Aten CS692 2-Port USB HDMI/Audio Cable KVM Switch with Remote Port Selector Review

robbosma 13 juli 2018, laatste update op 13 juli 2018, 427 views Product gekocht

Aten CS692 2-Port USB HDMI/Audio Cable KVM Switch with Remote Port Selector

Niet betrouwbaar, veroorzaakt mogelijk schade.

Pluspunten

• Eenvoudige werking, kon een laptop schakelen van mijn werk zonder dat ik software nodig had zoals Synergie. Die kon ik niet op die laptop plaatsen omdat ik geen administrator rechten heb.
  • HDMI aansluiting, hoewel die kennelijk later voor storingen zorgde.

Minpunten

• Verstoort mogelijk werking beeldscherm
  • Instellingen lastig te realiseren vooral met combi draadloos toetsenbord met dito muis.

Features Score: 3
Heb deze via Marktplaats aangeschaft. Gebruik hem voor een desktop en een laptop (via een dockingstation) Hij deed het een tijdje prima totdat mijn beeldscherm op zwart ging op beide devices. Vreesde het ergste, grafische kaart kapot? Ander beeldscherm aangesloten en het ging weer goed. Maar opnieuw weer dezelfde storingen, opstarten even beeld met veel ruis en afwijkende kleur en daarna zwart beeld. Kennelijk doet de switch iets waardoor het beeldscherm van slag raakt.

De Switch open gemaakt. Wat een aan elkaar geknoopt allegaartje. Waarom vaste kabels en geen contrastekkers waar je een kabel los op kunt aansluiten? Dan kun je een defecte kabel ook vervangen.

Heb jij ook een Aten CS692 2-Port USB HDMI/Audio Cable KVM Switch with Remote Port Selector?