1 review

Lenovo Ideapad 520S-14IKBR 81BL005YMH

Niet beschikbaar
Specificaties 14" • 1920x1080 • 128GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Ideapad 520S-14IKBR 81BL005YMH Review

erikb1971 22 juni 2018, 1.115 views Product gekocht

Lenovo Ideapad 520S-14IKBR 81BL005YMH

Prima laptop voor een aardige prijs, bovendien harddisk en geheugen uitbreidbaar, maar als je gevoelig bent voor geluid is dit zeker geen aanrader!

Pluspunten

• theoretische processor snelheid
  • formaat
  • prijs / features (zeker als tweede kans)
  • uitbreiding harddisk en geheugen mogelijk

Minpunten

• geluidsniveau
  • standaard harddisk formaat (128GB), wel uitbreidbaar

Voor 599 als tweedekansje gekocht bij CoolBlue. Voor dat geld op zich een prima prijs / feature verhouding. Mooi scherm, prima toetsenbord. In theorie een krachtige processor (de vraag is in hoever de CPU wordt geknepen om hitte / verbruik onder controle te houden). Bouwkwaliteit lijkt prima in orde. Niet al te veel software rommel van Lenovo meegeleverd. Maarrrr.... de fans slaan wat mij betreft hinderlijk aan, al vanaf een processor belasting van 25%. Je wordt er niet doof van, maar voor mij echt te hinderlijk. Om een hele kleine indicatie te geven (zegt heel weinig, maar het enige objectieve dat ik kon verzinnen):
In rust meet ik 35dB geluidsniveau, als de fans aanslaan 46-49dB. Het nadeel met dit soort dingen is ook: als je het eenmaal hoort kun je het niet meer "onthoren". Voor mij zodanig hinderlijk dat ik de laptop terug ga sturen naar CoolBlue. Weer een mooie kans voor iemand anders, € 599,- is op zich een prachtprijs en hij ziet er nog top uit, heb geen gebruikssporen kunnen ontdekken. Kortom: voor iemand zonder al te gevoelige oren een prima laptop! Ik ga op zoek naar wat anders!

Heb jij ook een Lenovo Ideapad 520S-14IKBR 81BL005YMH?

de 599 euro variant op coolblue is:
pricewatch: Lenovo Ideapad 520s-14IKB (80X2002TMH)
Deze heeft de 7000 serie Kaby Lake en niet de 8000 series intel Intel Kaby Lake Refresh CPU.

[Reactie gewijzigd door Idree op 23 oktober 2018 17:32]