Nuttracker Nut 3 Wit Review

Techrvw 9 juli 2018, 792 views Product gekocht

Nuttracker Nut 3 Wit

In de haast vergeten we wel eens onze telefoon of sleutels. Met de Nut Find 3 gaat dat niet meer gebeuren. Deze smarttracker weegt niks, maar heeft wel alle functies. Zo kan je gemakkelijk de batterij zelf vervangen en hoef je geen nieuwe te kopen als deze leeg is.

Pluspunten

• Design
  • Gewicht
  • Prijs/Kwaliteit
  • Vervangbare Batterij
  • Applicatie

Minpunten

• Ziet er veel krassen op
  • Verliest soms zijn connectie

Je hebt haast en je moet nu echt direct weg, maar waar zijn je sleutels?! Ik ben ze altijd kwijt op het moment dat ik ze het meest nodig heb. Gelukkig zijn er verschillende gadgets beschikbaar om de locatie van je bezittingen te laten zien, zoals de Nut Find 3.

De Nut Find 3 is te verkrijgen bij GearBest voor nog geen €20.

Introduction & Specifications

Ik haar het als ik snel weg moet van huis en ik mijn sleutel of smartphone niet kan vinden. Altijd zijn ze weg als ik ze nodig heb. In plaats van gewoon herinneren waar ze zijn, heb ik de Nut Find 3 gekocht om dat voor mij te doen. Zo heeft de Nut Find 3 een stand-by tijd van 12 maanden en kan je de batterij gemakkelijk vervangen. Ik hoef voorlopig niet meer te onthouden waar mijn sleutels liggen!

Specificaties
  • Product size (L x W x H): 3.82 x 3.82 x 0.72 cm / 1.5 x 1.5 x 0.28 inches
  • Package size (L x W x H): 13.50 x 12.00 x 1.50 cm / 5.31 x 4.72 x 0.59 inches
  • Package Contents: 1 x Anti-lost Tracker, 1 x Lanyard

Unboxing

De doos van de Nut Find 3 ziet er goed uit en heeft veel informatie erop staan. Aan de voorkant is een plaatje te zien van de Nut Find 3 "in actie". Op de achterkant vinden we specificaties en 5 features van de Nut Find 3. In de doos vinden we natuurlijk de Nut Find 3, een Quick Start guide en een touwtje om hem aan je sleutelbos te hangen. Verder vinden we niks bijzonders in de doos.

Hardware & Design

De Nut Find 3 weegt niks, zoals ik verwacht had. Je kan de Nut gemakkelijk aan je sleutels hangen en je merkt bijna geen verschil. De knop is mooi verwerkt in het design van de Nut Find 3 en eigenlijk weet je pas dat die knop er zit als je hem moet gebruiken. Hetzelfde geldt voor de speakers, welke goed weggewerkt zijn in het design van de Nut Find 3. De Nut Find 3 is volledig gemaakt van plastic, mede hierdoor is hij zo licht. Hij voelt misschien wat goedkoop aan, maar voor dit product is dat juist fijn.

Hoe maak je de connectie?

Als je de Nut Find 3 wilt gebruiken, moet je eerst de Nut app downloaden. Als de app geïnstalleerd staat, moet je registreren voor een account. Dat kan je doen via je telefoonnummer of e-mail.

De app is beschikbaar voor Android & iOS.

Als dat allemaal gedownload en aangemaakt is, moet je op het "+" tekentje klikken rechts boven in het scherm. Vervolgens krijg je instructies te zien hoe je de Nut Find 3 moet connecten. Je moet éénmalig op de knop drukken waardoor de Nut Find 3 gevonden wordt in de app.

Het enige wat je moet doen is op de Nut Find 3 klikken die gevonden wordt om de connectie te maken. Vervolgens kan je een naam eraan geven of een vooraf gekozen naam kiezen.

Software/Functies

Zoals hierboven al beschreven staat, heb je de Nut app nodig om de connectie te maken.

De app is beschikbaar voor Android & iOS.

Als je de app opent en de connectie gemaakt hebt, krijg je een lijst te zien met de beschikbare Nut Find 3 apparaten. Ik heb er nu nog maar eentje, maar ik ga er zeker meer halen. Als je op het apparaat klikt, krijg je de informatie te zien van het betreffende Nut Find 3 apparaat.

Hoeveel kan je er connecten?
Via de Nut app kan je tot 6 Nut Find 3 apparaten connecten. Via deze manire kan je altijd al je items in de gaten houden en verlies je niks meer.
Anti-loss Mode
Deze mode is erg handig als je vaak je sleutels of je portemonnee vergeet. Nadat de connectie met de Nut Find 3 gemaakt is in de app, moet je de Nut in de "Anti-loss Mode" zetten. Als je nu de connectie met je Nut Find 3 verliest, krijg je een notificatie op je smartphone. Zo vergeet je nooit je sleutels of portemonnee!

Je krijgt zo een notificatie als de bluetooth verbinding wordt onderbroken. Dit gebeurt bij de Nut Find 3 op ongeveer 30 meter.
Find-it Mode
"Find-it Mode" is gemaakt om je telefoon of sleutels/portemonnee terug te vinden. Hoe werkt het? Stel dat je je telefoon niet kunt vinden, druk je twee keer snel op de knop van de Nut Find 3 en er gaat een alarm af op je telefoon. Hierdoor hoef je alleen het geluid te volgen en heb je zo je smartphone terug gevonden. Daarnaast geeft de app ook een geschatte afstand tussen de Nut Find 3 en je smartphone.

Smart Zones
Met de Nut Find 3 kan je 3 "Smart Zones" instellen.

De eerste optie qua zones geeft je de mogelijkheid tot het instellen van je huis en/of werk adres. Dit wordt dan een "silent zone" waardoor het alarm niet af gaat op de opgegeven locaties.

Het tweede soort "zone" is de bedtijd zone. Hiermee zorg je ervoor dat het alarm tijdens de nachtelijke uurtjes niet plotseling af gaat.

De derde "zone" is een tijdelijke blok op het alarm, bijvoorbeeld als je in een meeting zit op je werk. Handig om in te stellen!

Batterij Vervangen

Gelukkig kan je bij de Nut Find 3 heel makkelijk de batterij vervangen. Je hoeft alleen de Nut Find 3 open te klikken door je nagel in de zijkant te "prikken" en hem open te maken. Nu kun je heel gemakkelijk de batterij vervangen.

Dit is een veel betere optie dan bijvoorbeeld een Tile smarttacker, welke je volledig moet vervangen als de batterij leeg is. Nu hoef je alleen het batterijtje te vervangen en kan je weer minimaal 6 maanden verder.

Ik vind het een mooi en goed design, mede door het lage gewicht. Het is iets wat je altijd bij je wilt dragen en daarom niet teveel mag wegen. De knop zit zeer netjes verwerkt in het design van de Nut Find 3 en als je niet weet dat de knop er zit, valt hij niet op.

De batterij is gemakkelijk te vervangen waardoor je niet na een half jaar/jaar een nieuwe hoeft te kopen, zoals je bij andere modellen vaak ziet. Even open klikken, batterij vervangen en je kunt weer een jaar door.

De software ziet er goed en simpel uit. Tot nu toe werkt hij redelijk vlekkeloos bij mij. De Nut Find 3 hebben een goed werkend, goedkoop product gemaakt wat ik aan veel mensen aan kan raden die vaak spullen kwijt zijn. Helemaal voor deze prijs is dit zeker een apparaatje om aan te raden.

Heb jij ook een Nuttracker Nut 3 Wit?

Is deze waterdicht?

En wat zijn de voordelen t.o.v. de Nut 2, welke volgens de specificaties 50 meter reikt, in plaats van 30 op de Nut 3?
Hij geeft aan dezelfde IP rating (IP44) te hebben als de Nut Find 2, al betwijfel ik dat. Ik zou het er niet op gokken.

Volgens de specificaties zou hij ook 50 meter moeten halen, net als de Nut 2. Ik heb de Nut 2 niet kunnen testen, maar de Nut Find 3 houdt het +- 30 meter vol in combinatie met mijn Xiaomi Mi Note 3.
Verder kan ik je geen voor of nadelen noemen tegenover de Nut 2, deze heb ik niet in bezit gehad.
Ik heb net mijn eerste NUT3 geactiveerd. Gek genoeg ben ik iemand die zijn sleutels of wat ever amper kwijt is.
Gewoon als handigheidje ben iik nieuwschierig erna hoe zo’n tracker werkt in de praktijk.
Ook vind ik het leuk om gadjets eens te proberen.

Mijn iPhone 5s werkt prima met de NUT3. De NUT app geeft wel een no connetie aan, en de locatievoorziening staat aan, en de NUT app zegt van niet. Misschien een kwestie van mijn iPhone eens opnieuw aanzetten en een hoop openstaande apps te gaan afsluiten.
Wel doen de signalen het, van mijn iPhone naar de NUT3 en andersom.

Na de herstart doet de locatievoorziening het wel.

En nu doet alles het goed.

Eind pleidooi:
Fijn dat de batterij makkelijk te vervangen is. Doordit komt mijn NUT3 in iedergeval als de NUT3 op is niet in de zee terecht bij de plasticsoep. Zo is de NUT3 een nuttig product.
Wel bij de plastic inzameling inleveren als het product op is.