NZXT H500 Wit

Specificaties Tower • 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT H500 Wit Review

Nishruu 13 juli 2018, 728 views Product gekocht

NZXT H500 Wit

Prima kast met uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. NZXT levert met de H500 een waardige opvolger van de S340 af. Inbouwen gaat makkelijk. Het glazen zijpaneel oogt fraai. Deze behuizing kun je moeilijk omheen als je voor een gemiddeld budget een degelijke kast zoekt.

Pluspunten

• Strak en minimalistisch design
  • Kwaliteit overwegend goed
  • Tempered glass zijpaneel
  • Verbetererd design t.o.v. de S340 elite
  • Kabelgootjes en klitteband
  • Kast is zeer stevig en buigt niet door

Minpunten

• HDD bevestiging slecht, geen demping
  • SSD bevestiging out of the box karig, geen kooi aanwezig
  • Lak krast snel, voorzichtig mee omgaan
  • Schroefjes werken stroef
  • Geen rubber grommits

Deze behuizing heb ik aangeschaft, omdat ik een grotere kast nodig had. Mijn vorige (Corsair Obsidian 350D) was niet groot genoeg voor mijn nieuwe moederboord (Asus Maximus Hero VII) van ATX formaat. Hierdoor moest ik op zoek naar een nieuwe behuizing die aan mijn eisen voldeed. De keuze viel al snel op de NZXT H500. Qua prijs/kwaliteitverhouding is deze kast moeilijk te verslaan. De afwerking ziet er zeer strak uit. In het wit was hij helemaal mijn smaak.

Op sommige punten kun je wel zien dat het geen echte high-end kast is. De lak krast redelijk gemakkelijk (klein krasje aan de bovenkant bij levering). Ook de harddrive cage is duidelijk niet een prioriteit geweest van de fabrikant. Hier is geen dempend materiaal aangebracht om te voorkomen dat deze trillingen doorgeven aan de kast (en hierbij lawaai veroorzaken). Ook de schroeven zijn niet altijd even gemakkelijk los of vast te draaien.

Gelukkig heb ik SSD's in plaats van harde schijven. Toch was dit ook niet ideaal om te monteren. De SSD brackets vereisen namelijk dat ik de SSD's ondersteboven monteer: De schroefgaatjes op de schijven zitten op dezelfde kant waar de Sata stekkers en de stroomconnectoren naartoe wijzen. Ze vastschroeven is dus voorlopig niet mogelijk. Hier zal ik een andere oplossing voor moeten vinden om deze netjes vast te zetten. Dit had Corsair toch beter voor elkaar met de harddrive en SSD cages. Daar kon ik de SSD's eenvoudig in een kunststof bracket vastklikken en in de kooi schuiven.

Voor de rest ben ik zeer tevreden met de kast. De airflow is ruim voldoende voor de gemiddelde gebruiker. De koeling is goed genoeg voor een midrange systeem (i5 4670k en Nvidia 970) en daarnaast zijn de bijgeleverde fans best stil. Voor een veeleisende gebruiker die wil gaan overklokken is waterkoeling een optie. Er is ruimte aan de voorzijde voor het monteren van een radiateur.

Het inbouwen ging gemakkelijk. Een mooie verbetering ten opzichte van de S340 elite is dat NZXT nu kabelgootjes heeft aangebracht aan de achterzijde met klitteband om de kabels vast te houden. Hier heb ik uiteraard gebruik van gemaakt, wat aan de achterzijde van het moederboord een net resultaat geeft.

Dat het glazen zijpaneel nu niet de gehele zijkant beslaat is zowel een na- als een voordeel: Het is nu met 1 schroef los of vast te zetten aan de achterkant, wat er beter uitziet dan 4 schroeven aan de zijkant. Het metalen onderste deel zorgt voor extra stevigheid van de kast. Het nadeel van dit ontwerp is dat je de voeding zal moeten losschroeven wil je een extra kabel aansluiten of weer losmaken.

Al met al is deze kast een goede koop als je voor een leuke prijs een ATX kast zoekt. Voor nu ben ik zeer tevreden met de aankoop.

Heb jij ook een NZXT H500 Wit?