No.1 F13 Zwart (Zwart) Review

Techrvw 4 augustus 2018, laatste update op 5 augustus 2018, 340 views

No.1 F13 Zwart (Zwart)

De No.1 F13 is een stoer uitziende alleskunner. Één maand op een enkele lading en je kan alles bij houden wat voor jou belangrijk is. De watchface kan je aanpassen en je kan verschillende activiteiten vanaf je pols starten. Voor de sporters en actievelingen is dit een ideaal horloge.

Pluspunten

• Design
  • Batterij duur
  • Features (Aanpasbare Watchfaces)
  • FunDo App

Minpunten

• Beetje mannelijk en grof
  • Niet het volledige scherm is gebruikt

Ik vind het design van de No.1 F6 en de No.1 F13 echt geweldig! Het doet me denken aan de casio G-Shock. Dat gevoel is iets sterker bij de F13 dan bij de F6. Je met er van houden, dan is deze No.1 F13 echt een mooi exemplaar.

Introductie & Specificaties

Het meten van je stappen, je slaap en een activiteit starten, allemaal vanaf je horloge dat eruit ziet als een Casio G-Shock.Zelf gebruik ik nu de Xiaomi Mi Band 2 voor meer dan een jaar en ben ik altijd op zoek naar een goede vervanger in de vorm van een normaal horloge. Met de No.1 F13 hebben we een kanshebber erbij. Deze smartwatch meet alles wat ik wil en hij ziet er nog gaaf uit ook.

De No.1 F13 heb ik van GearBest gekregen. Je kunt hem via DEZE link bestellen voor nog geen €30.

Specifications
  • Brand: NO.1
  • Model: F13
  • Bluetooth Version: Bluetooth 4.0
  • Built-in chip type: Nordic 51822
  • IP rating: IP68
  • Waterproof: Yes
  • Health tracker: Heart rate monitor, Pedometer, Sedentary reminder, Sleep monitor
  • Screen size: 1.0 inch
  • Operating mode: Touch Screen
  • Battery Capacity: 350mAh
  • Type of battery: polymer lithium ion battery
  • Band material: TPU
  • Package weight: 0.1720 kg
  • Product weight: 0.0450 kg
  • Package Contents: 1 x Smartwatch, 1 x English Manual, 1 x Charger Cable

Unboxing

Het unboxen van de No.1 F13 is niet zo spectaculair en als je al eens een eerder model gehad hebt, heb je het gevoel alsof je die aan het uitpakken bent.

Op de doos vinden we minimale specificaties, welke onderop de doos staan. Het eerste wat we zien is de handleiding met daaronder de No.1 F13 zelf. Op het eerste oog opslag is het een erg mooie smartwatch. Onder de No.1 F13 hebben we nog de oplaadt kabel liggen.

Hardware & Design

De No.1 F13 ziet er niet alleen goed uit, maar is ook goed gemaakt. Hij voelt aan als een erg solide horloge. Toen ik de No.1 F13 voor het eerst zag, dacht ik meteen dat het een echte outdoor sports horloge zou zijn en dat is exact wat ik hier voor me heb liggen. Een horloge wat tegen een stootje kan en alles kan tracken wat je wilt weten als je gaat sporten of hiken. Daarnaast mis je geen enkele notificatie. Wat wil je nog meer?

De materialen zijn erg goed en voelen goed aan op de huid. De knoppen zijn gemakkelijk in te drukken en het touchscreen werkt soepel en eigenlijk altijd. Via de No.1 F13 kan je gemakkelijk een activiteit starten zonder dat er problemen naar voren komen zoals knoppen die niet werken of het touchscreen wat niet reageert.

Software

De No.1 F13 gebruikt eigen software, waar je helaas niks zelf op kan installeren. Dat is een voordeel want je hoeft nergens over na te denken, maar ook een nadeel want je kan niet installeren wat je graag gebruikt. Het enige wat je moet doen is de FunDo app downloaden en je kan je No.1 F13 connecten.

De app zelf ziet er goed en strak uit als je het mij vraagt. Het geeft je een duidelijk overzicht over de ontvangen data. Op het home scherm kan je zien hoeveel stappen je gezet hebt. Als je naar links swipt, krijg je een overzicht van de gestarten activiteiten waarmee je een record gezet hebt. Dit kan je motiveren om de volgende keer net iets harder te werken ervoor. Als je naar rechts swipt, krijg je het overzicht van je slaap te zien. Rechts van je slaap vinden we dan de hartslag data.

Aan de onderkant vinden we verschillende menu's, zoals: "Me", "Analysis", "Report" en "More".

Het eerste menu spreekt voor zichzelf. Dit is je profiel pagina. Hier kan je je naam, je activiteiten en meer zien. in het Analysis menu krijg je de statistieken van de afgelopen 7 dagen te zien. Als je je activiteit en je slaap met elkaar vergelijkt, kan je je gezondheid echt verbeteren als je er beter op gaat letten.
In het Report menu vinden we de data van die dag. Je stappen, slaap en hartslag worden hier op een mooie en effectieve wijze weergegeven.
In het More menu vinden we bijvoorbeeld de instellingen en kunnen we kiezen welke app een notificatie naar de No.1 F13 mag sturen.

Om de FunDo app voor Android te downloaden, KLIK JE HIER.
Om de FunDo app voor iOS te downloaden, KLIK JE HIER.

Features

De No.1 F13 heeft veel verschillende features, maar niet iets wat er echt tussen uit springt. Het is wat we verwachten op een smartwatch maar niks bijzonders. Als je alle mogelijke features wilt weten, kan ik je het best aanraden om even met de app te spelen. Hier vind je alles wat je aan kunt passen, in kunt stellen of kan wijzigen.
Hartslag Sensor
Aan de achterkant van de No.1 F13 vinden we de hartslag sensor. Deze kan je instellen om het automatisch op te meten, of handmatig te starten via de No.1 F13 zelf. Als je een accurate hartslag meting wilt, zul je de No.1 F13 wel redelijk strak om je pols moeten dragen. Een los zittend horloge geeft geen hartslag of een niet accurate hartslag weer.

Sporten/Activiteiten vanaf de No.1 F13
Je kan verschillende activiteiten vanaf de No.1 F13 starten. Dit kan je doen binnen een paar seconden zonder eerst je smartphone uit je zak te hoeven halen. Je kan de volgende activiteiten allemaal starten:
  • Lopen
  • Zwemmen
  • Fietsen
  • Klimmen
  • Rennen
Je kunt vanaf je pols dus een groot aantal activiteiten starten. Dit maakt het horloge erg geschikt als je veel sport en je even snel een activiteit wilt starten.
Activiteit Starten/Resultaat
Vanaf de No.1 F13 kan er gemakkelijk een activiteit, zoals lopen, gestart worden.

Eerst moet het scherm geactiveerd worden, door of de pols te draaien of éénmalig op een knop drukken. Vervolgens klik je op het touch gedeelte van het scherm. Je krijgt dan een bewegend persoon te zien en kies je vervolgens voor "Start".

Nu heb je de keuze uit de bovenstaande activiteiten en kies je welke voor jou van toepassing is. Dit doe je door op het touch gedeelte van de No.1 F13 te drukken. De No.1 F13 begint direct met het meten van de activiteit als je de activiteit gekozen hebt en op "Start" drukt.

Je kunt de huidige activiteit op pauze zetten door éénmalig op "Stop" te drukken. Druk je twee keer op "Stop", krijg je een finish teken in beeld te zien en kan je de activiteit beëindigen door nog een keer op "Stop" te drukken.

In het volgende scherm krijg je een overzicht van de activiteit met het verbranden aantal kcal en de tijdsduur bijvoorbeeld.

Batterijduur

De batterij van de No.1 F13 is erg goed. Met de gehele dag notificaties, 3 uur per week een activiteit en één keer per dag mijn hartslag meten was ik in staat om één volledige maand aan batterij duur eruit te halen. Hierdoor mis je niks en krijg je alle data die je wenst. Één maand batterijduur is daarbij meer dan voldoende, eigenlijk zelfs goed te noemen. Je hoeft dus niet, zoals bij de Apple Watch 1, elke nacht je horloge af te doen om hem op te laden.
Opladen
Het opladen duurt niet heel erg lang als je het mij vraagt. Van 0% naar 100% was ik ongeveer 1,5 tot 2 uur kwijt. Dit lijkt misschien lang als je erop moet wachten, maar besef wel even dat je daarna een maand voort kunt zonder bij te laden.

De No.1 F13 is een mooie en stoere smartwatch. Niet alleen het design is goed, maar ook de verschillende watchfaces. Je hebt alle informatie direct beschikbaar en het ziet er nog stoer uit ook. Als je een sportief persoon bent en veel trainingen doet, is dit zeker een optie voor jou.

De batterij duur is erg goed, met een maand terwijl je verschillende activiteiten doet en eens per dag je hartslag meet, constant je slaap bij houdt en je de gehele dag notificaties krijgt. Hierover is niks te klagen. Daarnaast kan je ook nog eens de content van de melding zien, waardoor je niet elke keer je telefoon hoeft te pakken. Zo kan ik me voorstellen dat zo een sportwatch erg handig is voor een sportleraar bijvoorbeeld. Je kan alles binnen zien komen, maar je hoeft niet de hele tijd op je telefoon te kijken.

Heb jij ook een No.1 F13 Zwart (Zwart)?

Leuk dat je een review plaatst van deze smartwatch. Het lijkt wat op je review van de No.1 G5. Is het nu ook zo dat de smartwatches technisch identiek zijn?
@TokoSenang2 Qua functies lijken ze inderdaad erg op elkaar. Echter is de processor anders, in de No.1 G5 zit namelijk de MTK2502C+. Het OS is anders, er zit namelijk Linkit op. Hier ben ik niet bekend mee, mar voor zover ik weet zit dat niet op de No.1 F13. Qua software lijken er ook andere watch faces beschikbaar voor de No.1 G5.

[Reactie gewijzigd door Techrvw op 20 augustus 2018 09:53]

Dankjewel.

Ik heb jet idee dat er veel horloges zijn die nogal op elkaar lijken. Maar onder andere naam worden verkocht.

Heb je al eens gekeken naar horloges met een metalen band? Mijn ervaring van enige jaren terug is dat de kwaliteit van de afwerking van het metaal matig is, waardoor je huid gaat irriteren.

En voor de volledigheid, ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Amazfit Bip, een leuk horloge die mijn zoon nu wil hebben. En dat geeft mij een reden om iets anders te kopen.
Helaas heb ik geen ervaring met metalen bandjes. Als de huid gaat irriteren, lijkt dat me inderdaad niet prettig.

Ik was een hele tijd ook op zoek naar een vervolger van de AmazFit Bip. Zelf heb ik toen niks passends gevonden en ben ik weer terug gegaan naar de Xiaomi Mi Band 2, dat is inmiddels de Mi Band 3 geworden. Echter heb ik van de week de review van @Raznov gelezen over de Amazfit Stratos welke erg interessant oogt. Mogelijk is dat een vervanger.