1 review

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart - Reviews

Specificaties Soft case (TPU) • OnePlus compatible - Bekijk alle specificaties

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart Review

PeacekeeperNL 9 juli 2018, laatste update op 10 juli 2018, 1.436 views Product gekocht

Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart

Bulky case voor bulky bescherming. Maakt het toestel een stuk dikker, maar als je dat fijn vindt (zoals ik) is OtterBox perfect! Wil je goede bescherming, maar minder bulky, kijk dan voor een andere case zoals een Spigen.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Voelt stevig aan
  • Ruim voldoende bescherming voor scherm en camera

Minpunten

• Dik
  • Slechts in twee kleuren verkrijgbaar

Kwaliteit Score: 5

Even een korte review schrijven van de blauwe OtterBox Commuter voor de OnePlus 6. Deze OtterBox voor de OP6 is in zowel zwart als blauw beschikbaar. Ik heb deze case nu zo'n twee weken in mijn bezit, via de website van OtterBox zelf besteld vanwege een dubbele aanbieding. Dit resulteerde erin dat ik, inclusief verzendkosten, de case voor circa 25 euro had.

Met mijn vorige telefoons had ik veelal een OtterBox als bescherming. Omdat ik de OnePlus 6 toch wel wat fragiel eruit vind zien, en ik niet voornemens ben om op korte termijn na een val weer een nieuwe telefoon aan te schaffen, besloot ik ook nu weer een OtterBox te kopen.

Zelf zat ik te twijfelen tussen de Spigen en de OtterBox. De keuze ging bij mij alleen tussen deze twee cases, en geen andere, vanwege eerdere ervaringen.

Ik heb voor mijn Galaxy S4 en S7 beiden een OtterBox gehad, waarbij ik een flipcover had bij mijn S7. Deze laatste is na een tijdje het magneetje van gebroken, waarna ik voor de Spigen ben gegaan. Een wat eleganter design, minder bulky, en ook goede bescherming.

In dit geval vond ik de Spigen niet zo super mooi om eerlijk te zijn, en de OtterBox, althans de zwarte, ook niks. Uiteindelijk voor de blauwe OtterBox gegaan, en vooralsnog geen spijt van gehad.

De verpakking

De case zit netjes verpakt, en kan er eenvoudig uit genomen worden, zo kort en krachtig kan ik erop zijn. Een nette verpakking, mijns inziens.

De case

De OtterBox Commuter is een zeer stevige case welke uit twee lagen bestaat: eerst een siliconenhoes voor het opvangen van de klappen, en daar omheen een harde kunststof case tegen puntige objecten die de achterzijde zouden kunnen beschadigen.

Vergeleken met de originele case, is de OtterBox fors dikker, zoals te zien is op onderstaande foto's. Wel biedt het voor mijn gevoel meer bescherming dan de originele case. Dit heeft als effect dat ik wat makkelijker met mijn toestel om ga (wat overigens wel een gevaar kan zijn natuurlijk). (Kleine edit) Qua grip vind ik hem vergelijkbaar aanvoelen. (/kleine edit)

De OP6 in zijn nieuwe jasje

De OtterBox heeft een dikke rand ter bescherming van het scherm aan de voorzijde, en de camera aan de achterzijde. Hierdoor kun je zonder problemen je toestel ergens face-down of face-up neerleggen. Ook zijn het scherm en de camera goed beschermd in het geval van ruzie met de zwaartekracht.

Ik gebruik de case in combinatie met de ClearPlex screenprotector van de Media Markt. Het was een ramp om deze goed geplaatst te krijgen in combinatie met de OtterBox. Hierdoor was ik genoodzaakt om de onderzijde van de ClearPlex voorzichtig bij te snijden.

Ik heb begrepen uit het accessoires topic dat deze case samen kan met de OnePlus 6 3D Tempered Glass Screen Protector Black. Hiervoor is dan wel de voorwaarde dat je hem voorzichtig aanbrengt, en er goed voor zorgt dat de randjes van de OtterBox goed over de screenprotector komt. Ik heb hier zelf echter geen ervaring mee.

De USB-C poort en 3.5mm jack zijn benaderbaar via een port-cover. Zelf vind ik deze irritant en ik heb gehoord dat ze eenvoudig zijn weg te snijden, maar dat durf ik op dit moment nog niet aan. De knoppen functioneren nog altijd goed met de case, wordt er niet onnodig zwaar door. De alert-slider is wel wat lastiger te bereiken, ondanks de uitsparing ervoor. Ook vind ik het jammer dat ik niet meer kan zien wat de stand van de slider is wanneer mijn telefoon in de houder in mijn auto zit.

Fotogalerij

Achterzijde

Voorzijde

Uitsparing alert-slider

Uitsparingen connectors

Mochten jullie nog meer foto's willen zien, vraag gerust. Ook als je vragen hebt over de OtterBox voor de OnePlus 6. Als je vragen hebt over de OnePlus 6, verwijs ik je door naar het forum.

Heb jij ook een Otterbox Commuter (OnePlus 6) Zwart?

Leuke review! :)
Heb zelf de donkerblauwe, erg tevreden van.
Hij past er maar net omheen met de glass protector.

Als ik terugkom van verlof ga DJI osmo mobile 2 kopen. Hopelijk is de O+ nu niet te groot en te zwaar hiervoor.
Excuus voor het vertraagde antwoord.

Ik heb dus (ook) de donkerblauwe versie.

Had inderdaad vernomen dat het maar net past, en dat je er wat moeite voor moet doen, maar dat hij wel past. En dat is gewoonweg het belangrijkste. Je gaat de telefoon natuurlijk niet elke week, of elke dag uit zijn case halen (althans, ik in ieder geval niet).

M.b.t. de DJI Osmo zou ik even testen in de winkel. Niet geheel vergelijkbaar, maar de houder in mijn auto past deze case echt maar net in, maar ik moet de port-covers al wel openen voordat ik hem erin plaats. Als ik dat niet doe, klettert mijn telefoon eruit tijdens het openen van de port-covers dan wel het plaatsen van de power en aux-kabels. Is me al aantal keren overkomen nu. De case maakt hem best groot en dik, en eigenlijk alleen de dikte nekt hem bij de houder in de auto.

Ik zou dus eerst even voorzichtig uittesten, zeker als je niet elke keer de telefoon uit zijn case wil halen als je de Osmo wilt gebruiken. Laat het mij/ons in ieder geval weten als je het hebt getest of daadwerkelijk ook in gebruik hebt genomen! Ben benieuwd.
Mooie volledige review, zo zie je ze niet vaak over een case!
Hartelijk dank! :)
Voor de prijs van de case mag de review ook wel wat uitgebreider zijn, hè ;) Als het nou een case van ali was, zou het een ander verhaal zijn natuurlijk haha :)
Super goede review! :)

Ik heb zelf een Bumpercase gekocht van Rhinoshield, omdat ik graag een dbrand skin op mijn S9+ wilde hebben. Anders had ik zeker weten ook voor zoiets gegaan voor mijn telefoon! :)

[Reactie gewijzigd door Jinsoku op 14 juli 2018 17:42]

Thanks! En Rhinoshield ken ik nog niet. Bieden deze degelijke bescherming?
Ja ik heb deze nu denk ik 2 weken ofzo en ik ben er echt blij mee het is niet hetzelfde als een otterbox maar wel goed voor een bumpercase :P
steekt het scherm er nou bovenuit?
Nee, de case heeft rondom een opstaande rand van een millimeter, misschien iets meer. Scherm is dus goed beschermd.