1 review

Archos Vision 215

Specificaties All-in-one met Atom x5-Z8550 en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Archos Vision 215 Review

Rick_onlineNewbie 29 juni 2018, laatste update op 10 juli 2018, 616 views Product gekocht

Archos Vision 215

Het productt ziet er goed uit voor de prijs die je betaald. OK het scherm is niet egaal zwart, je ziet heel duidelijk lichtere plekken, maar je kan er mee leven. Je moet alleen NIET upgraden...

Pluspunten

• kleine bezels
  • kleine prijs
  • weinig ruimte

Minpunten

• niet te snel

Features Score: 3
Het productt ziet er goed uit voor de prijs die je betaald.

Helaas gaat het mis als je de windows (creater fall?) update gaat uitvoeren, dan wordt om een externe storage gevraagd ivm te weinig ruimte op het systeem.
Dan blijft het systeem updaten voor een paar dagen lang.

Als dat nu het enige was, maar helaas de update mislukt en vervolgens is het enige scherm wat je nog krijgt dat de vorige versie van windows wordt terug gezet.
Ik heb het een dag of 5 volgehouden, en toen het systeem herstart, maar ook dan komt ie meteen terug in dit scherm en kan je helemaal niks met deze mooie configuratie.

de Releasedatum was 1 mei, we leven nu 29 juni, maar bij de archos aftersales in NL kennen ze dit product niet en komt ie ook niet voor in het systeem en kan je dus ook niet geholpen worden....
Al met al een slechte ervaring, en ik ben nu bezig met de partij (centralpoint) bij wie ik het heb gekocht of ik het product terug kan sturen

Update 10-7-2018
Na diverse pogingen bij Archos was het me gelukt om een RMA formulier te krijgen.

Voor het terug sturen wilde ik toch nog proberen of er helemaal niets was om het zelf op te lossen.
De opmerking die gemaakt was om het met een bootable usb stick te proberen heb ik toch nog verder willen onderzoeken.
Uiteindelijk kwam ik toch in een BIOS terecht na diverse toetsen te hebben gedrukt , en bleek dat die ingesteld stond dat je het bios niet te zien kreeg.
Ik heb kunnen booten van een USB stick (werkt maar in 1 van de 5 usb poorten) en heb er nu Mint op gezet .
Op de geluidskaart na werkt het allemaal en ben ik een redelijke tevreden gebruiker

Heb jij ook een Archos Vision 215?

Heb je al geprobeerd om een USB stickie met Windows 10 te maken en het apparaat hiermee opnieuw te installeren?
Thanks Arjan, jouw opmerking heeft me toch nog eens getriggerred of er echt niets was van een bios en uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen dat ik in een EFI shell kon booten van een linux bootable stick.
Daaruit een installatie kunnen doen.
Nu werkt het goed met Linux Mint