Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Balance 3 In 1 RGB, 120mm Review

futuwes 29 juni 2018, laatste update op 3 juli 2018, 234 views Product gekocht

Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Balance 3 In 1 RGB, 120mm

Als een van de weinige merken die RGB fans verkopen die direct compatible zijn met Asus Aura Sync heb ik deze fans gekocht voor mijn nieuwe build in oktober 2017. RMA gestuurd wegens een storend ratelend geluid. Video toegevoegd.

Pluspunten

• Mooie RGB!
  • Werkt perfect met Aura Sync
  • Als ze niet ratelen zijn ze ook echt stil

Minpunten

• In mijn geval een storend ratelend geluid

Luchtverplaatsing (max) Score: 4
Luchtverplaatsing (min) Score: 4
EDIT: De problemen die hier gemeld zijn gelden zowel voor de MasterFan Pro140 Air Flow RGB als de MasterFan Pro 120 Air Balance.

Al vanaf het begin maakte ze bij hogere toerentallen (onder load) af en toe een licht ratelend geluid.
Toen nog niet storend voor mij persoonlijk omdat ik toch altijd wel een headset op heb of de muziek redelijk luid. Echter na een paar maanden begon het ratelen ook bij lagere toerentallen (idle) en vol continue bij hogere toerentallen.

Via de Cooler Master forums er achter gekomen dat veel mensen het zelfde probleem hebben maar er geen oplossing is van uit hun.

Nu het toch echt storend begon te worden heb ik ze RMA gestuurd. Van Megekko een volledige refund gekregen! Top Service! Nu op zoek naar nieuwe fans... Ik denk eraan om de niet PRO versie te kopen omdat deze wel redelijk goeie reviews hebben en ik daar de non rgb versie van heb op mijn MasterLiquid 240.

Heb jij ook een Cooler Master MasterFan Pro 120 Air Balance 3 In 1 RGB, 120mm?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite