Samsung QE49Q6F (2018) Zilver

Specificaties 49" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QE49Q6F (2018) Zilver Review

SuperSjollieNewbie 5 augustus 2018, 2.821 views

Samsung QE49Q6F (2018) Zilver

Vergeet LED maar neem QLED; wat een verschil! Televisie kijken op nieuw uitgevonden door Samsung!

Pluspunten

• Mooi en fraai design
  • Prachtig beeldkwaliteit
  • Standaard geluid klinkt erg goed
  • Integratie apps zoals Netflix en Google Movies

Minpunten

• Onhandige afstandsbediening (vereist gewenning)

De Samsung QLED TV (type QE49Q6F) heeft mij in positieve zin enorm verrast. Het design van de televisie ziet er een stuk aansprekender uit dat de standaard LED modellen die te zien zijn bij bekende elektronica zaken. Natuurlijk zegt een model natuurlijk niks over de specificaties van een televisie en kun je vaak op basis van het beeld in de winkel géén goed beeld vormen van de daadwerkelijke beleving die je thuis krijgt.

Aangezien ik zelf een TV liefhebber ben (en circa 1x per jaar een nieuwe televisie koop) heb ik dan ook de Samsung QLED bemachtigd. Samsung is voor mij geen onbekend merk maar ik de laatste 2 toestellen waren van een ander merk en ik ben blij dat ik weer terug ben bij Samsung. Vanaf het moment van aanzetten kan ik maar één ding zeggen; ik ben fan!

Het beeld (dankzij de QLED technologie vele malen scherper) springt werkelijk het scherm uit en ook het geluid uit de standaard speakers is meer dan voortreffelijk. Een additionele soundbar is dan ook absoluut overbodig. Het gemak van aansluiten en configureren van het toestel gaat met het grootste gemak en zou eigenlijk voor jong en oud geen enkel probleem moeten vormen.

Zowel de standaard zenders die via NPO te bekijken zijn alsmede de HD zenders tonen beelden die ik niet eerder (ook niet op andere 4K televisies) gezien heb. Het bekijken van films in 4K kwaliteit via bijvoorbeeld Netflix is helemaal een feest. Het is alsof televisie kijken opnieuw uitgevonden is; zo scherp en mooi gekleurd zijn de beelden die getoond worden.

Een van de unieke eigenschappen is de Ambient Mode; dit is een modus waarin het toestel eigenlijk wegvalt in het interieur. De Samsung QE49Q6F is helaas niet voorzien van de Smart Connect Box waardoor dit eigenlijk bij dit type televisie een leuke feature is maar pas écht resultaat krijgt als de TV aan de muur wordt bevestigd. Dit heb ik zelf niet (staat op een kast) Heb je het geld ervoor over dan zou ik dat zeker doen, indien je ook content bent met de 49" versie dan zal de Ambient Mode ook niet gemist worden omdat er andere wallpapers op de televisie mogelijk zijn.

Eigenlijk is het TV kijken opnieuw uitgevonden, de kracht en kwaliteit en snelheid van dit toestel zijn absoluut next level. Zien is geloven. Zeker niet de goedkoopste maar indien je een nieuwe televisie zoekt die op alle facetten de concurrentie verslaat dan zal deze Samsung zeker op je lijstje moeten staan. Toptoestel!

Heb jij ook een Samsung QE49Q6F (2018) Zilver?

Hoe hoog zijn de voetjes? Onderkant voetjes tot onderkant tv?

[Reactie gewijzigd door kruila op 11 mei 2019 10:58]