Samsung Galaxy i5700 Zwart Review

kvdveer 15 maart 2010, laatste update op 15 maart 2010, 829 views

Samsung Galaxy i5700 Zwart

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goed touchscreen
  • Android

Minpunten

• Bluetooth contacten hadden wat moeite met bijzondere karakers
  • Knopjes aan de zijkant laten weinig ruimte voor generieke telefoonhouders

Ik ben erg tevreden over mijn Spica. Het toestel is vrij licht (vergeleken met bijv. een HTC Hero) en ligt lekker in de hand. Android 1.5 is voorgeinstalleerd. Er zwerven wat 2.1 roms rond, maar ik heb het nog niet aangedurfd om er eentje te installeren.

Het touchscreen is lekker gevoelig en vrij nauwkeurig. Opnemen en opleggen gebeurt met een 'echte' knop, net als 'terug', 'instellingen' en 'home'. Het hebben van een paar echte knoppen bevalt met goed, IMHO heeft samsung hier een goede balans gevonden.

Het invoeren van tekst is zowel in landscape als portrait goed te doen. Er wordt met trilling wat tactile feedback gesimuleerd, en dat werkt erg goed.

Alle via bluetooth overgestuurde contactpersonen van mijn oude telefoon (nokia 6110) kwamen netjes aan, maar bijzondere karakters (, , etc.) waren helaas 'quoted-printable' geworden.

Het enige echte nadeel is dat de knopjes aan de zijkant het lastig maken om het toestel in een houder de plaatsen. Generieke houders die de telefoon aan de zijkant vastklemmen zullen waarschijnlijk de camera activeren, of het scherm uitschakelen. Dat maakt het lastig om de telefoon te gebruiken voor navigatie.

Heb jij ook een Samsung Galaxy i5700 Zwart?

nogal een korte review van de telefoon...
veel van de negatieve punten belicht je totaal niet.
je geeft aan dat de telefoon 3 sterren krijgt op het gebied van de accu, maar wat haal jij gemiddeld op 1 accu lading?

iets uitgebreider mag wel, maar verder netjes gedaan ;)
Leuk, een review van de Spica. Zoals MartijnAbel al aangeeft een beetje kort, maar goede poging.
Wat ervaringen van mijn kant: Ik heb verschillende 2.1 roms geprobeerd, en zodra je weet hoe het moet is er geen kunst aan. Ten opzichte van 1.5 is de snelheid minimaal lager, maar alles ziet er wat vloeiender en beter doordacht uit. Steeds meer programma's werken alleen op 1.6 of hoger, dus het lijkt me een goed idee om over te stappen. Hetzij nu via een officiele maar wel beta rom, of over een paar weken met de officiele rom via KIES (opvolger van New PC Studio, hier te downloaden)

Ik vind de gevoeligheid van het scherm wat aan de lage kant. In eerste instantie dacht ik dat ik vooral moest wennen aan capacitief ipv resistief, maar zelfs na een paar maanden gebruik gebeurt het te vaak dat ik dingen vaker aan moet raken voor het scherm reageert.

Accugebruik is prima voor een telefoon met deze features. Verwacht geen week, maar een dag bij redelijk intensief gebruik (GPS, wifi, wisselend 2G/3G) is goed haalbaar.

Een aanrader voor een autohouder is een HR Richter zwanenhals / ventilatorklem met daarop de devicehouder voor de HTC Polaris / Touch cruise. Ik heb deze bij de Halfords gehaald, en hij past prima. De knoppen aan de zijkant worden niet geraakt en hij steunt net op de onderkant. Zoiets als dit dus