sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Nest Hello - zonder installatie

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Nest Hello - zonder installatie Review

JustVodka 5 juli 2018, laatste update op 8 januari 2020, 12.910 views Product gekocht

Nest Hello - zonder installatie

Deurbel doet wat het belooft met redelijk goed beeld. En persoon herkenning is beter dan verwacht.

Pluspunten

• persoon herkenning
  • beeld
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Nest Aware subscriptie nodig voor alle functionaliteit
  • prijs
  • andere beltrafo (24V/AC) en gong nodig
  • bijgeleverde wig had een grotere hoek dan 15 graden mogen hebben
  • slechts een paperclip nodig om bel van de muur te halen

Kwaliteit Score: 4
Oorspronkelijk wilde ik een Ring Doorbell pro aanschaffen, maar uiteindelijk gewacht toen Nest met de aankondiging van de Nest Hello kwam. En ik ben blij dat ik gewacht heb.

Ik ga hier niet alle functies uitleggen wat de deurbel kan, want dat legt Nest een stuk beter uit op hun eigen website dan ik kan.
Update na kleine 4 maanden gebruik
Eigenlijk is mijn mening niet veranderd. Ik zou de Nest Hello nog steeds aanschaffen.

Alleen krijg ik soms geen notifications binnen op mijn telefoon wanneer er een persoon of bekend persoon gedetecteerd wordt (zonder op de bel te drukken) Al zie ik in de app wel dat die de personen wel gedetecteerd heeft. Of dit een fout in de app is of iets met mijn telefoon weet ik niet.
Wanneer er wel op de bel gedrukt word is de app altijd nog af gegaan. Maar goed, er gaan vaker mensen door de voordeur dan dat er mensen op de bel drukken.
Benodigdheden
Als eerste begin ik met het grootste nadeel van de Nest Hello en dat is dat ie op een ander voltage werkt dan hier in Europa en met name Nederland gebruikelijk is.
De Hello heeft 16V/AC tot 24V/AC met 10 watt nodig. (8V/AC is gebruikelijk voor deurbellen in Europa)
Dus de beltrafo en gong moet vervangen worden.
Ik heb zelf bij Conrad het volgende aangeschaft:
  • Zamel TRM-24 Beltransformator 24 V/AC 0.63 A Niet aanschaffen meerdere mensen hebben problemen, lees reacties onder de review
  • Grothe 24083 Bel 24 V (max) 85 dB (A) Wit
Zamel de fabrikant van de beltrafo heeft geen of slecht quality control, want de trafo kwam defect aan. Uiteindelijk zelf de trafo opengemaakt en zag ook na wat doormeten dat ze op de printplaat een baan van de 230V input naar een weerstand en 1 poot van het weerstand zelf waren vergeten te solderen. Dus zelf maar gedaan.
Na deze actie werkte de trafo.
In de comments onder mijn review lijkt het erop dat iemand anders ook problemen met de trafo had.. dus pas op met deze Zamel trafo!
Op 50five.nl hebben ze nu ook 24vac trafo's en hebben ze ook kits met draadloze gong. Misschien is dat een beter plan.

De Grothe Bel is een Bel die TRRING!!! zegt. Al valt het volume eigenlijk wel mee. Ik had 'm harder verwacht. Maar zacht kan ik het zeker ook niet noemen.
In de Nest app kan je opgeven hoelang de bel geluid maakt van 1sec (de default en wat ik ook gebruik) tot irritant lang dat vrijwel niemand zal willen.

Dit is op zich ook aardig idee: https://medium.com/@teabo...installation-cfc598059694
Kit
Ik vind dat Nest voor Europa een kit zou moeten uitbrengen met een trafo en een gong. Trafo's met bijbehorende gong met dit voltage zijn hier niet makkelijk te vinden.
Fysieke installatie
Zelf had ik de Nest app niet nodig voor de fysieke installatie.. Maar je moet verplicht de installatie wizard doorlopen wil je de Nest Hello aan de app koppelen. Maar een paar keer op next klikken is ook geen ramp.

Klad van aansluit schema

Bij de Nest Hello wordt ook een wig geleverd die je kan gebruiken om de bel onder een hoek te monteren. Ik heb deze ook gebruikt, maar in mijn geval vind ik de hoek van 15 graden iets te klein. Ik heb nog steeds een kleine dode hoek waar ook een raam zit waar ik graag zicht op zou hebben. Dit ga ik zelf met een stuk hout oplossen.

En dan het volgende nadeel. De Nest Hello klik je heel eenvoudig op de basisplaat die je aan de muur schroeft. Maar met een paperclip haal je de bel ook weer snel van de muur. Dat vind ik iets te makkelijk. De concurrentie Ring heeft een speciale schroef met speciaal bitje om het vast te schroeven en geeft een nieuwe bel wanneer ie alsnog gestolen wordt.
Diverse
Verder werkt de bel zoals verwacht. Persoon herkenning vind ik beter werken dan verwacht. Al moet je dit in de app nog wel expliciet aanzetten want het staat standaard uit. En je hebt er een Nest aware abo voor nodig.
Maar t.o.v. de Nest Cam outdoor geeft de deurbel geen false positives op katten. De Nest Cam outdoor ziet onze katten teveel aan als personen. En dat doet deze deurbel dus niet.
En ook de eerder genoemde gezicht herkenning werkt ook prima. Dat ie mijn vriendin met en zonder zonnebril eerst als twee verschillende personen ziet snap ik. Maar ik de app kan je die twee netjes samenvoegen.
Alleen zou ik graag zien dat je notifications op je telefoon voor bekende personen uit zou kunnen schakelen. (behalve wanneer ze daadwerkelijk op de bel drukken)
Want mijn telefoon hoeft niet te gaan trillen wanneer de bekende postbode in brief in de brievenbus stopt. Bij onbekende personen onder de carport/bij de deur juist wel.

Beeld kwaliteit van de Hello is goed te noemen, maar door een design fout zou het nog iets beter kunnen. De bolle lens zelf reflecteert veel en blijkbaar de achterkant van het glas dat daar overheen zit ook. Zo zie je in sommige licht situaties de reflectie van de lens via de achterkant van het bescherm glas weer terug in het beeld. Hierdoor krijg je een wat flets contrastloos beeld. Dit is geen groot drama, maar duidelijk iets wat bij fabricage voor weinig geld opgelost kan worden met een anti reflectie coating zoals ze bv ook bij lenzen voor DSLR's gebruiken.
Voor een redelijk groot bedrag krijg je een goede deurbel waarbij je eigenlijk ook een Nest Aware abonnement nodig hebt.
Dus het kost wat, maar je krijgt naar mijn mening ook precies waar Nest mee adverteert.
Maar je moet niet bang zijn om de bestaande trafo en gong te vervangen. dus het werken met zowel 230V bedrading als bedrading waar 16 - 24 volt over loopt.

Op de site van 50five wordt geadverteerd met installatie service waarbij ze een draadloze Honeywell gong gebruiken:
Hoe dit wat bedraad moet worden geen idee. Maar mogelijk zoals de eerder genoemde:

update 13/09/2018: Installatie service 50five en uk voorbeeld url toegevoegd.

Heb jij ook een Nest Hello - zonder installatie?

Hai,

Goeie review, ik heb hem zelf ook en vraag me af of jij dit fenomeen ook hebt, als ik live kijk heb ik vloeiend beeld maar zodra ik via de nest app of het web terug ga kijken dan is het met horten en stoten eerder een 2fps filmpje dan vloeiend.
Nope, heb ik geen last van. Gaat redelijk vloeiend.
Ik heb in de app wel "Quality and Bandwidth" op "High" gezet. En ik weet dat ik ook voldoende upstream heb met mijn internet verbinding. Ik heb wel een keer problemen gehad toen er een flinke backup van foto's liep naar Amazon. Toen hadden de Hello en m'n Nest Cam outdoor wel issues. En toen ook enorme vertraging toen iemand aan belde.
Maar dat heb ik in mijn netwerk zelf kunnen oplossen door de die twee vaste bandbreedte en hogere prioriteit toe te kennen.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 5 juli 2018 17:35]

Ok check ga ik daar nog wat mee spelen. Afstand kan het niet wezen, zit 40 cm tussen router in de meterkast en de bel buiten.
Zeker herkenbaar; probleem heb ik bij de Nest Outdoor ook; regelmatig een 'eeuwige loading animatie' in beed en zeker niet vloeiend idd. Lijkt ook aan browser te liggen; geruik het liever niet maar Edge lijkt er beter mee om te gaan dan Chrome...
@JustVodka bedankt voor de aanbevelingen voor de extra benodigde hardware; Ik heb de Transformator en deurbel besteld op conrad en deze komen komende woensdag als het goed is binnen. Weet jij of er ook nog bekabeling nodig is voor de installatie of zit dit bij de deurbel?

Mocht je in de gelegenheid zijn dan zou ik wel een foto willen zien van je transformator bekabeling naar je deurbel en hoe het Nest Hello apparatuur daar tussen hangt.
Hi,
Ik heb even een kladje gemaakt en onderaan de review geplakt.

Wat je misschien nog nodig hebt is een snoer en stekker voor de 230 aansluiting van de trafo.
Wanneer je al een deurbel hebt met 8 volt trafo heb je verder waarschijnlijk alles wat je nodig hebt.
In dat geval hoef je alles alleen 1 op 1 te vervangen. Op de kleine witte puk bij de gong na. Maar de wizard van de nest app maakt dit erg duidelijk.

Indien mogelijk test het eerst allemaal uit voor je alles aan de muur schroeft.
Heb ik ook gedaan op de keukentafel. Toen kwam ik erachter dat de trafo al gelijk uit de doos defect was.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 7 augustus 2018 16:09]

Ah topper! Het mag dan een kladje zijn maar dat is voor deze niet al te technische meneer helemaal duidelijk! Ik begreep eerst ook niet helemaal of ik nou wel of niet een nieuwe deurbel nodig had maar alles is zojuist binnen gekomen dus ik kan er bijna mee aan de slag!

Ik ga het sowieso eerst even testen voordat ik het in de muur schroef inderdaad, vooral na het verhaal over jouw trafo.

Super bedankt voor het krabbeltje op papier!
En is het allemaal nog gelukt met de installatie?
Ik had het hele zwikje hangen er snel even in gehangen alleen het lijkt er op dat de trafo geen stroom geeft dus het zou best kunnen dat die van mij ook vanuit de doos stuk is. Ik hoop niet dat ik de Bel heb gesloopt door verkeerde aansluiting op andere trafo oid.

Zal mijn schoonvader wel even vragen om naar de trafo te kijken en stroom te meten aan de andere kant. Ik hoop dat dat het is.
Wanneer het 't zelfde probleem is met de trafo. Dan zijn ze vergeten een baan op de printplaat van soldeer tin te voorzien. Dit kan je gelijk zien wanneer je' m open maakt. (is wel beetje geweld bij nodig). Wanneer het 't zelfde is dan is het de baan vanaf 1 van de 230V contact puntjes naar een volgend puntje. Zijn redelijk brede banen dus vrij makkelijk te solderen.
Of je maakt van de garantie gebruik. (wat je na open maken denk ik wel kan vergeten)
Dank voor je review.

Als ik je goed begrijp kun je hem dus alleen met trafo gebruiken en heeft hij dus geen ingebouwde accu?
Das is helaas correct.
Hej,

Goede review, ik heb hem zelf ook. Ik heb een vraag, als ik de fysieke gong vervang door Grothe 24083 Bel 24 V, moet dan dat ronde dingetje van Nest er nog tussen? Of kan die dan rechtstreeks aangesloten worden?

Groetjes,
Michel.
Yup, dat moet er nog steeds tussen.
Wanneer je dat niet zou doen zou de bel continue afgaan. Als het al zou werken.
Met alle respect, als je 5 Euro per maand gaat neertellen voor een deurbel dan ben je wat mij betreft knettergek. Dat ding heeft in 10 jaar dan 879 Euro gekost. Voor een deurbel.

En wat als Nest de stekker uit de dienst trekt? Is in het verleden ook met een fabrikant van beveiligingscamera's gebeurd. Dan kan je deurbel in de prullenbak.

Nee dank je wel. Gefeliciteerd dat als je op vakantie bent kunt zien wie er voor de deur staat. Ik wil niet eens weten wie er voor de deur staat als ik er niet ben.
Hier is het ook handig als beveiligingscamera vanwege beetje gestoorde buren. Zodat de beelden en geluid als bewijsmateriaal kunnen dienen wanneer ze weer fratsen uithalen.

En dus ook vanwege die buren tegen de pakket bezorger zeggen dat ze het pakketje bij de andere buren afgeven.

Maar goed, jij hoeft er geen te kopen natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 14 juli 2018 20:21]

Ik lees dat het ding IPx4 is, dat is slechts 'spatwaterdicht'.
Ik weet niet hoor, maar bij mijn voordeur regent het wel eens.
Waarom is dat ding niet waterdichter dan dit?
Nou, ik vind regen eerder sproei. Dat is een kwalificatie hoger (IPx5 ipv IPx4)

/edit

"An IPX4 water-resistance rating means the Hello can handle all the British seasons and then some. This camera has even been tested at temperatures of -10C."

Ik weet het niet... Als je kijkt hoe het hier vanmiddag tekeer ging...

[Reactie gewijzigd door Captain Pervert op 31 juli 2018 20:18]

"Has even(!) been tested (..) -10C" zo koud is dat ook niet. Dus in de winter wellicht geen deurbel? Of gaat het puur over de camera (net zo goed gek).
Er zit ook een accu in wat de bel gebruikt voor zichzelf wanneer ie het circuit rond maakt om de gong/bel af te laten gaan.

Maar wat water betreft, ik heb bel goed bekeken en zou hem gerust in de volle regen hangen wat voorkant en verdere naden van de bel betreft.
Maar de achterkant? Ik verwacht niet dat er water tussen de nest en de montage plaat kan komen want dit past erg netjes en strak op elkaar, maar ik durf mijn hand er niet voor in het kokende water te steken.
Maar of er zoveel water tussen kan dat je kortsluiting krijgt weet ik niet, denk het niet? De schroefjes voor de stroom aansluiting zullen gezien de coating waarschijnlijk niet gaan roesten.
Maar er zit ook een USB poort aan de achterkant. dat metaal is denk ik niet roestvast.
Of dit een echt probleem zal zijn. Ik denk het niet. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Mijn vorige ouderwetse vierkante zwarte jaren 70 bel had wat roest aan de binnenkant.. Maar hier waren de kieren ook stukken groter.

Voor mijzelf is dit geen probleem gezien de Hello bij mij droog onder een carport hangt.
-edit- Vervalt

[Reactie gewijzigd door melvinoz op 15 augustus 2018 23:23]

zijn er meer mensen met het probleem dat de deurbel constant uitvalt dat er dan alleen een groen lampje knippert? en ik heb hem al op de lage resolutie en nog valt die steeds weg en mijn router zit gelijk achter de muur bij de bel. ik moet hem telkens resetten en dan doet de bel het weer een poosje en dan ligt die er weer uit heel vervelend want dan werkt de hele bel niet. en ik heb al express 500 mb internet genomen omdat alles wat op wifi moet goed werkt! en wat bekabeld kan heb ik ook gelijk bekabeld.
De vraag is wat knippert er, het kleine groene ledje aan de bovenkant, of de ring rond de knop?
Als je ook de gong niet meer hoort wanneer je op het knopje drukt dan denk ik dat je een stroom probleem hebt. Niet genoeg spanning.
Maar knipperend groen zie ik zo snel niet tussen de storingsmeldingen op de nest site.
het kleine groene ledje aan de bovenkant. en hij doet inderdaad helemaal niks meer dan. dan is de bel onbruikbaar. oke dus het kan aan de spanning liggen bedankt voor de tip ;)
Net nog even op de nest site gekeken. Bij de Hello staat de knipperende groene led niet. Maar wel bij de nest cameras. Daar gaar het om netwerk problemen.
En ook op reddit zeggen ze dat:
@JustVodka top review! En bedankt voor het installatieverslag. Ik heb die bel en trafo ook gekocht. In eerste instantie werkte het niet (en dacht ik dat de trafo ook stuk zou zijn) maar alles afzonderlijk getest, alle componenten zijn prima. Klein aansluitfoutje gemaakt. De wifi-verbinding lijkt gevoelig/kritisch. Maar nu heb ik nog 1 probleem: de bel doet het niet (Nest werkt prima, maar het lukt blijkbaar niet om het circuit rond te krijgen want de bel gaat niet af. Heb de aansluitingen getest maar als ik de 2 beldraadjes (die in de Nest gaan) aan elkaar verbind, gaat de bel gewoon af... Heb je / of iemand een idee?
In de app kan je de bel ook aan/uit schakelen. En je kan de duur van de bel ook instellen.
Bij mij gewoon aan, en duur is 1 sec.

Ik neem aan dat je de ronde puk met draatjes er ook tussen heb zitten?
Als die ertussen zit en inderdaad de twee draadjes die de nest ingaan tegen elkaar houd en de bel gaat. Dan is het circuit goed.
En als de instellingen in de app niet werken, dan is er wat raars aan de hand en heb geen idee wat. Zie en hoor je wel in de app dat er op de knop gedrukt wordt? Zo niet dan is de fysieke knop misschien stuk.
Ander zou ik contact opnemen met nest tech support.
Sorry ik zie jouw reactie nu pas...
Ik ben er al achter: het is geen elektronische bel maar in de App stond dit wel zo ingesteld en kan je dus de duur instellen. Als ik dat uitzet (en dus niet de duur kan configureren) werkt het perfect.

Het enige wat ik nog jammer vind is dat er zo'n 10sec zit tussen bellen en het moment dat de app een melding geeft. En dat je deze specifieke melding niet op een of andere manier nog wat kan verbijzonderen (opvallender kan krijgen). De melding is hetzelfde als het detecteren van een persoon of beweging.

Nu ik er over nadenk: jij hebt dezelfde setup, maar jij kan wel de duur van de bel instellen?

[Reactie gewijzigd door donviktor op 6 februari 2019 14:54]

Bel gaat na ca. 1/2 uur continue uit zichzelf bellen
Na een aanschaf op Black Friday gisteren de Hello geinstalleerd met de aanbevolen spullen door JustVodka. Was even een klus in de meterkast en de vervanging van de bel, maar dat lukte goed. En toen dacht ik dat ik het moeilijkste had gehad.
Nee, dus. Aansluiten op de juiste Wifi (die in de meterkast) was redelijk snel opgelost.
En toen de bel eenmaal buiten hing, was het terugpraten bijna niet te verstaan.

Maar de grootste ellende begon na een half uur toen we gezellig binnen zaten.
Uit het niets begon de bel te rinkelen - zonder melding op de app - en wilde niet meer stoppen!

Op een Amerikaanse site (zie onder) las ik de suggestie dat dit te maken kan hebben met het einde van opladen van de Hello na een tijdje gebruik. Oplossing zou zijn een weerstand parallel aan de bel.
Maar omdat ik precies dezelfde apparatuur heb gebruikt als JustVodka, hoop ik dat iemand hier al ervaring mee heeft.

Ben benieuwd, MGBos

[Reactie gewijzigd door MGBos op 8 december 2019 13:34]

Dat is zeer irritant.

Het witte ronde schijfje (chime connector) met de 4 draadjes moet dit eigenlijk tegengaan wanneer correct aangesloten. Hierin zit een weerstand.
De dikke witte klemmen gaan naar de deurbel en trafo. De andere blote draadjes gaan naar de gong.

Wanneer je dit goed hebt aangesloten raad ik aan om met Nest/Google contact op te nemen. Want dan vrees ik dat er iets defect is.
Bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb alles precies volgens jouw schema aangesloten, dus ga morgen maar contact op nemen met Coolblue en/of Google.