Specificaties Set - Bekijk alle specificaties

Sony BDV-E300

Pluspunten

• Design
  • Geluid, gezien de prijs

Minpunten

• Mis toch een extra HDMI ingang

Geluidskwaliteit Score: 4
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, de Sony Blu-ray speler was binnen.

Het komt als één groot pakket waar alle speakers en spelers kabels enz inzitten, die doos weegt dan ook 19KG en is niet erg handig in formaat. Maar zoiets mag de pret natuurlijk niet drukken.

Bij het uitpakken viel mij gelijk op dat ik een Engelse variant heb ontvangen. Het Nederlandse exemplaar zou namelijk geen Ipod dock meegeleverd krijgen en de Engelse wel. En tot mijn verbazing zat die er wel mooi bij, moest alleen even een verloop stuk van de stekker afschroeven.

De installatie is natuurlijk zo makkelijk als wat!

1. boxen op de plek.
2. kabeltjes op kleur eraan maken.
3. HDMI (NIET BIJGELEVERD!) aansluiten.

En aanzetten maar!

De Sony geeft gelijk een mooi set-up programma wat doorlopen kan worden waarbij alles de revu passeert.

- Beeldscherm instellingen
- Eventuele Bravia Sync
- Speaker opstelling

En daar zit natuurlijk ook de auto-calibratie bij. Ik was enigzins verrast door de nauwkeurigheid, de afstanden van box tot meet microfoon gaat tot in de centimers.

Hierna was de BDV-E300 mooi ingesteld en werd het tijd om Inglorious Basterds erin te doen! Toch wel een favo film van mij die ik MOEST hebben op Blu-ray.

De Sony heeft een verrasend korte opstart tijd, ik had veel gruwel verhalen gelezen van andere spelers dat dit tot wel 3, DRIE minuten kan duren. De Sony niet, die had het schijfje al na een seconde of 10 spelend wat ik acceptabel vind. Ookal moet er soms tussen de voorstukjes en het hoofdmenu geladen worden(<--10 sec.) stoort mij dit totaal niet.

Het beeld is gewoon weg helemaal fantastisch evenals het geluid. ik had mijn verwachtingen niet te hoog gezet maar dit topte het flink. Er zit een mooi diep geluid in dat ook bij het afspelen van muziek fijn klinkt om naar te luisteren.

De Digitale TV van UPC heb ik met een coaxiale kabel aangesloten warempel kreeg ik er een Pro LogicII uit, niet verwacht, leuke bijkomer!

Al met al is dit een bijzonder apparaat zeker gezien de prijs klasse, de internet functie met BD-Live moet nog worden getest. Als ik hier nog tijd en zin in heb zal ik dit updaten, zal ook het fototoestel is gaan zoeken en een paar afbeeldingen uploaden.

De speler heeft zijn langste tijd gehad in de product cyclus van Sony dus als je een leuke home cinema set met Blu-Ray wil....

• LG 32LH5000

Heb jij ook een Sony BDV-E300?

Dat kan niet, dat kan alleen een mod doen. :P
Je review bevat de belangrijkste delen, maar is wel een beetje kort. ;)

[Reactie gewijzigd door iDaniel op 18 maart 2010 16:24]