Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG Flatron W2242S Zwart Review

Sibert 21 maart 2010, laatste update op 21 maart 2010, 1.335 views

LG Flatron W2242S Zwart

Pluspunten

• Kleuren
  • Contrast en helderheid
  • Weinig backlightbleeding

Minpunten

• Featureset --> dan wel weer gevolg van de mooie prijs

Ik wou al een tijdje een nieuw scherm. Gewoon, omdat ik een dualscreen set-up wou. Maar ik had geen nieuw scherm nodig. Tot ik plots op een dag stuitte op een game die een resolutie van 1680x1050 nodig had. Na wat zoeken besloot ik deze monitor te kopen.

Doos

In elkaar zetten
De voet is redelijk makkelijk te monteren. De standaard bestaat uit 2 delen:
- Een platte schijf
- Een ‘stam’
Je moet de stam op de schijfzetten en dan de thumbscrew een kwartslag draaien. Dan kan je de monitor er zelf op zetten. Hij klikt bijna meteen vast. Als laatste moet je nog een kleine kabel geleider erop zetten die het scherm extra vast maakt.

De voet

Eerste indruk
Ik vond het scherm wat donker en heb dan ook meteen de helderheid hoger gezet. Dan is het scherm heel goed te doen. Alle beelden zien er netjes uit en de kleuren komen ook goed tot hun recht.
Het menu van het scherm was mij lang onduidelijk hoe hier te navigeren. Nadat ik na maanden de handleiding gelezen heb is het zo klaar als een klontje. Maar toch vind ik het navigeren niet helemaal logisch.

Featureset
Deze monitor is een redelijk budgetmonitor en dat is vooral te merken aan de featureset. Het heeft slechts 1 aansluiting en dat is een D-SUB aansluiting. Verder heeft het enkel nog een aansluiting voor stroom. Het scherm kan enkel gekanteld worden en niet in hoogte versteld worden.
Contrast en helderheid
Het contrast en de helderheid zijn allebei oké en goed instelbaar naar de eigen wensen.
Zwart is echt goed zwart en de backlight is ook helemaal in orde. Er is enkel blacklight bleeding aan de randen, maar dit is echter enkel zichtbaar als men er goed oplet. Verder is de backlight overal even goed verdeeld.

Ghosting en Pixeldefecten
Ik heb de monitor aan een pixel test onderworpen en het resultaat was dat er geen pixeldefecten waren. Ghosting is verder niet waargenomen.

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van deze monitor is in orde, maar nu ook niet om te zeggen top. Er is toch wel een beetje gekraak van de behuizing als ik hem optil. Als de bureau beweegt of trilt blijft de voet goed staan maar beweegt het scherm wel nogal mee.
Als je het scherm echter vast neemt en je ‘schud’ een beetje staat het wel erg wankel op de voet. De voet zelf beweegt amper en blijft staan. Vooral de verbinding tussen de voet en het scherm is erg wankel in deze situatie.

Vormgeving
De vormgeving is goed geslaagd. Aan de voorkant is hij glanzend zwart. De voet is zwart met donkergrijze strepen. Beide trekken weinig stof aan en zijn ook niet gevoelig voor vingerafdrukken. Vingerdrukken zijn dan ook zeldzaam op deze monitor.
De achterkant is mat zwart.

Voor zijn prijs zeker geen slechte monitor. Ik weet nu niet hoeveel ik er voor betaald heb maar wat ik weet is dat het niet veel was!

Heb jij ook een LG Flatron W2242S Zwart?

Mooie revieuw ,

heb het scherm zelf ook hardstikke goed te doen
En voor die prijs is het echt een koopje :)