Nokia 8110 Geel

Specificaties 2,4" • 240x320 • 4GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia 8110 Geel Review

PetraGender 9 juli 2018, laatste update op 13 juli 2018, 736 views Product gekocht

Nokia 8110 Geel

Featurephone in een (geel) dumbphone jasje

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Licht en handzaam
  • Flashy uiterlijk
  • Micro SD
  • WiFi Hotspot

Minpunten

• Google agenda sync ná verlagen Google veiligheidsinstellingen
  • Verouderde browser (zegt Google)
  • Géén nano SD, dus een adapter nodig of een micro SIM kaart aanschaffen.
  • Veel tijd nodig om alles in te stellen
  • Speelt niet alle videoformaten af. MP4 niet
  • Erg weinig software in de Store

Telefoon pas twee dagen in bezit. Wat ik verwacht had klopt; e.e.a. is lastig in te stellen. Dat is natuurlijk vergeleken met mijn huidige smartphone, een Samsung Galaxy A5 2016, helemaal niet onverwacht.

Twitter werkt, Whatsapp is (gelukkig) aangekondigd voor Kai OS, de contacten op mijn SIM-kaart zijn zichtbaar. Mijn nano SIM-kaart kon ik met een adapter en wat geduld in de telefoon prutsen. De geheugenkaart erbij en hoppatee, het werkt. Camera is redelijk. Weerbericht app werkt. E-mail van Gmail én Outlook komt ook binnen. Radio (met aangesloten headset) werkt. WiFi en Bluetooth werken.

Toch wat tegenvallers. Mijn sync poging met Google agenda werd geblokkeerd door Google vanwege een verouderde/onveilige browser (Firefox?) Ik kan nu uiteindelijk wel mijn Google agenda gebruiken, maar alleen na het verlagen van de veiligheidsinstellingen van Google! Wellicht kan dit snel opgelost worden door een software update?

"Importeer moeiteloos contacten en synchroniseer je kalender met Gmail en Outlook"

De MP4 video's die ik gemaakt heb met mijn Samsung kan ik niet afspelen met deze Nokia. Ik hoor alleen het geluid. Dus converteren naar 3GP benodigd om mijn huidige video's te kunnen zien 8)7
Muziek en video kan alleen vanuit het interne geheugen afgespeeld worden i.p.v de SD-kaart. Erg balen!
Al mijn .wav muziek bestanden moet ik nu ook converteren naar (bijv.) .ogg (Ogg Vorbis).

In de Store staat heel weinig software. Ik heb ergens op het WWW iets gelezen over een alternatieve store die meer software heeft? Maar deze kan ik niet vinden. Bestaat die niet meer?

Heb jij ook een Nokia 8110 Geel?

Hoi, deze telefoon lijkt me een prima manier om van mijn smartphone verslaving af te komen. Maar er zijn een paar dingen, zo heb ik ING Bank en vraag me af of de site van ING.nl goed is te benaderen. Want ik neem aan dat er geen ING app is.

En zit er een podcast download app op? Dat is het 2e ding waar ik mijn telefoon. Voor gebruik.

Oh en hoe werkt maps, is dat ook echt navigatie of alleen de map zonder navigatie?

Verder interessant toestel...
Bankieren? Nee de browser is traag en, volgens Google, verouderd en/of onveilig.

Er is geen app voor podcasts

Maps werkt (redelijk) maar er is geen actieve navigatiebegeleiding.

Onthaasten? JA! Heerlijk
Na 1 week gebruik de eerste software update. Geen idee wat dat inhield, bugfixes misschien ?
Volgens sommige berichten zou Whatsapp beschikbaar zijn in de store. Klopt dat?
Net gekeken, helaas :'( Software is up-to-date. IK wacht met smart op Whatsapp!
Enkele apps in de store toegevoegd, maar nog steeds geen Whatsapp |:( Wél enorm veel stomme spelletjes. Toch maar weer een eenvoudige (goedkope) smartphone aangeschaft.
Dikke min voor deze Nokia, nog steeds zónder whatsapp