Samsung QE55Q8F (2018) Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 120Hz - Bekijk alle specificaties

Samsung QE55Q8F (2018) Zwart Review

el8b4Newbie 29 juli 2018, 852 views Product gekocht

Samsung QE55Q8F (2018) Zwart

Mooie tv en mooi ontwerp. Luxe afwerking en hangt prachtig plat tegen de muur. Beeld is prachtig! Ook het geluid valt me super mee!

Pluspunten

• Beeld
  • Ontwerp (dun!)
  • Geluid
  • Mooie kleine afstandsbediening

Minpunten

• Geen

Mijn man is gek elektronica en vaak ook het nieuwste van het nieuwste. Hij was door het dolle heen toen ie deze tv had besteld. Help..

Ik schrok me wild toen de doos door de vriendelijke bezorger het huis in werd getild. Wat een enorm ding! ’s Avonds kwam mijn man thuis en hebben we samen de doos uitgepakt. Ik hield mijn hart vast.

We trokken het karton en een vrachtlading aan piepschuim er af en uiteindelijk kwam de tv tevoorschijn. Het eerste wat me toen al op viel is hoe plat ie is. De rand en de achterkant van de tv zagen er mooi luxe uit en niet plasticachtig. We maakten de voet aan de tv vast en ook die vond ik eigenlijk wel mooi. Eenmaal neergezet zie je bijna niks van de voet en wat je wel ziet is mooi. Alleen de voorkant van de voet zit erg dichtbij de rand van ons tvkast.

Uiteindelijk heeft mijn man toch besloten de tv aan de muur te hangen met een speciale beugel. Nu hangt ie erg plat tegen de muur en heb ik weer ruimte op het tvkastje om er een lampje/vaasje neer te zetten.

Ook zit er nu niet meer zo’n lelijke witte grote plastic kabelgoot onder de tv. Er bungelt nu een klein dun draadje. Ik vind dit super mooi.

Toen de tv voor eerst aan ging waren wij allebei onder de indruk. Wij vonden allebei het beeld superscherp en ook de grootte van het scherm vind ik nu geen enkel probleem meer. Je wordt nu gewoon meer het beeld ‘ingezogen’. Kan me nu al niet meer voorstellen dat we hiervoor een kleiner beeld hebben gehad.

Om dit grote scherm te kunnen ophangen heeft mijn man ‘zijn’ boxen met tegenzin van de muur gehaald. Maar ik hoor m er nu niet meer over. Het geluid vind ik al snel goed, maar hij is behoorlijk kritisch. Voor een tv heb ik begrepen is dit geluid beter dan gemiddeld.

Wat ik ook leuk vind is de luxe kleine afstandsbediening met zeer weinig knopjes. Even wennen maar dit heb je al snel onder de knie en ik wil nu niet meer anders. Bovendien vervangt deze kleine afstandsbediening 3 lompe andere zwarte afstandsbedieningen.

Er zit op deze afstandsbediening ook een knopje voor de ambient mode, dit is een beeld wat de hele tijd aan staat. Je kan hier je eigen foto’s tonen en vind ik wel leuk. De kleur zou moeten passen bij de achtergrond, maar dat klopt niet. Toch vind ik het leuk van die foto’s, jammer dat je niet ondertussen de radio kan afspelen.

Netflix kijken is mooi! Het beeld is hier superscherp en ook de kleuren zijn prachtig.

Heb jij ook een Samsung QE55Q8F (2018) Zwart?