Specificaties 16,4" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Sony Vaio VPCF11M1E/H Review

eppo16 20 maart 2010, 9.520 views

Sony Vaio VPCF11M1E/H

Pluspunten

• Cpu > Core I5 520 @2.3 ghz
  • Turbo boost
  • Snel geheugen
  • Goede en grote harddisk ( 60 mbps volgens HDTune )
  • Snelle videokaart ( speel BF2, Crysis etc vloeiend )
  • Blu-ray combo drive ( speelt/brand ook blu-ray/dvd/cd's af )
  • HDMI
  • ESATA en USB

Minpunten

• Die ben ik nog niet tegen gekomen
  • Optie 2e hdd ? Die had ik stiekem gehoopt maar zat er niet in

Erg snelle en stabiele laptop. Games zoals BF2,BF1943,Bad Company 2, Crysis etc spelen hier moeiteloos op. Nieuwe drivers eenvoudig te installeren dmv Windows Update of Vaio Update. Vaio update wil zeggen dat hij enkel systeemdrivers bekijkt. Windows Update spreekt voor zich neem ik aan.

De accu heb ik nog niet uitgebreid getest. Toen ik de laptop kreeg heb ik accu er in gedaan en stond hij op 18% dat hij vol was. Heb de laptop gebruikt en de accu laten leeglopen, toen aan de stroom gegooid en heeft previes 4 uur nodig om de accu volledig op te laden. De laptop werd toen volop gebruikt en stond op ''Hoge prestaties''. De norm die Sony zelf aangeeft van 220min klopt dus wel zo'n beetje.

Ben erg tevreden over de laptop en het is een mooi, snel en stabiel apparaat met enorm veel uitgebreide en nieuwe functies zoals; Blu-ray, HDMI, Bluetooth, ESATA en ga zo maar door. Handige Sony Vaio software zoals Gate, Smart Network en dat soort dingen.

Heb jij ook een Sony Vaio VPCF11M1E/H?

3DMark03:

03Mark05 :

De zit een blu-ray brander in :D. Lijkt me een hele nette score voor een laptop, weliswaar met 7200rpm schijfje maar toch. Goede score, goede laptop een en al lof :D.

[Reactie gewijzigd door eppo16 op 24 maart 2010 20:54]

Ja ik heb de instellingen van 3DMark zo laten staan ;). Dus dat is de reden dat hij op 1024 x 768 getest is waar dus ook de score op gebazeerd is. Echter is de resolutie in Windows 1920 x 1080 wat heel erg prettig is. Vooral tijdens films kijken of video/foto bewerking, erg fijn. De videokaart past zich automatisch aan net zoals de ''Turbo modus''. Zolang hij niks gebruikt qua grafisch schakelt de videokaart automatisch terug in mhz en mb geheugen. Zo gebruik ik enkel in Windows zonder niks los te hebben slechts 48mb van de 1GB die er beschikbaar is. Kun je met onder andere GPU-Z achterhalen, vandaar ;).

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd maar hij brand echt fantastisch. Rond de 50 cd/dvd's gebrand en dat gaat geweldig in combinatie met Nero v8.3. Weliswaar een oudere Nero maar deze gebruik ik al een hele tijd.

Zal binnenkort eventjes 3DMark06 draaien. Laptop is vooral erg snel maar dat komt ook vanwege die snelle harddisk die er in zit ( 7200rpm ).

Wil je nog meer testen zien ? Moet je het even zeggen ;).
Ik heb mijn accu er nu 5 dagen niet in gehad maar wel 100% volgeladen weggezet. Deze is na 5 dagen niet in de laptop te hebben gezeten nog steeds 100% vol.
kan jij eens een benchmark draaien zoals 3Dmark bijvoorbeeld?
Korte review, maar wel duidelijk.
Zou graag wat meer informatie willen over het touchpad. In hoeverre functioneert de multi-touch functie?
Kun je bevestigen dat er inderdaad een blu-ray brander in zit, zoals je vermeldt? Volgens Sony zelf zit er namelijk alleen een blu-ray speler in.

Bron: http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf11m1e-h
Vanmorgen na aanleiding van deze en andere reviews deze laptop gekocht. De 15,5 was me toch te plastiek :)
Morgen 230310 volgt aflevering. De review zal waarschijnlijk volgend weekend online komen incl fotos. Als er geintresseerde en vragen zijn natuurlijk!!!

Een leuke bijkomstigheid:
Afgelopen vrijdag bij Dynabyte in de winkel zag ik deze laptop voor € 999,99.
Savonds was hij bij de onlineshop van Dynabyte via tweakers gespot € 923,00.
Op zondagavond (druk weekend gehad ;-) mijn winkelwagen gevult maar Ideal nog niet gestart (dit ivm aflevering op ander adres).
Maandag morgen toen ik Ideal wilde verwerken maar toch nog even de prijs bij de onlineshop nakeek, zag ik tot mijn stomme verbazing dat de prijs na het weekend weer
€ 999,99 was 8)7
Dynabyte gebelt hij zei dat er een fout in de cookies zat en of ik mijn IE8 wilde herstarten :? yeah right. Natuurlijk niet gedaan, Ideal gestart en de laptop bestelt tegen het mooie bedrag van € 923,00.

Hans
Erg nette score, maar je draait hem op resolutie van 1024 x 768, gezien het laatste plaatje? (rechtsboven)

Heb je zelf al geprobeerd om blu-ray te branden, kan me haast niet voorstellen dat dit verkeerd staat vermeldt op de site van Sony zelf.
Zou je ook nog foto's kunnen maken van je laptop en deze kunnen toevoegen aan je review? ;) Ik ben erg benieuwd naar een paar 'echte' foto's van deze Sony.
Laptop staat ingepakt maar gereed voor een review.

Vanavond unboxing video maken, morgen proberen een review te maken.
Deze zal worden toegevoegd als nieuwe review.

Fotos komen er ook bij.

Hans
De review laat lang op zich wachten! Is er iets mis met apparaat?
@eppo16: vraagje over die 2de HD, er zit geen 2de HD in, maar heeft hij ook niet de mogenlijkheid voor een 2de HD, dat zou jammer zijn, anders had ik er een SSD in kunnen zetten als systeem schijf.

Bij de versie van deze notebook met de i7 cpu wordt melding gemaakt van een irritant geluid van de fan. slaat bij deze versie de cool-fan ook vaak aan ?