Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) Zilver

Specificaties 9,7" • 2048x1536 • 128GB • iOS 12 - Bekijk alle specificaties

Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) Zilver Review

Tman11S 4 augustus 2018, 404 views Product gekocht

Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) Zilver

Goede prijs-kwaliteit verhouding, perfect voor "casual" gebruik, vergelijking met Ipad pro in de uitgebreide toelichting

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Touch ID (vingerafdruk scanner)
  • Betaalbaar
  • Retina scherm

Minpunten

• Vreselijke selfiecam
  • Ouderwets design

Met de tablet markt die langzaam aan uitsterft door concurrentie van 2-in-1-laptops en convertibles, beseft Apple dat het tijd is om een competitieve prijs aan te nemen.

Terwijl andere Apple producten zoals de iPhone X schandalig duur worden verkocht, geeft de iPad 2017 een eerlijke prijs-kwaliteit verhouding. Het apparaat heeft duidelijk een focus rond casual gebruik, het handige ding dat je in huis hebt liggen als je iets wil opzoeken, een spelletje wil spelen of de kinderen stil wil krijgen met leuke filmpjes.

De prestaties van de componenten zijn merkbaar lager dan die van een iPad pro, maar lang niet iedereen heeft hoge prestaties nodig. Ik gebruik mijn iPad vooral om te kunnen googlen, emails lezen en beantwoorden, netflixen en youtube kijken, als dit soort gebruik bij jou hetzelfde is, verspil dan zeker geen geld aan een iPad pro want de iPad 2017 is meer dan geschikt voor deze doeleinden.
Mocht je toch bezig zijn met zwaardere applicaties, dan zal ik even een vergelijking voor je maken tussen de iPad 2017 en de iPad pro:

iPad 2017 -- iPad pro
9,7" scherm -- 10,5" scherm
Apple A9 chip (dual core, 1850 Mhz) -- Apple A10X (hexacore, 2340 Mhz)
2 GB RAM -- 4 GB RAM
IPS paneel -- IPS paneel
2 Speakers -- 4 Speakers
8 Mp buitencamera -- 12 Mp buitencamera
1,2 Mp selfiecam -- 7 Mp selfiecam

Zelfs iemand die niet mee is met hardware terminologie, snapt dat de iPad pro het op vele vlakken beter doet. De grote maar is toch het prijskaartje:
ca. 400€ voor 128 GB versus ca. 700€ voor 64GB
Een 128 GB model bestaat niet bij de iPad pro, waardoor je weer de typische Apple keuze krijgt tussen veel te weinig of veel te veel. 128GB daarentegen is naar mijn bevinden perfect, plaats genoeg voor app's, foto's, games en video's.

De grootste zwakte naar mijn bevinden is toch wel de selfiecam. Een 1.2 megapixel camera is echt niet meer van deze tijd, het beeld is wazig en korrelig bij het minste gebrek aan licht. Als je dus van plan bent om je iPad voor skype en facetime te gebruiken, zoek je beter een andere oplossing.

Het scherm daarentegen is een grote troef voor de iPad 2017.
Zowel het verschil in grootte als resolutie met de iPad pro is minimaal en de features zoals het retina scherm met IPS paneel zijn op beide iPad's aanwezig.
Het scherm is helder en scherp en dankzij het IPS paneel kan je vanuit elke hoek scherp beeld zien.

Mijn conclusie in het kort: zoek eerst goed uit wat je nodig hebt zodat je niet te veel geld uitgeeft. De iPad pro is ook echt voor professionele doeleinden ontworpen terwijl de 2017 voor thuisgebruik is gemaakt.
En als ik nog een laatste advies mag geven: geef geen geld uit aan de officiële Apple cases en covers. Niet alleen is de prijs schandalig hoog, maar ze laten je ook nog eens apart betalen voor de voor en achterkant. Derde partijen maken even goede cases voor minder dan de helft van de prijs.

Heb jij ook een Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) Zilver?