Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs Review

wattunnurt 22 juli 2018, 3.966 views Product gekocht

Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs

Super telefoon, erg snel en super clean. Geen onzin, onnodige skin over de software. De foto's zijn scherp. Foto's zijn voldoende, alleen tussen klikken en echt foto maken zit een delay. Geluid is het minste aan dit toestel. Conclusie: goed toestel voor schappelijke prijs, met goede specs.

Pluspunten

• Schone andriod versie
  • Goede prijs
  • 64GB

Minpunten

• Geluid is is minder
  • Speaker zit onder
  • Niet waterdicht

De Nokia 8 dual sim heb ik nu een paar weken in bezit. Naast vanzelfsprekend de sim kaart, heb ik een Samsung EVO Plus 128GB micro SD kaart.
Dus nooit meer te weinig ruimte.
Hiervoor liep ik jaren met een HTC One M7 8)7 .

De software Android 8.1.0 is een schone versie, zonder bloatware. Het is super irritant als er dubbele apps opstaan, waarvan je de bloat niet kun verwijderen.

Accuduur is ook uitstekend, ik kan rustig 1.5 dag zonder opladen. Ik gebruik de telefoon vooral voor whatsapp, nieuws lezen en twitter. Youtube en andere media minder tot weinig.

Het scherm is haarscherp en het is in alle geval goed af te lezen ook in volle zon.

Het design strak en eenvoudig. Het is wel glad en kan uit je hand geleiden als je niet op let. Andere reviews schrijven dat de Powerbutton moeilijk is in te drukken en audiojack 'krap' is en je moeite moet doen om je hoofdtelefoon plug er in doen. Dit ervaar ik niet zo, de powerbutton is moeiteloos in te drukken en audiojack kan zonder moeite in of uit.
Met een usb 3.1 (5 gb/s) vliegen de bestanden over en weer tussen pc / telefoon.
Met quick charge is de accu meestal met half uur al weer op +- 60 procent en met een uur vol.

Foto's zijn voldoende, ik heb alleen wel het gevoel dat er een delay tussen klikken en foto maken zit. Ik moet de telefoon na het klikken heel even op de zelfde positie houden, anders krijg je een wazige foto. Alleen als je wel dit wel doet, krijg je goede foto's.
Filmpjes zijn van goede kwaliteit.

De Nokia 8 heeft goede specs en een schappelijke prijs. Er zit 64GB opslag op, wat voor mij ruim voldoende is. Alleen wil ik ook graag eenvoudig films en series snel op de telefoon kunnen zetten, vandaar de 128GB sd kaart. Het geluid is voldoende en de speaker zit onder. Je hand kan het geluid blokkeren, als je rechtshandig bent. De foto's en filmpjes zijn voldoende.

Voor iedereen die opzoek is naar een snelle telefoon, zonder bloatware, goede specs en schappelijke prijs; kan ik je deze telefoon aanraden.

Heb jij ook een Nokia 8 (4GB ram) Dual Sim 64GB Grijs?

Waarom voor deze gekozen en niet de nokia 7 plus?
Deze heeft betere hardware en een beter scherm. Voor de update's hoef je het niet perse te doen want de Nokia 8 word ook uitstekent geupdate.
HDR aanstaan toevallig? Deze optie maakt meerdere foto's en combineert deze, dus is daar moet je even voor stilhouden
Voor de prijs van 399 is dit inderdaad een erg goeie telefoon.
Voor 389 heb je de 128 gb deze is rond de 325 nu