Arlo HD camera set met basisstation en 2 camera's

€ 235,82
Specificaties Draad(loze) buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Arlo HD camera set met basisstation en 2 camera's Review

Brechtdb 23 juli 2018, 537 views Product gekocht

Arlo HD camera set met basisstation en 2 camera's

Prima concept, de inclusieve cloud storage maakt dit een interessant product qua cost of ownership over de lange termijn. Instellen is kinderspel. Beeldkwaliteit kun je vergelijken met een front cam uit een 2015 smartphone. Dienst na verkoop laat jammergenoeg de wensen over.

Pluspunten

• incl 7 dagen cloud storage
  • zeer makkelijk in te stellen
  • Beeldkwaliteit is ok voor de prijs

Minpunten

• Erbarmelijke dienst na verkoop
  • Geo-fencing werkt niet goed met android of met meerdere telefoons

Kwaliteit Score: 2
Helaas heeft 1 cameraatje uit mijn set een defect, een roze schijn treed op (waarschijnlijk IR filter) waardoor de camera constant triggert en de batterijen na een week op waren.
Klantendienst van Netgear trekt op niets, al 2 maanden is mijn ticket open, nu al een maand met het excuus "we kunnen uw camera niet in ons systeem registreren, maar we contacteren u zelf zo snel mogelijk". De medewerkers laten me niet toe het probleem te escaleren dus ik schakel hiervoor de Belgische consumentendienst in.

Geo-fencing laat toe om automatisch de camera's uit te schakelen wanneer je met je smartphone thuis bent. Dit werkte goed op mijn iPhone maar niet zo vlot met Android, ik heb het gevoel dat Android zijn locatie niet meer deelt als de app te lang inactief is. Geo-fencing laat ook toe om meerdere telefoons aan te koppelen maar hoe dit zich verder gedraagt om tussen thuis/ buitenhuis te schakelen lijkt een mysterie.

Kwaliteit van de beelden is goed te vergelijken met een front-camera van een iPad / iPhone 5S, Als iemand dicht genoeg in beeld komt herken je ze, maar je zal geen onbekende persoon die van op 5m afstand gefilmd is kunnen halen uit een line-up.

Heb jij ook een Arlo HD camera set met basisstation en 2 camera's?

Ik weet niet of
de inclusieve cloud storage dit een interessant product qua cost of ownership over de lange termijn
maakt. Hoe vaak komt het voor dat binnen afzienbare tijd het toch betaald wordt?