Nest Hello - zonder installatie

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Nest Hello - zonder installatie Review

johanm3 1 juli 2018, 7.563 views Product gekocht

Nest Hello - zonder installatie

Ik zat al enige tijd naar een video deurbel te kijken. Torn ik vorig jaar vernam dat Nest ook een videodeurbel zou uitbrengen was ik hier erg benieuwd naar.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Prijs?

Kwaliteit Score: 5
Het instaleren ging erg makkelijk. Zeer duidelijke beschrijving hoe je de bedrading moet aansluiten. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1FzzDjATMzL0z8g.jpeg

Alles zit in de verpakking. De schroeven, de boor voor je boormachine, een kantelopzetstukje, verleng kabeltjes etc. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1FzzDj2dQlAqXd5.jpeg https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1FzzDj2FLhCCkZI.jpeg

Aangezien ik de nest protect en thermostaat al heb, heb ik dus ook de nest app. Een kwestie van nieuw product toevoegen en het spreekt allemaal voor zich.
De bel in het netwerk hangen ging ook super easy. Kwestie van op de knop van de protect drukken, waarna de bel de netwerk instellingen van de protect over nam. Scheelt weer een paar stappen ;)

Zodra er op de bel gedrukt wordt krijg je na een paar seconden een notificatie op je telefoon. Als je hier op drukt opent de nest app zich en heb je beeld van wat zich afspeelt bij je ( in dit geval ) de voordeur.

Ook als er niet aangebeld wordt krijg je een melding. Je kan in de app knop op de “terug spreek knop “ drukken om tegen de persoon te praten. Ook KUN je een vooringesproken standaard tekst laten horen. Bijv;’ we komen er aan’.

De beeld kwaliteit vind ik ruim voldoende. Ook snachts is het beeld erg scherp. https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1FzzDj3ksqv33wY.png
Ik denk dat ik het kantelstukje nog ga gebruiken, maar kijk het eerst nog even aan. Dit omdat het stukje muur vooral snachts erg oplicht.

De app is makkelijk te gebruiken, je kan zien wat er die dag is gebeurd door een soort timeline https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1FzzDj1wVNVT6Kb.png
Verder herkent de bel bekende gezichten, wat een leuke gimmick is.
Zelf heb ik geen Google Assistant, maar deze KUN je koppelen aan de bel. De Assistant geeft dan aan wie er voor de deur staat als de persoon door de camera wordt herkend.

Ik ben er voor nu erg tevreden over. Bel wordt compleet geleverd. Instaleren was nog geen 20 min werk.
De prijs daarentegen is wel aan de hoge kant. Maar naar mijn idee is er geen bel momenteel die dezelfde specs heeft.

Je kan ook nog een abbo afsluiten om je beelden op te slaan en de deurbel mensen te laten herkennen. De eerste maand is dit gratis. Ben benieuwd of ik dit na een maand ga missen of niet.

Heb jij ook een Nest Hello - zonder installatie?

Is er ook een optie / mogelijkheid om de voordeur te openen?
Ik wil graag overdag bezorgers binnen laten als ik er niet ben.

Door onze dubbele voordeur kan dat vrij risicoloos.
Dat betekent dus een deurbel van 280 euro, waarbij het enige voordeel is dat je via een app kan zien wie er aan je deur staat - het praktisch nut daarvan ontgaat mij. En wil je de beelden ook nog eens opslaan, dan moet je een abonnement afsluiten?

[Reactie gewijzigd door BFmango op 1 juli 2018 14:45]

Hey BFmango, ja daar komt het ongeveer op neer.

Het praktisch nut is voor een ieder anders natuurlijk.
Ik ben zo’n gek die het leuk vind om gadgets aan te schaffen en hier best wat geld aan te spenderen. De rookmelders in Mn woning van 110 euro per stuk, hue lampen van 60 euro per stuk etc etc. Het kost allemaal wat, maar ik ben er blij mee.
Ieder z’n ding ;)
Er wordt niet bij verteld dat bij het terugkijken van de opnames jouw stem niet te horen is op de opnames, je hoort dus alleen terug wat degene aan de deur zei en niet wat jij zei. Dit is mijns inziens toch wel een grote fout.
Ring neemt daarentegen beide kanten gewoon netjes op.
Daarnaast schijnt de Nest Hello regelmatig vertraging te hebben in Motion Detection.

Voor de rest een mooi, compact ding. Als die twee dingen nou eens opgelost worden, neem ik 'm.
Ik heb het gelijk even uitgeprobeerd,en je hebt gelijk. Dit was me zelf ook nog niet opgevallen.

Snap dat dit voor sommige een dealbreaker kan zijn.

Persoonlijk mis ik dit ( nog ) niet.
Ik had af en toe ook last van veel vertraging. Maar dat was dan voornamelijk wanneer de upstream van mijn internet verbinding dicht zat tijdens foto backups naar Amazon.
Maar dat heb ik intern op mijn netwerk tendele kunnen oplossen door vaste bandbreedte en hogere prioriteit aan m'n Hello en Nest Cam te geven.
Maar het internet blijft het internet.. wanneer de hele wijk flink bezig is met torrents etc.. dan houd het ook op.
Mooi ding, jammer dat Nest geen ONVIF ondersteuning heeft. Dit heeft me er toe gebracht een videodeurbel van Hikvision te kopen. Deze 'hangt' aan mn NAS (Surveillance Station) en heb de beelden daarmee in eigen beheer.
Dat klinkt zeker goed wat je daar aangeeft. Ik heb zelf geen belangstelling om beelden op te slaan. Na deze gratis maand abb van nest aware, zal ik dit waarschijnlijk niet verlengen.

Of dit dat wel een goede prijs/kwaliteit/waar voor je geld product is is voor een ieder anders.
Ik ben persoonlijk meer van het gemak en dat mag wat kosten ;)
Bij een bekende van me is een keer ingebroken en hadden toen ook z'n servertje uit de meterkast meegenomen met de camerabeelden erop van z'n camera's.
Hier ook een nest deurbel en deze geeft netjes aan via de Google home dat er iemand(of wie indien bekend) voor de voordeur staat. Krijg alleen het beeld niet gestreamd naar de tv met Android (of Chromecast) waarschijnlijk omdat deze geen voice support. En hem daardoor niet kan selecteren.

Ben wel benieuwd wat voor trafo je hebt gebruikt?

Voor de rest leuk dingetje. Indien je geen externe bel gebruikt kan de bel ook rechtstreeks op 12v/24v aangesloten worden. Zodat hij evt in de buurt van een wcd geplaatst kan worden indien de locatie van de huidige bel niet toereikend is.
Hey! Ik heb de nest gewoon aangesloten op de bel die je op de eerste foto ziet. Ik heb niets verder aangepast, alleen het omvormertje ( heet dat zo?)van nest zelf er tussen gezet.

Ik bezit geen Android spullen, dus hier kan ik je weinig over vertellen helaas. Over het wel of niet kunnen streamen.

[Reactie gewijzigd door johanm3 op 2 juli 2018 21:38]

Kijk naar mijn review.. daar heb ik verteld welke trafo en bel van Conrad ik heb gebruikt.
Stomme vraag vast, maar hoe makkelijk demonteer je (of eigenlijk: iemand anders met minder goede bedoelingen) hem? Want gezien het prijskaartje wil je wel dat niemand (ook die met een bivakmuts) hem kan meenemen.
Hey, hele goede vraag! Als ik m wil demonteren gaat dit via een klein pinnetje. Heb er wel wat kracht op uit geoefend, maar bel gaf geen krimp. Maar een goede trap er tegen aan laat hem wel los komen denk ik.

Is denk ik gewoon kwestie van fingers crossed 🤞 dat ik er lang van mag genieten. Als ze m’n auto voor de deur willen hebben, kunnen ze m uiteindelijk ook meenemen.
mmm.. Had van Nest meer verwacht, zoals verplicht eerst iets unlocken via de app ofzo. Of alarm dan laten afgaan.
Heb het even opgezocht en is inderdaad slechts zo een pinnetje waarmee je ook je sim uit je mobiel haalt.

Fingers crossed dan maar inderdaad.
Ik heb een alarm systeem dat draadloze elementen heeft. Als je van een element de batterij wil vervangen en hem dus van de muur moet halen (of je wilt hem verhangen bijvoorbeeld) dan moet je die eerst in 'maintenance mode' zetten. Als je dat niet doet krijg je een sabotage alarm en gaan de sirenes af in je huis. Dan weet je wel wat er gebeurt ;-)

Dus het is niet moeilijk om een detectie in te bouwen in dergelijke kleine apparaten om te zien of ze van hun mount gehaald worden. Dan voorkom je nog niet dat iemand hem mee neemt, maar als je dan een video beeld hebt (en de laatste 5 seconden bijvoorbeeld altijd opslaat ergens anders) dan weet je wel wie het gedaan heeft.
Enige waar je voor kan vrezen is vernieling en dat blijft heel makkelijk gezien de camera lenzen niet beschermd kunnen worden. Je slaat deze zo stuk...
Paperclip is inderdaad voldoende om 'm los te krijgen. Dat vind ik ook iets te makkelijk.
Waar de Ring doorbell een speciaal schroefje heeft met een bitje erbij. En Ring geeft je ook een nieuwe bel wanneer je bel gestolen wordt.
Heb je trouwens geen transformator moeten veranderen? Die 8v is toch niet genoeg, of had je het al eerder veranderd?
Ik woon hier nu ruim een jaar en heb zelf niets aangepast aan de bel die er zat. Zoals je op plaatje ziet is het naar mijn idee een hele eenvoudige ( luidruchtige ) bel. De draden naar de bel heb ik zo ver mogelijk terug gevolgd maar heb geen ander kastje kunnen vinden.

De Hello gaf nadat ik het had aangesloten middels een orange ring rond de drukknop van de Hello aan ( ring moest blauw zijn ) dat deze idd te weinig spanning zou hebben en dat dit tot vervolg zou kunnen hebben van het niet kunnen streamen van live video.

Ik heb toen op de bel gedrukt of deze het überhaupt deed en dat werkte. De ring werd blauw en het live kijken werkt gewoon. Ook het tijdelijk uitschakelen van de bel via de nest app werkt.

Ik snap idd je vraag en twijfels die jij en Tjeerd13 hebben over het gebruik van een trafo. Ben bang dat ik hier geen sluitend antwoord op kan geven..

[Reactie gewijzigd door johanm3 op 3 juli 2018 00:36]

Kijk naar mijn review en daar zie je welke trafo en bel ik heb aangeschaft. Want niet alleen je trafo maar ook je bel moet vervangen worden.
Over welke specs heb je het dan als je zegt dat er geen goedkopere is? Want ik kan een Ring deurbel kopen voor €189.
Wat ik een meerwaarde vind is de kwaliteit van het beeld, waaronder gebruik van HDR wat bij nachtbeeld goed tot zn recht komt.
De gezichtsherkenning werkt erg goed. Als mijn vrouw voor de deur staat haar sleutel te zoeken heb ik al een melding op Mn telefoon en aWatch ( incl foto ) gehad dat vrouwlief elk moment naar binnen stapt ;)
( enig nadeel is dat dit alleen werkt met de aware abb., en hier heb ik nog geen beslissing over gemaakt )
De samenwerking met de andere nest producten vind ik ook een pluspunt. 1 app die voor mij fijn werkt.

De ring Doorbell 2 is zeker een goed alternatief. En denk dat deze voor de meeste mensen ook voldoende is. De ring hield ik al paar jaar in de gaten. ( naam was voorheen ook nog anders, was kickstarter product als ik mij niet vergis ).
Maar het prijs verschil is best flink, eens.
( De Hello heb ik trouwens met introductie korting van 10% gekocht. Dat hielp mij uiteindelijk over de streep
De announce feature is alleen beschikbaar in US en Canada.
Bron: Persoonlijke ervaring en https://support.google.com/googlehome/answer/7672451?hl=en
De announce feature werkt toch ook gewoon hier zolang je maar een Google Home of een Mini hebt..of toch niet?
Bij mij niet, ik heb hem proberen te koppelen.
In de home app, bij devices zou die moeten komen normaal, ik heb zelfs op + geklikt om te kijken, maar krijg hem niet gekoppeld.
Ik gok als ze het zouden uit brengen dat het onmiddelijk werkt, gezien mijn nest account al gekoppeld is. (voor de thermostaat)
Oh vaag..dacht dat dat gewoon zou werken, weliswaar in het Engels, aangezien Google Home nog niet in het Nederlands uit is. Dan wacht ik al helemaal met het aanschaffen. Die Google Home feature trok me juist over de streep, ondanks dat het veranderen van de beltransformator als veel gedoe klinkt. Maar dan hoeft het voorlopig helemaal niet meer, thanks voor je feedback!
Hier iets hoger is iemand bij wie het dan weer wel werkt.
Ik begin te denken dat ik te vroeg gestopt ben met zoeken door dat artikel waar in stond dat het niet ondersteund werd..
Vanavond of morgen eens mailtje sturen naar de support.

Zelf ken ik niets van elektriciteit (enkel in school even gehad) en die transformator was echt niet moeilijk, in mijn geval kon ik niets mis doen, aangezien er geen + of - was.
Wost case scenario wou ik een electricien laten komen, maar dat bleek niet nodig. :)
Ik heb nu nog de originele bel hangen. Maar als ik straks dus de trafo vervangen. dan heb ik daar 4 poorten op.. namelijk 0 -8 -12 -24 v.

De nest hello moet dan op de 0 en de 24 v aansluiting. Moet dan de originele bel op de 0 en 8 v aansluiting van de trafo ?
Ik ken er zelf ook niet veel over, maar de nest guide is heel goed, stap voor stap legt die uit wat je moet doen.
Bij mij werkt het gewoon met de google home.
Ik kan ook tegen de google home zeggen "hey google, show the front door on the tv" dan krijg ik netjes de beelden via chromecast op de tv.

[Reactie gewijzigd door JustVodka op 5 juli 2018 17:59]

Ik heb net gekeken met de google support voor een ander issue dat ik maar niet in orde kreeg. (continued conversation)
Volgens hun ligt dat aan de restrictie dat het nog niet uit is in Belgie.

Voor mij zal het dus afwachten worden..
Misschien zitten jullie in Nederland en is de Ghome daar officieel uit ofzo? |:(
Yup, ik zit in NL.
De G-Home is hier ook nog niet uit. Ik heb 'm zelf meer dan een jaar geleden uit VS meegenomen.
Ik heb wel de telefoon waar de Home app op draait voor de Google Home configuratie op US English gezet. Ook ivm andere features die o.a. Google Assistant anders ook niet snapt.
Die taal was ook het eerste wat ze mij vroegen, maar dat staat bij mij al jaar en dag us English. Misschien toch iets met de landen te maken heeft, ook al is het in NL ook niet uit. 8)7
*verkeerde invoer*

[Reactie gewijzigd door johanm3 op 3 juli 2018 00:38]