Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart Review

ditonthouikwel 4 augustus 2018, 652 views Product gekocht

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

goede telefoon en zeer performant,Stock android heeft veel google bloatware en reclame tracking, en zeer weinig configureerbaarheid.

Pluspunten

• goed scherm
  • zeer performant

Minpunten

• stock android one
  • zeer glad

In tegenstelling tot vele andere reviews die allemaal de stock android one als een pluspunt hebben, vind ik dit eerder een groot minpunt. Na de eerste maal opstarten wordt je namelijk overstelpt door google's social media en advertentie tracking. De google zoekbalk op het startscherm is ook niet te verwijderen tenzij je een volledig andere launcher installeert.
Vooral het gebrek aan configureerbaarheid in de android one valt mij tegen.
Zo zijn bijvoorbeeld het geluidsniveau van beltoon en berichten niet appart in te stellen.
Ook om de capacitieve knoppen onder het scherm een andere functie te geven zijn er geen instellingen. het is dus onmogelijk om de menu knop ook de menu functie te laten zijn. Bij vele andere smartphones van collegas op het werk zie ik daarvoor wel instellingen beschikbaar in android, en dit is functionaliteit die ik ook in een stock android verwachtte.

Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik dit gebrek ook in geen reviews opgemerkt heb, want dit had voor mij toch de keuze op andere smartphone kunnen laten vallen.

Heb jij ook een Xiaomi Mi A1 64GB Zwart?

Ik heb het toestel nu 4 maand of zo en na het lezen van dit valt het me ineens op dat er een google zoekbalk is op het hoofdscherm. Ik had hem serieus nog nooit gezien :+

Verder zie ik geen nadelen in een stock Android. M'n vorige 2 toestellen kregen beide geen updates. Eentje omdat Cyanogen geen goede relatie meer had met Lenovo en weigerde om te updaten (en later ging Cyanogen OS er helemaal mee stoppen), de ander omdat de fabrikant gewoon beroerde support had.

Edit: eerlijk is eerlijk. Ik heb nooit geluid of trilfunctie aan op m'n telefoon (ja ik mis oproepen), dus daar kan ik niet over oordelen.

[Reactie gewijzigd door ksborg op 4 augustus 2018 19:24]