1 review

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart

Specificaties Soft case (TPU) • OnePlus compatible - Bekijk alle specificaties

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart Review

PeacekeeperNL 9 juli 2018, laatste update op 10 juli 2018, 5.082 views Product gekocht

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart

Bulky case voor bulky bescherming. Maakt het toestel een stuk dikker, maar als je dat fijn vindt (zoals ik) is OtterBox perfect! Wil je goede bescherming, maar minder bulky, kijk dan voor een andere case zoals een Spigen.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Voelt stevig aan
  • Ruim voldoende bescherming voor scherm en camera

Minpunten

• Dik
  • Slechts in twee kleuren verkrijgbaar

Kwaliteit Score: 5

Even een korte review schrijven van de blauwe OtterBox Commuter voor de OnePlus 6. Deze OtterBox voor de OP6 is in zowel zwart als blauw beschikbaar. Ik heb deze case nu zo'n twee weken in mijn bezit, via de website van OtterBox zelf besteld vanwege een dubbele aanbieding. Dit resulteerde erin dat ik, inclusief verzendkosten, de case voor circa 25 euro had.

Met mijn vorige telefoons had ik veelal een OtterBox als bescherming. Omdat ik de OnePlus 6 toch wel wat fragiel eruit vind zien, en ik niet voornemens ben om op korte termijn na een val weer een nieuwe telefoon aan te schaffen, besloot ik ook nu weer een OtterBox te kopen.

Zelf zat ik te twijfelen tussen de Spigen en de OtterBox. De keuze ging bij mij alleen tussen deze twee cases, en geen andere, vanwege eerdere ervaringen.

Ik heb voor mijn Galaxy S4 en S7 beiden een OtterBox gehad, waarbij ik een flipcover had bij mijn S7. Deze laatste is na een tijdje het magneetje van gebroken, waarna ik voor de Spigen ben gegaan. Een wat eleganter design, minder bulky, en ook goede bescherming.

In dit geval vond ik de Spigen niet zo super mooi om eerlijk te zijn, en de OtterBox, althans de zwarte, ook niks. Uiteindelijk voor de blauwe OtterBox gegaan, en vooralsnog geen spijt van gehad.

De verpakking

De case zit netjes verpakt, en kan er eenvoudig uit genomen worden, zo kort en krachtig kan ik erop zijn. Een nette verpakking, mijns inziens.

De case

De OtterBox Commuter is een zeer stevige case welke uit twee lagen bestaat: eerst een siliconenhoes voor het opvangen van de klappen, en daar omheen een harde kunststof case tegen puntige objecten die de achterzijde zouden kunnen beschadigen.

Vergeleken met de originele case, is de OtterBox fors dikker, zoals te zien is op onderstaande foto's. Wel biedt het voor mijn gevoel meer bescherming dan de originele case. Dit heeft als effect dat ik wat makkelijker met mijn toestel om ga (wat overigens wel een gevaar kan zijn natuurlijk). (Kleine edit) Qua grip vind ik hem vergelijkbaar aanvoelen. (/kleine edit)

De OP6 in zijn nieuwe jasje

De OtterBox heeft een dikke rand ter bescherming van het scherm aan de voorzijde, en de camera aan de achterzijde. Hierdoor kun je zonder problemen je toestel ergens face-down of face-up neerleggen. Ook zijn het scherm en de camera goed beschermd in het geval van ruzie met de zwaartekracht.

Ik gebruik de case in combinatie met de ClearPlex screenprotector van de Media Markt. Het was een ramp om deze goed geplaatst te krijgen in combinatie met de OtterBox. Hierdoor was ik genoodzaakt om de onderzijde van de ClearPlex voorzichtig bij te snijden.

Ik heb begrepen uit het accessoires topic dat deze case samen kan met de OnePlus 6 3D Tempered Glass Screen Protector Black. Hiervoor is dan wel de voorwaarde dat je hem voorzichtig aanbrengt, en er goed voor zorgt dat de randjes van de OtterBox goed over de screenprotector komt. Ik heb hier zelf echter geen ervaring mee.

De USB-C poort en 3.5mm jack zijn benaderbaar via een port-cover. Zelf vind ik deze irritant en ik heb gehoord dat ze eenvoudig zijn weg te snijden, maar dat durf ik op dit moment nog niet aan. De knoppen functioneren nog altijd goed met de case, wordt er niet onnodig zwaar door. De alert-slider is wel wat lastiger te bereiken, ondanks de uitsparing ervoor. Ook vind ik het jammer dat ik niet meer kan zien wat de stand van de slider is wanneer mijn telefoon in de houder in mijn auto zit.

Fotogalerij

Achterzijde

Voorzijde

Uitsparing alert-slider

Uitsparingen connectors

Mochten jullie nog meer foto's willen zien, vraag gerust. Ook als je vragen hebt over de OtterBox voor de OnePlus 6. Als je vragen hebt over de OnePlus 6, verwijs ik je door naar het forum.

Heb jij ook een Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart?

Ik heb mijn OtterBox binnen een jaar gesloopt. De stukjes hard plastic boven de USB-poort en de 3.5 mm ingang zijn erg dun en broos en die zijn dus gebroken. Uiteindelijk is het stuk plastic rondom de 3.5 mm ingang compleet afgebroken. En dan doel ik dus op het stuk tussen de ingang en de zijkant van mijn telefoon. Dat verwacht je niet van een case van 30 euro. De leverancier wil eerst onderzoeken of de schade is ontstaan onder normaal gebruik, zodat ze kunnen bepalen of dit onder de garantie valt. Dus, daar heb je eigenlijk ook niks aan.
Hee AMD1800,

Vervelend om te lezen. Ik herken het overigens wel van mijn otterbox welke ik bij mijn Samsung Galaxy S7 had. Die had ik na een jaar of 2 zo weten te slopen. De Otterbox van mijn OP6 is gelukkig nog altijd heel, hooguit met wat gebruikssporen erop.

Mijn Otterbox'en heb ik voorheen altijd via Coolblue gekocht, deze dan via Otterbox zelf. Garantieafhandeling via Coolblue ging altijd erg goed. Ook een flipcover van Otterbox waar het magneetje van gebroken was, ik stuur een mailtje, volgende dag had ik een nieuwe case in huis. Maar dat zal echt service dan vanuit Coolblue zijn, niet zoals Otterbox het voorschrijft, afgaande op jouw ervaring.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de case niet via Coolblue of OtterBox zelf gekocht (ik zeg liever niet waar wel, omdat ik het bedrijf verder niet wil zwart maken), maar zal de volgende keer bij Coolblue bestellen. Ik heb zojuist de Spigen Rugged Armor besteld, omdat het plastic daar iig niet zo dun is. Hopelijk biedt dat ook voldoende bescherming. Ik zal het rubber voor de aansluitingen iig missen, want daarmee komt er toch weinig stof in (afgaande op het forum kan dat tot issues leiden.

Mijn conclusie is dat je de OtterBox heel houdt, door de telefoon met de aansluitingen naar beneden in je broekzak stoppen (dus zodat de bovenkant van het toestel met de camera's het hoogst in je broek zit). Als je de telefoon dan uit je broekzak haalt, loop je iig niet aan het harde plastic te trekken op de plekken waar het dun is.
Dat is mijn ervaring niet met de Otterbox. Ik heb de mijne altijd met de camera naar beneden in mijn broekzak, zodat ik hem direct gereed heb zodra ik hem eruit haal. Weet niet waardoor de aansluitingen kapot gaan, om eerlijk te zijn.

Spigen is ook een erg goed merk voor cases. Ik heb zelf de Spigen Mugen uiteindelijk gehad voor mijn Samsung Galaxy S7, toen ik de flipcover van Otterbox zat was.
Het zou kunnen gebeuren doordat je aan de onderkant van de case trekt terwijl je lichaam er voor zorgt dat de telefoon niet uit je broekzak gaat. Anders moet het bij het installeren van de case gebeurd zijn. Mijn conclusie is dat voorzichtigheid toch noodzakelijk is.

Op het forum wordt gemeld dat snel laden niet meer werkt als er stof in de USB-c-aansluiting komt. Gelukkig kun je dat er weer uithalen met een kwastje. Het zelfde geldt voor de mute-slider.
Erg leuk deze review. Feestje van herkenning! Heb de zwarte versie en ben er ook erg tevreden over. Enige angst nu is dat het scherm van mijn Oneplus 6 op een uitstekende hoek valt en dan.....
Hee falastir,

Sorry voor de veel te late reactie, nooit geweten dat er nog een reactie stond.

Nog altijd tevreden over jouw zwarte Otterbox? Ik ben er in ieder geval wel nog altijd tevreden over. Ook nog geen uitstekend randje gevonden die mijn scherm heeft vernacheld. Had er initieel een Clearplex van de Media Markt op, maar dat kreng begon zo enorm te vervelen dat ik hem heb weggedaan/verwijderd.
Leuke review! :)
Heb zelf de donkerblauwe, erg tevreden van.
Hij past er maar net omheen met de glass protector.

Als ik terugkom van verlof ga DJI osmo mobile 2 kopen. Hopelijk is de O+ nu niet te groot en te zwaar hiervoor.
Excuus voor het vertraagde antwoord.

Ik heb dus (ook) de donkerblauwe versie.

Had inderdaad vernomen dat het maar net past, en dat je er wat moeite voor moet doen, maar dat hij wel past. En dat is gewoonweg het belangrijkste. Je gaat de telefoon natuurlijk niet elke week, of elke dag uit zijn case halen (althans, ik in ieder geval niet).

M.b.t. de DJI Osmo zou ik even testen in de winkel. Niet geheel vergelijkbaar, maar de houder in mijn auto past deze case echt maar net in, maar ik moet de port-covers al wel openen voordat ik hem erin plaats. Als ik dat niet doe, klettert mijn telefoon eruit tijdens het openen van de port-covers dan wel het plaatsen van de power en aux-kabels. Is me al aantal keren overkomen nu. De case maakt hem best groot en dik, en eigenlijk alleen de dikte nekt hem bij de houder in de auto.

Ik zou dus eerst even voorzichtig uittesten, zeker als je niet elke keer de telefoon uit zijn case wil halen als je de Osmo wilt gebruiken. Laat het mij/ons in ieder geval weten als je het hebt getest of daadwerkelijk ook in gebruik hebt genomen! Ben benieuwd.
Ik heb exact hetzelfde hoesje voor mijn Oneplus 3. Ik denk niet dat de dubbellaagse techniek erg veranderd is in twee jaar, maar ik kan het fout hebben.

Mijn Oneplus 3 heeft (erg) veel te verduren gehad. Hij is toch zeker wel een keer of 30 gevallen met het hoesje eromheen. Pas recentelijk, dus ongeveer bij de 30e val, is er een haarscheur in het scherm gekomen. Vanzelfsprekend bij een rand: over de rechter knop onderaan tot de vingerafdrukscanner. Zie je gelukkig nauwelijks iets van.

De moraal van dit verhaal: dit soort hoesjes werken écht, maar tegen bruten zoals ik zijn ze op de lange termijn niet bestand. :+
Idem hier, uiteindelijk vond ik het rubber wat zacht worden, ~2 jaar ( ging zelfs schuren bij de USB/audio aansluiting )
Heb een nieuwe gekocht en die gebruik ik nu.
hoop het zo nog een jaartje vol te houden met dit toestel.
Heb bij mijn S7 een OtterBox gehad, en gooide er heel vaak mee. Ook als iemand een opmerking maakte over hoe dik het hoesje was, zei ik: "Maar ik kan wel door ermee!" En vervolgens gaf ik mijn S7 vliegles haha. Is altijd goed gegaan, maar durf ik met de OP6 niet aan.
Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in de bouwkwaliteit van een Samsung dan OnePlus, maar dat zal komen doordat ik altijd Samsung heb gehad en nooit problemen heb gehad.
Van OnePlus heb ik al verhalen voorbij zien komen in het ervaringen en RMA topic, dat de achterkant spontaan barst.
Ik snap dat je de valtest niet aandurft. Ik liet mijn OP3 destijds van 50 centimeter vallen in een otterbox. En op de hoekjes zit dus geen Dual Layer, en dus was me OP3 van een week total loss.
Een valtest ga ik inderdaad niet doen nee hahahah. Tenzij iemand me een OP6 sponsort natuurlijk 8)7
Mooie volledige review, zo zie je ze niet vaak over een case!
Hartelijk dank! :)
Voor de prijs van de case mag de review ook wel wat uitgebreider zijn, hè ;) Als het nou een case van ali was, zou het een ander verhaal zijn natuurlijk haha :)
Super goede review! :)

Ik heb zelf een Bumpercase gekocht van Rhinoshield, omdat ik graag een dbrand skin op mijn S9+ wilde hebben. Anders had ik zeker weten ook voor zoiets gegaan voor mijn telefoon! :)

[Reactie gewijzigd door Jinsoku op 14 juli 2018 17:42]

Thanks! En Rhinoshield ken ik nog niet. Bieden deze degelijke bescherming?
Ja ik heb deze nu denk ik 2 weken ofzo en ik ben er echt blij mee het is niet hetzelfde als een otterbox maar wel goed voor een bumpercase :P
steekt het scherm er nou bovenuit?
Nee, de case heeft rondom een opstaande rand van een millimeter, misschien iets meer. Scherm is dus goed beschermd.
Wel erg dik inderdaad..
Kan je wel het schuifje rechts bedienen?
Het schuifje is nog makkelijk te bedienen. De rand die je ziet zitten is flexibel rubber. Wat ik wel mis, is dat ik niet meer kan zien in welke stand het schuifje staat, nu moet ik voelen.
Raakt de telefoon wel goed zijn warmte kwijt met dit hoesje?
Heb nog geen warmte problemen meegemaakt, maar ik game er iig niet op. In de zon wordt het hoesje warm, door de carkit. Tijdens laden zit de warmte in de lader.
Heb ik zo je vraag beantwoord? Evt kan ik wat voor je testen als je wilt.
Was alleen nieuwsgierig.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones