Asus ZenBook Flip UX561UD-E2029T

Specificaties 15,6" • 3840x2160 (4K) • 2,512TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook Flip UX561UD-E2029T Review

muphin 4 augustus 2018, laatste update op 9 augustus 2018, 278 views Product gekocht

Asus ZenBook Flip UX561UD-E2029T

Fijne, vlotte laptop waar het lekker mee werken is. 4K aanraakscherm voegt echt iets toe aan mogelijkheden.

Pluspunten

• 8550u is vlot genoeg
  • mooi 4k scherm
  • Relatief een goede prijs voor zoveel moois
  • Ruim voldoende schijfruimte en intern geheugen

Minpunten

• cpu wordt af en toe eng heet
  • Indeling toetsenbord is wennen
  • Touchpad is wennen
  • Pen niet in de doos

Na een lang afwegen tussen deze Asus, de HP spectre x360 en de dell convertibles uiteindelijk gekozen voor deze. De snellere i7-8705g in de HP was aantrekkelijk, maar deze Asus kwam bij Alternate voor 1699 op de site. Daarmee werd het prijsverschil naar mijn idee te groot.

Eenmaal uit de doos is er helaas weer een hoop in te stellen voordat alles naar behoren gaat. Het touchpad staat veel te gevoelig, en dat is het naar mijn idee nog steeds op de laagste gevoeligheid.

De 8550u loopt regelmatig gewoon op volle snelheid: de Asus koelt blijkbaar afdoende, en doet dat in stilte. Toch heb ik de processor een enkele keer eng heet zien worden. Vooral Adobe Lightroom weet de processor flink op te warmen. Bij importeren van een paar honderd foto’s zag ik de temperatuur een keer naar 95 graden oplopen. Maar bij een zeer lange 7zip actie bleef alles ruimschoots binnen perken (75 max).

Een klein beetje undervolt heeft het allemaal net wat minder extreem gemaakt

De laptop heeft een paar kleine zaken die ik niet fijn vind. De twee oude USB-A zitten beide rechts, precies waar ik "muis". Het toetsenbord heeft rond het numpad een beetje afwijkende indeling. Dat is echt even wennen. Het toetsenbord typt wel fijn en maakt weinig lawaai.

Daarnaast had ik de term "Gevoelig voor vingerafdrukken" nooit zo begrepen, maar nu wel.

De pen wordt niet meegeleverd in de doos, wat ik voor deze prijs een beetje jammer vind. Voor 50 euro bijbestellen dus. Het scherm en de pen werken goed samen. Het is lekker tekenen en schrijven op het scherm.

Het scherm is prachtig. Uit de doos zijn de kleuren naar mijn idee iets te verzadigd maar ik heb nog niet gecalibreerd. Het kleurbereik is richting 100% srgb, wat goed zichtbaar is als je foto's op het scherm hebt.

De WiFi gaat vlot en is stabiel, hier in huis is de ontvangst prima, ruim beter dan alle andere mobiele apparaten hier in huis.

Je moet de laptop met twee handen openen. Dat is jammer, maar als het staat, staat het ook. Het is fijn dat het scherm niet wiebelt tijdens het typen en als het het aanraakt.

Al met al is het een fijne, vlotte laptop. Het aanraakscherm en de pen maken het een veelzijdig apparaat, en het scherm is erg mooi. Samen met het prettige toetsenbord is het dus een fijne werkmachine.

Heb jij ook een Asus ZenBook Flip UX561UD-E2029T?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft