NZXT S340 Elite Zwart

Specificaties Tower • 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT S340 Elite Zwart Review

pelle888 23 juni 2018, laatste update op 28 juni 2018, 246 views Product gekocht

NZXT S340 Elite Zwart

3,5 Sterren. Erg leuke en goed uitziende kast maar mist toch wat features (zeker in vergelijking met mijn vorige kast FD R5). Beide kasten die uitkwamen rond dezelfde tijd en prijsklasse.

Pluspunten

• Premium look
  • Tempered glass side panel
  • Magnetische stoffilter
  • Compact voor ATX-behuizing
  • Puck

Minpunten

• Dark Rock 3 past niet
  • Geen fan hubje
  • Luid zonder fan hub
  • HDD-tray

Ik ga de review niet te lang maken omdat Fortian al een prima uitgebreide review heeft geschreven. Echter kwam ik achter een paar minpunten van de case vandaar deze review.

Ik heb zelf hiervoor de Fractal Design R5 gehad ook een prima case die in opzicht van uitgave datum en release prijs prima te vergelijken is.

Wat het eerste opvalt bij het uitpakken van de case uit de doos is de bouwkwaliteit. Een soort brushed aluminium look met een temperted glass side panel. De front heeft erg veel poorten namelijk:
  • 2x usb 3.0
  • 2x usb 2.0
  • 1x HDMI
  • 1x headphone 3.5mm
  • 1x microfoon 3.5mm
De HDMI is er handig voor VR.

Tijdens het bouwproces kwam ik toch wat minpunten tegen. Ik wou mijn Dark Rock 3 gebruiken maar dit paste niet, de bracket aan de achterkant kwam aan een kant tegen het frame van de kast waardoor de cooler op geen enkele manier gemonteerd kon worden. Ook een minpunt is het ontbreken van echte extra's (op de puck na). Er zijn geen schroeven voor extra fans, en er is maar een molex naar 3/4 pin fan header. Dit terwijl er 4 fan passen in de case. Dit is bij de R5 wel aanwezig. Verder is het vastschroeven van HDD's lastig in deze case, de ruimte eromheen is nogal krap en er wordt dus niet gebruik gemaakt van trays.

Tijdens het gebruik, valt direct op dat de case luider is dan de R5. Niet zo gek zou je denken daar staat Fractal Design om bekent, echter komt het geluid vooral van de fans die op 100% draaien. Dit door het ontbreken van een (ingebouwde fanhub). Iets wat toch aanwezig mag zijn voor een case die bij release €100 kostte.

Dit doet voor mij toch af aan de premium gevoel van deze kast. Als ze dit zouden oplossen en een stoffilter aan de bovenkant toe kunnen voegen is dit voor mij de ideale kast.

Verder is dit dus een prima kast met leuke opties, zeker voor €75 waar die nu voor gaat!!

Heb jij ook een NZXT S340 Elite Zwart?