Sony KD-55XE9005 Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony KD-55XE9005 Zwart Review

Farooq 13 juli 2018, 675 views Product gekocht

Sony KD-55XE9005 Zwart

In de prijsklasse van Sony KD-55XE9005 is er geen enkele tv die kan voldoen aan Direct LED met Local Dimming, HDR10 en 10 bit Paneel tegelijk. Het enige nadeel is de slechte kijkhoek en Dolby Vision.

Pluspunten

• HDR10
  • Direct LED met Local Dimming
  • 10 bit Paneel
  • Zwartwaarde
  • Kleurweergave

Minpunten

• Kijkhoek
  • Dolby Vision

Ik heb deze TV nu 3 weken in bezit en ik moet toegeven dat ik er behoorlijk van geniet. Ik heb deze TV puur aangeschaft om in 4k HDR te gunnen gamen. Ik heb een xbox one x ter beschikking en het draait de games in 4k native. FIFA 18, Rise of The Tomb Raider, Assassins Creed Origins en Gears of War zien er fantastisch uit op deze TV. Het is een een genot om de games te spelen en te bekijken op deze TV, je ogen gaan als het ware letterlijk open en je wil niet meer terug van 2160p naar 1080p. Ik raad iedereen aan die echt wil genieten van deze TV een xbox one x aan te schaffen.

Ik vind Dolby Vision op dit moment geen gemis want xbox one x ondersteunt alleen HDR10 voor games en voor ver ik het weet zijn er ook geen games die dolby vision ondersteunen. En laten we niet vergeten dat HDR10 door iedereen wordt ondersteund en om andere HDR formaten niet iedereen over eens is. De toekomst zal uitwijzen hoe HDR verder ontwikkelt, maar voorlopig is 4k HDR een veilige koop.

Verder is dit natuurlijk een hele mooie TV met een prima kleurweergave, zwartwaarde en Direct LED met local dimming (dit is ook een van de reden waarom ik voor deze tv heb gekozen). Het enige minpunt die ik heb is de kijkhoek maar dat is relevant aan de VA panelen. Maar ik game nooit vanuit de zijkant altijd loodrecht erop dus dan val de minpunt van de kijkhoek ook weg.

Conclusie: in de prijsklasse van Sony KD-55XE9005 is er geen enkele tv die kan voldoen aan Direct LED met Local Dimming, HDR10 en 10 bit Paneel tegelijk. Het enige nadeel is de slechte kijkhoek (maar dat valt voor mij in de praktijk weg) en Dolby Vision (maar voorlopig is er weinig content dus valt dit ook weg).

Heb jij ook een Sony KD-55XE9005 Zwart?

Heb je misschien nog wat info over hoe je je scherm hebt ingesteld? Ik krijg voetbal etc maar niet vloeiend met de bestaande beeldinstellingen. Vooral de sport-modus is niet om aan te zien.