Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Roccat Kone Review

Spectral 17 maart 2010, laatste update op 17 maart 2010, 414 views

Roccat Kone

Pluspunten

• Fijne handgreep
  • Leuk te personaliseren met 5 leds.
  • Drivers zijn goed en werken prima.

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Support
  • Stofopbouw in lensopeningsgat

Deze muis zou de vervanging worden van mijn versleten G5. Ik heb getwijfeld tussen een G9 en deze Kone maar door de wat ergonomischere uitstraling van de Kone heb ik deze gekocht.

Initieel gebruik is fijn maar de problemen kwamen later pas.

Ergonomie
Ergonomie van de muis is redelijk. Na lang gebruik moet ik toegeven dat de G5 beter in de hand lag maar dat de Kone zeker geen vervelende muis is. Het plastic voelt goed aan.

Uiterlijk
Lampjes zijn leuk en bijkomend ook de grootste irritatie aan de muis. Bij het uitschakelen van de pc blijven de lampjes op de muis in een random kleur branden (wat ook wit kan zijn). Het enige wat hier tegen te doen is of de muis er uit trekken of de pc geheel van de stroom af halen.

Wel vervelend is omdat de onderkant niet geheel glad is deze veel stof vangt (met een roccat taito muismat). Deze stof kan langzaam ophopen waardoor je ineens een pluk stof in de sensor kan krijgen.

Drivers
Drivers zijn goed, echter bij het herinstalleren van de PC wordt de muis niet herkend. Het tweede probleem is dat de site zelf niet goed muisloos te benaderen is en als klap op de vuurpijl zijn de drivers ook nog alleen in RAR formaat te downloaden. Bij het-installatie dus de cd bij de hand houden (of een tweede muis).

Dit is dus gelijk ook een probleem mocht je de muis 'gauw even op een andere pc' willen gebruiken.

Gebruik
In gebruik is het een fijne muis, reageert goed op bijna alle oppervlakken en is heel aangenaam om de dagelijkse FPS verslaving mee door te komen. Kabel is flink lang alleen heeft nogal de neiging om te gaan 'knikken'.

Bouwkwaliteit
Tot dit punt had ik veel plezier van de muis. Na een poos gaat het muiswiel piepen en als de winkel niet thuis geeft ben je genoodzaakt het ding naar duitsland terug te sturen. Afin, gedaan in november en nooit meer wat van gehoord. Ze reageren ook niet meer op e-mail.

Tevens heb ik met 2 verschillende mobo's gehad dat de muis spontaan uitvalt, lampen uit en einde verhaal. De enige manier om hem weer aan de praat te krijgen is de muis te herpluggen. (Andere usb poorten gaven hetzelfde probleem).

Ten laatste had ik in het begin al problemen om de ingebouwde gewichten te wisselen. Kennelijk was mijn exemplaar zo extreem vast gezet tijdens productie dat ik met een platte schroevendraaier het gewicht er uit moest wrikken.

Jammer is ook dat de kone een plasic usb kabeltje heeft waar de G5 een beter glijdende stoffen omhulsing om de usb kabel heen had zitten die minder 'kinkgevoelig' is.

Afin al met al, geen Kone meer voor mij.

Heb jij ook een Roccat Kone?