LG OLED55C8PLA Zwart - Reviews

Specificaties 55" • Ultra HD • OLED • HDR • 1 tuner • 120Hz - Bekijk alle specificaties

LG OLED55C8PLA Zwart Review

Da RockTestpanel 24 juli 2018, laatste update op 24 juli 2018, 627 views Testpanel

LG OLED55C8PLA Zwart

Solide TV met veel nieuwe opties vergeleken met de oude versie van dit type TV. WebOS is flink onderhanden genomen en lijkt een stuk stabieler te werken. Mooie afwerking en deze beeldige TV staat dan ook goed in de woonkamer.

Pluspunten

• Scherp Beeld
  • Ontwerp
  • Contrast en kleurweergaven
  • WebOS

Minpunten

• Prijzig
  • Zwaar
  • Voelt fragiel aan
  • Resolutie 4K alleen bij echte 4K ondersteuning van bijvoorbeeld KPN.

Inbrandgevoeligheid Score: 5

De LG OLED55C8 beschikt over een ruime feature set, geweldige beeldkwaliteit in 4K en is voorzien van een strak uiterlijk met uitmuntende contrastverhouding.
Specificaties
Voor de specificaties klik hier
Uitpakken

Het uitpakken was een feestje, een grote doos vol met nieuwe spullen die je mag gaan testen voor het testpanel.Als eerste krijg je veel verpakkingsmateriaal uit de doos en dan kom je op een punt dat er een zakje in zit met alle toebehoren.

Zoals je kunt zien zijn dit een goede afstandsbediening, batterijen en een aantal boekjes met instructies om hoe de TV in elkaar te zetten. En een klepje die je aan de achterkant van de mount kan bevestigen met daaraan een clipje om de kabels die helaas aan de zijkant van de TV moeten worden ingestoken toch nog bij elkaar kan binden naar het midden toe. Ook zitten er schroeven bij om de mount die ik later behandel goed vast te schroeven.

Ook krijg je materialen om de poot van de TV in elkaar te zetten, dit is eigenlijk heel simpel en je klikt twee voeten in elkaar voor extra stevigheid. Het voelt robuust aan zodat je het idee hebt dat de TV goed kan blijven staan op deze mount.

Het voelde voor mij een beetje gek om de mount te monteren op de TV, ik moest de TV neerleggen op de beeldkant om er voor te zorgen dat deze mount goed kon worden vastgeschroefd aan de TV. Dit voelde voor mij niet prettig omdat de TV al best zwaar was en heb er voor gekozen de TV op het meegeleverde piepschuim te leggen.

Het ontwerp van de voet is robuust en strak, het staat mooi bij elk interieur en voornamelijk in de woonkamer is het zeker geen doorn in het oog. Het enige jammere aan de voet is dat de kabels echt langs de voet moeten lopen en niet door een gleuf aan de voorkant hun weg kunnen vervolgen, dit was voor mij irritant omdat ik een HEOS Soundbar gebruik waar de kabels langs de voet moesten lopen en ik hierdoor de Soundbar ook anders moest neerzetten.
Featureset
Zoals hierboven beschreven is de TV een robuust en solide uitvoering, het is een dunne maar toch zware TV. Dit neemt niet weg dat het beschikt over een aardige featureset die ik hieronder ga bespreken.

WebOS

De TV draait LG WebOS 3.5, wat voor dit formaat TV precies tot zijn recht komt, met de afstandsbediening is het heel eenvoudig om met een klik iets op te zoeken of een App te downloaden in de LG Content Store. Er zit ook een 'easter egg' op de TV: Druk een keer op het wieltje van de remote of scroll ermee en je krijgt een aanwijzertje in het scherm om bijvoorbeeld programma-informatie op te vragen. Helaas blijf het aanwijzertje wel erg lang in beeld.

Het ideale is dat als de TV wordt aangesloten je direct kan meegeven van welke fabrikant jouw TV kastje is, zodat de TV zich hier mee aanpast. Geef het HDMI kanaal op en op dat kanaal wordt de TV en het TV-kastje ingesteld om met elkaar te communiceren zodat er maar een afstandbediening nodig is.

Afstandsbediening
De Afstandbediening voelt robuust aan, de juiste knoppen zitten erop en het is overzichtelijk in een oogopslag en daarom ook redelijk compact. Er zit bijvoorbeeld een Netflix knop op, voor de ware seriekijkers onder ons is dat ideaal. Ook beschikt deze afstandsbediening over een Amazon knop, ik heb deze niet uitgetest omdat ik geen amazon gebruik.

De aanwijzer die op het beeld verschijnt na een maal klikken op het knopje midden op de afstandsbediening

Aansluitingen
De LG OLED55C8 beschikt over een aantal aansluitingen die van deze tijd zijn. Zo zijn er HDMI aansluitingen en een CI Module aansluiting aan de zijkant van de TV beschikbaar, hier had ik persoonlijk niet voor gekozen omdat kabels wegwerken dan best wel lastig wordt. Aan de achterkant bevinden zich de COAX, Ethernet en een HDMI poort. Ook een minijack als optical audio-out poort is aan de achterkant te vinden.
Kwaliteit en Contrast
De TV beschikt dankzij het OLED paneel over uitmuntende beeldkwaliteit die echt tot zijn recht komt, de kleuren komen goed tot zijn recht op deze TV en zo is wit ook echt wit, en rood bijvoorbeeld ook echt rood. De 4K resolutie maakt het beeld kraakhelder.
Ook in de avond hoef je met je ogen niet te knijpen omdat het contrast zo werkt dat omgevingslicht geen belemmering is.
Prijs/kwaliteitverhouding
Deze TV beschikt over veel features en is ideaal met het 4K kijkgemak, de prijs kwaliteitverhouding is voor mij niet in verhouding voor wat de TV mij biedt. De prijs voor de 55 inch geteste versie is ruimschoots 1800 euro, voor mij was 1200 euro genoeg geweest en was het meer in verhouding geweest. Het is duidelijk een smak geld voor een TV. Al met al is dit een prachtige TV met veel mogelijkheden.

Heb jij ook een LG OLED55C8PLA Zwart?