Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

Specificaties 5,5" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart Review

TheNoozNewbie 9 juli 2018, laatste update op 14 juni 2019, 189 views Product gekocht

Xiaomi Mi A1 64GB Zwart

Kwaliteit van de camera is slecht maar kan (schijnbaar) erg verbeterd worden door het installeren van Google Camera. Speaker zit aan de onderkant van de telefoon, wat het makkelijk maakt om te blokkeren als je de telefoon rechtop vast houdt. Er zijn hoesjes die dit probleem kunnen verhelpen.

Pluspunten

• Zeer snel
  • Android One zorgt voor redelijk bloatwareloos systeem
  • stevige bouwe

Minpunten

• Geen NFC
  • Foto kwaliteit
  • Speaker kwaliteit slecht op hard volume

Heb hem ongeveer een maand op het moment dat ik deze review schrijf. De telefoon is zeer snel en heeft een goed beeldscherm van redelijk formaat.

De telefoon heeft geen NFC, wat voor mij toch niet uit maakt aangezien ik nooit NFC gebruik. De kwaliteit van de camera is zeer slecht, wat ook niet uit maakt voor mij. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat de kwaliteit erg verbeterd kan worden door de Google Pixel camera te installeren, maar ik heb hier verder nog niks over opgezocht.

De speakers zitten onderaan de telefoon. Als je de telefoon vasthoud en ondersteund met je duim (wat voor mij comfortabel is) is er een grote kans dat je je duim op de speaker legt. Beetje onhandige plaatsing, dus. Ik heb een hoesje gekocht die, door zijn vorm, dit probleem oplost. Dit helpt echter niet tegen de slechte kwaliteit van de speaker op hardere volumes.

Ondanks de minpunten zou ik deze telefoon zeker aanraden als een extreem budget model. Ik betwijfel dat je op dit moment een betere telefoon kan vinden voor deze prijs.

Heb jij ook een Xiaomi Mi A1 64GB Zwart?