Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart Review

Finbar 9 januari 2006, 475 views

Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Beeld

Minpunten

• Installatie en finetuning

Ik heb lang getwijfeld over de aanschaf van een TFT-monitor. Maar de Samsung heeft me niet teleurgesteld. Geen dode pixels, en geen ghosting. Wel een scherp en redelijk rustig beeld. Het is geen staaltje van high-tech design, maar een strakke no-nonense monitor. De 930BF is een prima monitor voor een redelijke prijs. Het instellen vergt wat oefening. De auto-knop werkt alleen bij een analoge verbinding. Bij het eerste gebruik viel het beeld nogal tegen, maar na wat klussen was het resultaat prima. Dat wil zeggen, kleurecht en enigszins stil. Een helemaal perfecte instelling is een project dat ik maar even op de lange baan heb geschoven. De knoppen op het scherm zijn me deels nog een raadsel, maar softwarematig aanpassen is goed te doen. De bijgeleverde handleiding is overigens nogal summier.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart?

Hoe kan een TFT beeldscherm nou "Stil" zijn? bedoel je hiermee de voeding of trillingvrij, een TFT werkt namelijk niet met een refreshrate.