Arctic W1-3D monitor arm

€ 47,74
Specificaties Muurbeugel • maximale schermgrootte 32" - Bekijk alle specificaties

Arctic W1-3D monitor arm Review

Pc_Tech_News 3 juli 2018, laatste update op 3 juli 2018, 1.649 views

Arctic W1-3D monitor arm

Een monitor wall-mound van kwaliteit! Heeft alle functies die een monitor arm/ wall- mount moet hebben. Tot 32 inch monitoren op te hangen! makkelijk te verstellen door je monitor omhoog, opzij en omlaag te duwen. zeker een aanrader voor de prijs! check mijn hele review voor uitgebreidere uitleg! ;)

Pluspunten

• prijs
  • tot 32 inch monitoren
  • zwart (persoonlijk mening)
  • 360 graden bewegen
  • makkelijk te bewegen
  • monitor hoeft niet los om te verstellen
  • monitoren tot 8kg

Minpunten

• vast schroeven in de muur

Review van de ARCTIC W1-3D

[img]ktzTQx2s[/img]

Opbouw van de review:
Specificaties van de monitor arm
Wat zit er in de doos?
Installatie
Conclusie/eindoordeel
[img]OBm5S2q0[/img]

Wat is ARCTIC? ARCTIC is een bedrijf dat verschillende pc producten maakt. ARCTIC maakt: monitor armen, CPU koelers, GPU koelers, case fans, koelpasta en nog meer accessoires.
Vandaag ga ik een monitor arm bekijken van ARCTIC! Mijn review gaat over de ARCTIC W1-3D. Dit is een wall-mounted monitor arm. Hieronder een korte video over de monitor armen van ARCTIC.

Specificaties W1-3D

Door gebruik te maken van de ARCTIC W1-3D is de houding beter voor je nek. De monitor arm kan op ieder zijn hoogte worden afgesteld. Je kan de monitor arm omhoog, omlaag, naar links en naar rechts bewegen zonder de monitor los te hoeven schroven
[img]SxQVTSRk[/img]
[img]E28wGvl2[/img]
Door gebruik te maken van alle opties die de monitor arm heeft kan je alle kabels goed verbergen zodat alles er strak uitziet.
[img]uB91Lq9F[/img]

Met de ARCTIC W1-3D kan je schermen tot 32 inch ophangen. Het maximale draaggewicht is 8kg, tegenwoordig zijn bijna alle monitoren onder 8 kg.

Wat zit er in de doos?

Om te beginnen kijk ik eerst naar de doos. De doos ziet er strak en rustig uit, niet te veel tekst of plaatjes. Door de handleiding op de doos te bedrukken bespaart ARCTIC papier. Dit is een van de punten waar ARCTIC voor staat! ARCTIC probeert manieren te vinden om een kleinere CO2 footprint te maken.
Wanner we de doos open maken zien we dat alles netjes is ingepakt! Alle schroeven, pluggen en moeren zijn allemaal in kleine zakjes aan elkaar vast gemaakt. Alles is netjes per schroef, moer, of plug gesorteerd en zit allemaal aan elkaar vast zodat je niets kwijtraakt.
Natuurlijk zitten er ook de basis stukken (stangen, muurbevestiging en de monitor bevestiging) in van de monitor arm.
[img]sRY9t7f3[/img]

Installatie

Wat heb je zelf nodig bij de installatie:
• Priem en/of boor
• Schroevendraaier
• Potlood

De installatie was erg makkelijk door de meegeleverde spullen. De installatie duurt ongeveer 10-15 minuten.
Stap 1: plaats de muurbevestiging op de muur en zet een punt waar de schroeven moeten komen.
Stap 2: boor een gat in de muur op de aangeven punten.
Stap 3: plaats de meegeleverde pluggen in de muur. Schroef de muurbevestiging vast in de muur.
Stap 4: plaats de stangen op de muurbevestiging en schroef die vast.
Stap 5: schroef je monitor vast aan de beugel! En je bent klaar!
[img]r5GUqFeQ[/img]
[img]rlQmUcOa[/img]

Conclusie/eindoordeel

Als je opzoek bent naar een monitor arm die van alles is voorzien dan zit je goed met de ARCTIC W1-3D. De monitor arm doet goed zijn werk en ik raad hem iedereen aan. Wat ik zelf het beste pluspunt vind is dat je de monitor makkelijk kan verplaatsen op ieder zijn hoogte. Voor deze prijs is dit echt een aanrader, het is elke cent waard! ARCTIC heeft een product van kwaliteit op de markt gebracht waar ze trots op kunnen zijn.
[img]ykepON64[/img]

Heb jij ook een Arctic W1-3D monitor arm?

nice thx voor de review!
👌🏻

[Reactie gewijzigd door Jasperhunt op 4 juli 2018 11:09]

Geen probleem! maak reviews met plezier :)
Top review! 1 vraag kan je het scherm ook draaien ?

Ik zoek zelf ook nog een arm alleen het verstellen in hoogte e.d. vindt ik top maar het scherm dus 90gr draaien hoop ik dat deze arm ook kan.

Alvast bedankt!

[Reactie gewijzigd door Kerhigh op 4 september 2018 22:41]

hoi Kerhigh,
deze montior arm is te draaien door een koppelstuk (zit erbij)! zeker een mooie arm! gebruik hem tot de dag van vandaag :)

bedankt voor de feedback ;)
Beste
bedankt voor de review een vraag
welke maat boor heeft u gebruikt is dat dan 8mm of 10mm. wat ik lees is dat de een weer zegt 8mm de ander weer 10mm. Ik ga aligator pluggen van 8mm gebruiken
en heb gasbeton als muur

[Reactie gewijzigd door Gofran27 op 26 september 2018 22:45]

Beste Gofran27,
Ik heb een 8mm boor gebruikt. ik zou beginnen met een 8mm boor en dan kijken of de pluggen passen! je kan altijd nog met de 10mm boor gaan boren om het gat iets groter te maken.
laat maar weten of het nog gelukt is!
het is toch gelukt met 8mm
bedankt in ieder geval
goed om te horen! en hoe vind je hem?
ik ben er heel blij mee voor jou review was ik eerst aan twijfelen maar review was duidelijk genoeg voor mij om deze keuze te maken hoe heb jij de kabel verwerkt eigenlijk verticaal
of horizontaal
ik heb hem horizontaal verwerkt! (pc staat aan de rechterkant en is mijn linker monitor)
Ik kan het niet echt vinden, weet je toevallig hoe ver de monitor van de wand komt mocht de arm volledig uitgereikt zijn?
Ga het vanavond opmeten👍🏻
Dat zou geweldig zijn! Alvast bedankt man :*)
Hi roeliekt,
als de arm helemaal is uitgerekt is hij 65cm van de muur! als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag :)
Super, dan ga ik hem bestellen! Bedankt voor het opmeten!
Ik ben ook benieuwd naar het omgekeerde: hoe dicht van de muur kan je hem zetten als je hem volledig samendrukt?
Top review! Ik vroeg me alleen af of het tot 8kg is of tot en met 8kg? Ik zou graag mijn Gigabyte Aorus AD27QD (pricewatch: Gigabyte Aorus AD27QD Zwart) willen ophangen maar die is precies 8kg. Zou deze arm dit dan ook houden? Alvast bedankt!
hallo nikipompert,
volgens mij kan hij tot 8kg dragen maar ik denk dat de monitor zonder voet minder weegt dan 8kg ;). dat zou je voor de zekerheid even moet opzoeken op het internet of hem zelf op een weegschaal leggen zodat je weet hoeveel de monitor zelf weegt zonder poot.
mvg Jasper
Bedankt voor het schrijven van deze review!