altijd ontvangst, of je moest in een schuilkelder zitten ofzo ...

Problemen met de telefoon:
- Telefoontje werkt heel leuk, tot ik op een moment uit de bus stap hem uit men broekzak haal en zie dat men scherm een grote zwarte plek heeft gekregen. (stuk scherm) Er terug mee naar de winkel, maar daar konden er niks aan doen. De garantie was enkel softwarematig en de verzekering was net vervallen. Waarschijnlijk te wijten aan drukverschil. Ik had hierover nog klachten gelezen voor ik de telefoon kocht, maar dacht dat de kans zeer klein was dat mijn telefoon dat ook zou krijgen... niet dus :(

Probleem oplossing
dan maar via ebay een nieuw scherm gekocht (rond de 10euries) en dan vervangen met behulp van deze site:
Nu werkt hij nog steeds perfect! :)
Het goedkopere scherm heeft wel niet meer de functie dat de lichtsterkte aangepast wordt aan het omgevingslicht, maar daar heb ik geen last van.

- In het begin Viel de GSM ooit uit tijdens het luisteren naar muziek. Hij herstart daarna wel weer automatisch. ook een inbox met meer dan 1000 berichten vond ie niet leuk (vasthangen bij openen inbox, etc).

probleem oplossing
Na een software update waren die problemen van de baan.

- het toetsje 5 is bij mij ook gebarsten, geen idee hoe ik dat gedaan heb...

Hier laat ik het bij, suggesties/opmerkingen zijn welkom en hopelijk heb je er wat aan :)

Heb jij ook een Nokia 5310 XpressMusic Zwart?

Goeie review, misschien een beetje kort. Je zou er misschien wat foto's bij kunnen doen?
Ik heb hem zelf ook, en ik vind ook inderdaad dat de kwaliteit van de luidsprekers wel redelijk is, behalve dat er geen bass is.

3.5*=4* voor jouw review.
Mijn zwager en ik hebben hem ook, alleen hebben wij (wij zijn slordig) inmiddels een breuk in het glas van het scherm. Ook zijn de speeltoetsen aan de zijkant kapot bij mij, maar dat ligt aan mezelf.

Verder goeie review, met plaatjes 4*
tip: men=m'n ;)
mooie revieuw,
top dat je het scherm zo goedkoop hebt kunnen vervangen.
met drukschade zijn er rap vanaf, maar dit is wel niet altijd het geval.
maar voor 10euries kan je niet sukkelen.
nog plaatjes bij en was en 5, leest lekker weg.
dus nu een dikke 4!