Sony HT-RT3

Specificaties Soundbar met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Sony HT-RT3 Review

Jeroenneman 5 augustus 2018, 2.877 views Product gekocht

Sony HT-RT3

Makkelijk, goed geluid en een zacht prijsje. Sony weet wat design is, en heeft de installatie zo gemaakt dat je binnen 10 minuten geniet van je speakers. ARC naar de TV, BT voor je telefoon, een kind kan de was doen.

Pluspunten

• Bass afzonderlijk instelbaar
  • Fijne afstandbediening
  • Makkelijk te plaatsen
  • Strak design

Minpunten

• Geen DTS
  • Geen ingebouwde streaming van Spotify e.d.
  • Korte kabels van de center naar de subwoofer

Geluidskwaliteit Score: 4
De HT-RT3 was toevallig als tweedekansje in de aanbieding bij Coolblue, voor slechts 170,-.

Eigenlijk had ik voor de prijs zeer weinig verwacht van het product, maar eenmaal aangesloten doet het precies wat het moet doen. Goed geluid zonder gezeik.

Via HDMI ARC gaat de speakerset automatisch aan met de TV, en 5.1 audio vanuit Netflix of Plex werkt prima. Vooral recente films zoals Baby Driver of Infinity War zijn echt een genot om in surround te beleven.

Minpuntje zou voor sommigen het gebrek aan DTS kunnen zijn. Zelf heb ik hier geen last van, omdat Netflix sowieso voor de Dolby codec heeft gekozen, en omdat Plex DTS automatisch omzet naar een acceptabel formaat. Al mijn series en films tot nu toe werken gewoon (ongeveer 120 films, en 11 random series).

Een ander minpunt (naja, geen enkele speaker in deze prijsklasse biedt dit), is het gebrek aan een ingebouwde Chromecast voor Spotify en dergelijke. Bluetooth streaming is leuk, maar als ik een andere kamer inga, dan krijg je al haperingen. Zelf een CC Audio gekocht voor 30 euro, en nu werkt het perfect, waar in huis ik ook ben.

Ook zeer hoge WAF. Vriendin hoeft niets extra te doen voor beter geluid. En je merkt het natuurlijk wel dat je opeens een stem of explosie om je heen hoort.

Niet geschikt voor de audiofielen, maar met zo'n prijskaartje mag je dit imho ook niet verwachten. Dit is een product voor de mensen die gewend zijn aan stereo of TV speakers, en die dat snel willen verbeteren. Denk daarbij even aan het feit dat 1 Sonos boxje evenveel kost als deze totale unit met 5.1 setup, en je knijpt in je handjes als je op de bank geniet van een goede serie.

Heb jij ook een Sony HT-RT3?

heb deze set best recent voor 90 euro op de kop kunnen tikken via marktplaats
ik moet toch zeggen dat ie geweldig klinkt, zeker als je even de songpal app ingaat en de surround speakers wat beter afsteld
dan klinkt ie toch een stuk beter