Acer Aspire 9414Z WSMi_2G12DED Review

Bezempje 19 maart 2010, laatste update op 19 maart 2010, 2.660 views

Acer Aspire 9414Z WSMi_2G12DED

Pluspunten

• helder scherm
  • 2GB werkgeheugen
  • 17" scherm
  • 180 graden draaiende webcam

Minpunten

• prijs toendertijd
  • harde schijf capaciteit
  • geen bluetooth

Nu een paar jaar in mijn bezit de Acer Aspire 9410z.

Ik kwam op het idee deze laptop te halen omdat het een 17" beeldscherm had en toendertijd Windows Vista. Mijn pa had de Acer Aspire 9410. Dus ik had hem net een versie nieuwer. Wat mij gelijk opviel toen ik de doos opmaakte en de laptop openklapte was het mooie CrystalBrite scherm. Heel helder en gaat nog altijd perfect mee!

Toen ik eenmaal de installatie van Windows Vista had afgerond ben ik er even lekker mee wezen spelen. Een spelletje erop geinstalleerd en een beetje gesurfd.

Na een paar maanden kwamen de vele berichten dat Windows Vista helemaal niet zo stabiel zou zijn. Ik heb hier echter nooit last van gehad. Alles werkte perfect bij mij!

De laptop heb over het algemeen gebruikt voor school en werk. Ging overal mee naartoe :D Nu ruim 2 jaar verder en inmiddels met Windows 7 Professional erop geinstalleerd werkt de laptop nog steeds als een zonnetje. Wat een ding, dit is zeker iets wat ik niet had verwacht.

Wat mij enigzins nog tegenvalt is de capaciteit van de harde schijf. 120GB Da's niet veel. Maar ik kan er altijd nog prima mee uit de voeten :) Altijd meer dan 40GB aan ruimte beschikbaar terwijl ik er toch genoeg op heb staan hihi :)

Het jammere alleen is dat er op de laptop ook een knopje zit voor blauwtand maar deze werkt niet omdat er ook geen blauwtand in zit ingebouwd.

Hoewel de grafisch kaart niet van je het is kan het toch nog aardig wat aan. Een aantal games erop geprobeerd zoals Counterstrike Source. Dit liep helaas wel traag dus de wat mindere eisende vragende games doen het wel gewoon zonder problemen.

Ik vond het wel frapant dat Windows Media Center het op Windows 7 wel snel en goed deed maar op mijn Vista had ik daar toch nog de nodige problemen mee helaas.

Verder heb ik niet veel negatieve punten aan deze laptop. Gewoon een prima ding in mijn ogen!!!

foto's heb ik van internet geplukt :$

Technische specificaties:

CPU: Intel Core Duo T2130
HDD: 120 GB
RAM: 2GB
Video: Nvidia Geforce Go 7300 128MB
Max Resolutie: 1440x900

De stresstest zoals je hieronder kan zien draaide met ondermeer de volgende programma's open.

- Verkenner
- 2x Extern Bureaublad
- Outlook 2007
- MSN
- Firefox

Heb jij ook een Acer Aspire 9414Z WSMi_2G12DED?

Misschien kan je enkele testen met ons delen?
Hoe presteert de grafische kaart bij games? Hoe doet hij het tijdens een stresstest?
"Het jammere alleen is dat er op de laptop ook een knopje zit voor blauwtand maar deze werkt niet omdat er ook geen blauwtand in zit ingebouwd"
same met mijn aspire 7520g lekker onnutig dat knopje ja >.<
Hoi,

Een vriend van me heeft deze laptop ook, maar die is gecrashed. Nu wil ik er ook Windows 7 opzetten, maar heb je nog driver problemen gehad. Of waar heb je ze vandaan? Officieel wordt het volgens mij niet ondersteund.