Philips 43PUS6262 Zwart

Specificaties 43" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 43PUS6262 Zwart Review

Targeter 26 juni 2018, 291 views Product gekocht

Philips 43PUS6262 Zwart

Beeld zou OK zijn, zeker gezien de prijs, maar waardeloze presets en software zijn frustrerend.

Pluspunten

• Ambilight
  • Uiterlijk

Minpunten

• HDR presets niet in te stellen zonder extern HDR-geschikt apparaat
  • Netflix app instabiel
  • Seeken is drama
  • CEC werkt niet zoals bedoeld

De TV is teleurstellend. De helderheid is slecht, en de standaard presets zijn vrij donker, waardoor het lijkt alsof het altijd slecht weer is op TV. Dit valt maar moeilijk te corrigeren in de instellingen zonder het beeld flets te maken.

De vooraf gedefinieerde presets zijn lelijk. Dit is te tweaken, maar de settings zijn niet erg intuïtief. Natural motion vind ik erg lelijk, en de optie voor dynamisch contrast is verschrikkelijk - het lijkt wel of de hele tijd iemand aan een dimmer zit te draaien.

Eenmaal de presets getweaked is het 1080p beeld goed, maar het is oppassen dat er niet per ongeluk naar een andere preset geswitched wordt.

HDR heeft zijn eigen set presets, maar deze kan ik niet aanpassen omdat ik geen HDR bron heb anders dan Netflix, en vanuit daar zijn de instellingen niet te bereiken. Daardoor zit ik met óf te verzadigde kleuren, óf een te donker scherm óf met dat storende dynamische contrast.

De ingebouwde Netflix app crasht regelmatig direct na het starten van een video.

HDMI-CEC is slecht, waardoor deze niet goed te gebruiken is om apparatuur automatisch aan- en uit te doen (met een receiver krijg ik de boel zelfs in een loop).

De ingebouwde DLNA speler werkt aardig (icm met Synology media server) maar seeken is daar een ramp.

Helaas was de doos al gesneuveld (don't ask), anders was 'ie terug gegaan.

Heb jij ook een Philips 43PUS6262 Zwart?

Over het beeld inderdaad geen klagen. Alleen gaat het geluid soms heel irritant vibreren. Alsof er iets mechanisch meetrilt. Het is afhankelijk van het soort geluid. Bij bepaalde geluiden of stemmen is het waardeloos. meer mensen last van?