Canon EOS 7D Mark II + 18-400mm f/3.5-6.3 Zwart

Specificaties Kit met 1 lens • 20,2MP sensor • GPS - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 7D Mark II + 18-400mm f/3.5-6.3 Zwart Review

Charles_65Newbie 27 juni 2018, 298 views Product gekocht

Canon EOS 7D Mark II + 18-400mm f/3.5-6.3 Zwart

Prima eerste ervaring met dit product!!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Robuste uitvoering
  • Oneindige gelijkheden
  • Duidelijke gebruiksaanwijzing

Minpunten

• Gewicht

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 5
Heb het toestel nog maar een week en heb er al heel mijn verlof aan gespendeerd. ;-) De Canon voelt robuust aan met een degelijke kwaliteit. In de verpakking nog een handleiding in boekvorm, waar kom je dat nog tegen tegenwoordig? Een uitgebreide en goed te verstaan uitgewerkt. Je moet er wel serieus je tijd voor nemen wan met 576 bladzijden is het niet op 1,2,3, uit te lezen. Waar is de tijd dat je iso, diafragma en sluitertijd moest instellen en klaar. Dit is heel anders en maakt de mogelijkheden bijna oneindig. De eindeloze instelmogelijkheden maken het mogelijk het toestel te personaliseren. Ook de Tamron 18- 400mm is een dijk van een lens. In prijs/kwaliteits- vergelijkingen komt hij er altijd als beste uit. Zijn er betere lenzen, zeker weten maar voor dit geld...?? Het leuke is dat je maar 1 lens moet meenemen en dat je met een crop van 1,5 een lens hebt van 27- 600mm. Wat wil je nog meer?? Mijn eerste indruk bij deze combinatie is voor de amateur een pracht bundel!!

Heb jij ook een Canon EOS 7D Mark II + 18-400mm f/3.5-6.3 Zwart?

Misschien een lens die kwalitatief gezien beter bij de body past?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je deze combi hebt gekocht. Maar een 800D of 80D was een veel logischere keuze geweest. Het enige voordeel van een 7D2 in combinatie met deze lens vind ik de wat grotere viewfinder.
Veel plezier met je camera en een betaalbare 10-18mm, of de 10-22mm zoom erbij zou niet misstaan, bijv voor binnen, of voor landschappen. Ik sluit me wel aan bij de reactie hierboven en een kwalitatief betere lens zou niet gek zijn. Ik snap de voordelen van een superzoom, maar dat is natuurlijk wel een compromis.
Klopt volledig wat jullie zeggen maar een soortgelijke lens van Canon kost al gauw € 2.000,00 voor een 4.5- 5.6 en een 200- 400mm € 12.000,00. 8)7
Al ik mijne kost daarmee ga verdienen komt dat er nog wel van misschien!! :)
Maar waarom dan een 7D-II en niet een 750D?
Bij deze camera had ik een EF 100-400 een logischere keuze gevonden voor de telezoom. Maar als je blij bent met deze combi, dan vooral lekker zo laten. Was alleen even nieuwsgierig waarom je de 7D hebt gekocht i.p.v. de goedkopere alternatieven.
Willen jullie hiermee zeggen dat de body "te goed" is voor deze lens. In de toekomst zal ik nog wel investeren in een Canon lens, maar het was al duur genoeg. Camera, lens, filter, statief, statiefkop en toebehoren...